אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
סלינגר לסוכנים: רוצים עמלה? תיפגשו עם הלקוחות צילום: אלעד גרשגורן

סלינגר לסוכנים: רוצים עמלה? תיפגשו עם הלקוחות

מבדיקה של רשות שוק ההון עולה כי סוכנים מקבלים עמלה על כל עובד שצירפו לקרן פנסיה מוזלת, אף שעם שני שלישים מהם לא נפגשו מעולם. היקף העמלות שמקבלים הסוכנים מוערך במאות מיליוני שקלים בשנה

04.02.2018, 20:00 | רחלי בינדמן

הממונה על שוק ההון דורית סלינגר פרסמה היום הבהרה לגופי הפנסיה שלפיה אסור להם לשלם עמלה לסוכני הביטוח המשווקים את מוצריהם אם אינם נפגשים עם הלקוחות. מדובר בהבהרה סופית אחרי שטיוטה בנושא פורסמה.

קראו עוד בכלכליסט

"מביקורות שערכנו בנוגע לצירוף עמיתים למוצר פנסיוני בכלל וצירוף עמיתים רבים ביחד למוצר פנסיוני במסלול ברירת מחדל, עולה שישנם סוכני ביטוח שטרם צירוף עמיתים אינם מבצעים הליך שיווק פנסיוני. עוד עולה שעבור פעולת הצירוף הסוכנים מתוגמלים בעמלה זאת כאשר פעולת הצירוף לא נעשתה כחלק מהליך שיווק פנסיוני".

מבדיקה שביצעה רשות שוק ההון התברר כי עבור שני שלישים מהעובדים שמצורפים לקרן פנסיה במסגרת ברירת מחדל, הסוכנים גוזרים עמלה אף שלא נפגשו עמם. היקף העמלות מפעילות זו מוערך במאות מיליוני שקלים בשנה.

הליך שיווק פנסיוני כולל פגישה עם הלקוח הפוטנציאלי, בדיקת פרטיו האישיים והיסטוריית החיסכון שלו תוך הוצאת פלט מהמסלקה הפנסיונית ביחס לחסכונות קודמים שלו והחתמתו על מסמך הנמקה השוטח, בין היתר, גם את ניגוד העניינים של הסוכן והעובדה שהוא מקבל עמלה מהגוף הפנסיוני.

דורית סלינגר, צילום: עמית שעל דורית סלינגר | צילום: עמית שעל דורית סלינגר, צילום: עמית שעל

כבר לפני שלושה חודשים הזהירה סלינגר באחד הנאומים שנשאה כי גביית עמלה על ידי הסוכן המצרף לקוח למוצר פנסיוני מבלי שנפגש איתו אינה חוקית. אלא שכעת ההבהרה שהיא מפרסמת הופכת את העניין לרשמי. סלינגר גם קובעת כי לא תאכוף את ההוראה רטרואקטיבית, אך היא בהחלט מתכננת לאכוף אותה מכאן והלאה.

סלינגר מעלה הילוך בעניין זה, בין היתר על רקע רצונה לקדם את רפורמת פנסיית ברירת המחדל שיזמה יחד עם משרד האוצר. מדובר ברפורמה שבמסגרתה עובד שלא בחר במוצר פנסיוני ושהמעסיק שלו לא דאג לו לדמי ניהול מוזלים בפנסיה, יצורף אוטומטית על ידי המעסיק שלו לאחת משתי קרנות פנסיית ברירת המחדל שנבחרו על ידי משרד האוצר - או של הלמן־אלדובי או של מיטב דש - שמתחייבות לדמי ניהול אפסיים בפנסיה.

החשש הוא שכדי למנוע את הצלחת הרפורמה, סוכני ביטוח של קרנות פנסיה גדולות יחתימו כמויות גדולות של עובדים על טפסים שלפיהם הם בוחרים לכאורה במוצר פנסיוני אחר, ואז המעסיק שלהם לא יצטרך לצרף אותם למוצר ברירת המחדל. סלינגר בעצם מאלצת את הסוכנים לעבוד קשה כדי לצרף עובדים לקרנות פנסיה שאינן ברירת מחדל, ולהיפגש באופן אישי עם כל עובד כזה.

רפורמת ברירת המחדל רלבנטית בעיקר לעובדי צווארון כחול שמועסקים בארגונים שבהם המעסיקים נוטים להתאמץ פחות להשיג עבורם דמי ניהול מופחתים, כמו בחברות שמירה והסעדה. מדובר בעובדים בעלי שכר נמוך שלסוכן הביטוח לרוב לא משתלם להשקיע ולהיפגש עמם לנוכח העמלה הנמוכה שהם מקבלים עבור צירופם. 

שיתוף בטוויטר שיתוף בוואטסאפ שיתוף בפייסבוק שיתוף במייל

תגיות



10 תגובות לכתיבת תגובה לכתיבת תגובה

9.
8 את/ה חיים בסרט
תגובה 8 - כמה יומרנות וחטטנות. מזל שלא ערכת לוח זמנים עם יעדים, מטרות וקנס לסוכן שלא יעמוד דום. חבל שנפלת לדמגוגיה וערבבת בין בעלי השליטה בקופות גמל לסוכני הביטוח (הכתבה עסקה בקרנות פנסיה) סוכני ביטוח הם עצמאיים אין להם שליטה בחברות הביטוח כדי לפרנס את משפחתם הם חייבים לעבוד קשה, לפגוש את הלקוחות ולעמוד לרשותם ולשירותם והם עושים זאת בחפץ לב. אין זו זכותך להעליב ולדרוש שיתנו לך דין וחשבון. ההחלטה של המפקחת בעייתית כי היא רק נשמעת טוב בפועל לא יוכלו לתת שירות ללא תמורה וצריך לפתור את הנושא בחוכמה ולא בהתכתשות מיותרת.
8 את/ה הזויים  |  06.02.18
8.
לתגובות 7 ו5 , לכו לנהל מו"מ לש.טרחתכם האישי מול גופי הפנסיות ולא על חשבון לקוח הקצה!
רק לקרא את התגובה של 7 ולהבין כמה השוק הזה מוטה לטובת בעלי השליטה של קופות הגמל. מה?? אין לכם איזה לשכת סוכני ביטוח שדרכה תוכלו לעשות כיפופי ידיים והפעלת לחץ לקבל עמלות גבוהות יותר כי עכשיו דורשים מכם להיפגש עם כל לקוח. עצה. 1. תדרשו הוצאות חוזרות על נסיעות ללקוח(ניתן לפקח על זה עם וויז). באפליקציה. 2. באותה אפליקציה בסיום מעמד פגישה תסרקו את פרטי המבוטח ותשלחו לחברת הביטוח. 3. תקבלו הודעה שהנושא בטיפול - תקבלו 20% מהעמלה מראש. 4.לאחר פול אפ והשלמת המסמכים תקבלו עוד 60 % מהמעלה. 5. אחרי חצי שנה תעשו עוד שיחת עדכונים עם הלקוח ותקבלו את 20% האחרונים. ולשם שינוי תתחילו לעבוד באמת.
סלינגר מפעילה לחץ בכיוון הנכון  |  05.02.18
7.
עמלות ופגישות
לא המפקחת תיקבע כמה ירויח סוכן. כמו שמשרד הבריאות לא מחליט כמה רופא יקבל עבור ביקור פרטי. כן צודקת המפקחת שסוכן חייב לפגוש את המבוטח העתידי פנים אל פנים. לא המפקחת תכפה לאן להפנות מבוטח חדש. זכותו של סוכן להפעיל דעתו ןניסיונו המיקצועי איזו חברה טובה יותר. הן בתשואות והן בשירותים. פה לא קוריאה הצפונית!!!!
נתי  |  05.02.18
6.
מעולה
אני סוכן ביטוח ואני בעד פגישות אישיות בלבד ! מצד שני אני דורש שהמפקחת תסגור את כל הערוצים הישירים ! כי אחרת מה בדיוק איכפת לה הסוכן אמור להיות איכפת לה צרכן הסופי ! לכן עליה לדרוש שרק בעל רישיון יוכל למכור פנסיה , כדי להוריד את דמי הניהול לא צריך להכפיש שוב את הסוכנים ! צריך רק להעביר חוק קטן בכנסת כמו שעשו בגמל , מספיק כבר להאשים את הסוכנים בכל המחדלים של הפיקוח .... את מעייפת
רפי  |  05.02.18
לכל התגובות