אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
בעלי הפיקסל תובעים את גוגל: מכרו לנו טלפונים פגומים צילם: דן פרידמן

בעלי הפיקסל תובעים את גוגל: מכרו לנו טלפונים פגומים

בשנה שעברה הודתה החברה שמכרה סמארטפונים מתוצרתה בהם קיים ליקוי מובנה במיקרופון, שגרם לו להתנתק במהלך שיחות; הרוכשים פוצו בטלפונים חדשים, בהם אותה התקלה. עתה, הגישו תביעה ייצוגית

08.02.2018, 13:23 | יואב סטולר

מכשירי הפיקסל ממשיכים לעשות צרות לגוגל: לאחר שדגמי הפיקסל 2 ו-2XL עוררו את זעם הרוכשים בשל תקלות בתצוגה, עתה מסתבר שגם דגמי הפיקסל שקדמו להם ממשיכים לסבך את החברה; משתמשים בארה"ב הגישו בקשה לתביעה ייצוגית נגד גוגל, בגין תקלות סדרתיות בטלפונים שלה.

קראו עוד בכלכליסט

ראשית הסיפור בפברואר 2017, עם הופעת דיווחים על תקלה במיקרופון סדרת הפיקסל הראשונה, שחדל לפעול באופן אקראי בזמן שיחות קוליות. בתחילה שחררה גוגל עדכון תוכנה שאמור היה לטפל בבעיה. לאחר שהמיקרופונים המשיכו להתנתק, בחנה גוגל את הנושא ובחודש מרץ הודיעה שמדובר בתקלת חומרה. החברה החליפה למתלוננים את המכשירים - אך התקלה חזרה על עצמה גם בטלפונים אלה, מה שעורר זעם רב מצד הרוכשים. 

הפיקסל בחשיפתו, צילום: גוגל הפיקסל בחשיפתו | צילום: גוגל הפיקסל בחשיפתו, צילום: גוגל

התקלה נבעה, לפי גוגל, מסדק זעיר שנגרם במהלך ייצור והתקנת המיקרופון במכשיר. החברה הוסיפה שהתקלה עלולה לצוץ לעיתים, בהתאם לאופן השימוש בטלפון, לזווית בו מוחזק ולטמפרטורה שלו. לפי התביעה הנוכחית, גוגל מכרה את מכשירי הפיקסל כשידעה על התקלה, ושמדובר בהונאת צרכנים.

מכשירי פיקסל, שנועדו להיות חוד החנית של אנדרואיד, בינתיים אינם עושים את המצופה מהם; סדרת תקלות התצוגה של הפיקסל 2 לדגמיו נבעה מבעיות תוכנה, בגינה הופיעו טשטושים, הפרעות וכתמי צבע על המסך. במקרה זה, החליפה גוגל את הטלפונים הפגומים, הרחיבה את האחריות עליהם לשנתיים ושחררה עדכוני תוכנה שפתרו את הבעיה. לצד התקלות, נמתחה ביקורת על דגמי הפיקסל האחרונים בהיותם בעלי עיצוב מיושן, עם יחס תצוגה 16:9, בעוד רוב המתחרות עברו לתצורת 18:9 שמאפשרת לשים מסך גדול יותר בטלפון שגופו קטן יחסית.

שיתוף בטוויטר שיתוף בוואטסאפ שיתוף בפייסבוק שיתוף במייל

תגיות