אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
קרית אונו אישרה תוכנית להכפלת כמות התושבים תוך 20 שנה צילום: תומי הרפז

קרית אונו אישרה תוכנית להכפלת כמות התושבים תוך 20 שנה

מועצת קריית אונו אישרה את תוכנית המתאר החדשה של העיר. התוכנית מניחה תשתית להוספת 14-12 אלף משקי בית לעיר, המשקפות תוכניות בינוי מאושרות. כמחצית מהדירות ייבנו בשטח מחנה תל השומר

07.02.2018, 17:08 | אמיתי גזית
מועצת קריית אונו אישרה אתמול (ג') את תוכנית המתאר החדשה של העיר, שיוצרת מסגרת תכנונית שתכפיל את כמות התושבים מ-40 אלף ל-80 אלף, תוך 20 שנה. אישור המועצה הוא צעד ראשון בדרך למתן תוקף סופי לתוכנית. בחודשים הקרובים יופקדו לעיון הציבור ולהתנגדויות מסמכי התוכנית בוועדה המחוזית לתכנון ובנייה תל אביב. לאחר דיון בהתנגדויות, התוכנית תאושר ותקבל תוקף. לאחר שהתוכנית תהפוך לתקפה, הוועדה המקומית של קריית אונו תוכל לאשר באופן עצמאי כל תוכנית בנייה אחרת התואמת את המדיניות שנקבעה בתוכנית המתאר.

קראו עוד בכלכליסט

התוכנית מניחה תשתית להוספת 14-12 אלף משקי בית לעיר, כשליש מהם (3600 דירות) בפרויקטים של פינוי בינוי ותמ"א 38 בעיר הוותיקה, במיוחד לאורך הרחוב המרכזי לוי אשכול. המרקם הכפרי באזור אונו הוותיקה יישמר, ולא תתאפשר בו בנייה לגובה.

קריית אונו, צילום: כרמית פלר קריית אונו | צילום: כרמית פלר קריית אונו, צילום: כרמית פלר

שאר יחידות הדיור יתווספו לעיר בשכונות שכבר מאושרות מחוץ לשטח הבנוי היום. החלק הארי, כ-5,600 יחידות דיור בשתי תוכניות ענק מאושרות בשטח מחנה תל השומר שעתיד להתפנות עוד כשנתיים. שכונה נוספת שבה פוטנציאל לבניית 1,600 דירות כבר מצויה בשלבי פיתוח ראשוניים היא נאות אריאל שרון, בצפון העיר סמוך לצומת בר אילן.

אזור בקעת אונו סובל כבר היום מפקקים. בעירייה סבורים כי הפתרון הוא רק באמצעות תחבורה ציבורית. הקו הסגול של הרכבת הקלה יושלם ב-2024, אך להערכת העירייה ייתן פתרון חלקי בלבד ולכן פועלים לקידום תכנון מה שמכונה "הקו התכלת", רכבת קלה שתנוע מאזור נס ציונה, דרך רחוב לוי אשכול בעיר ועד פתח תקווה.

תוכנית המתאר תאפשר לבנות בעיר עוד כ-800 אלף מ"ר של שטחי מסחר ותעסוקה, בעוד שכיום יש בה רק 107 אלף מ"ר. איכלוס השטחים בחנויות ומשרדים נחוץ לעיר לצורך שמירה על איזון כלכלי, וזאת משום שההכנסות מארנונה שמשלמים עסקים גבוהות מאשר הארנונה שמשלמים תושבים.

אזור התעסוקה הגדול בעיר בשנים הקרובות יהיה בצומת סביון, מתחם בו יש תוכנית לבניית 350 אלף מ"ר של משרדים. בנאות אריאל שרון שי פוטנציאל לבניית כ-100 מ"ר ובתל השומר עוד כ-150 מ"ר.

שיתוף בטוויטר שיתוף בוואטסאפ שיתוף בפייסבוק שיתוף במייל

תגיות

9 תגובות לכתיבת תגובה לכתיבת תגובה

8.
הפקקים מחריפים וראש העיר ממשיך לבנות
לא יתכן שבונים ובונים וכל יום לוקח יותר זמן לצאת/להיכנס לעיר. רחובות צרים דו מסלוליים, חניה על המדרכות. בקיצור בלגן, תאונות, צפירות נהגים עצבניים, וראש העיר בונה ובונה. אגף התנועה בעיר לא מוכן לחשוב מחוץ לקופסא, כל פתרון הוא פוסל פשוט מתוך עצלנות. שמישהו יתעורר ויעצור את הכאוס הזה, ומהר לפני שיהיה מאוחר.
חכם ציון תושב העיר שסובל יום יום  |  08.02.18
6.
כבר היום העיר היא דוגמא קלאסית לתכנון תשתיתי כושל
שכונות שתוכננו מאפס עם עשרות רבי קומות וכבישים חד מסלוליים, העדר מקומות חנייה, כיכרות שמייצרות צווארי בקבוק ופקקים מיותרים, בתי ספר וגנים ללא מפרצי חנייה להורדה ואיסוף, אישורים המוניים לתמ"א 38 תוך התעלמות מאילוצי תשתית. בקיצור - עיר שהופכת בהדרגה לסיוט אורבני. מתקרב היום שתתחיל הגירה החוצה של אוכלוסיות חזקות, ושל החלפת ראש העיר שרק הבטיח לעצור את הסיוט הזה, אבל שכח לקיים.
גיל  |  08.02.18
לכל התגובות