אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
השבוע הגרוע של טסלה מאז יולי הסתיים בהבהרה של אלון מאסק צילום: Getty

השבוע הגרוע של טסלה מאז יולי הסתיים בהבהרה של אלון מאסק

מניית יצרנית המכוניות החשמליות איבדה כ-10% בשבוע שחלף; המנכ"ל והמייסד הבהיר כי החברה מסוגלת לעמוד בקצב ייצור של 2,500 מכוניות בשבוע, וכי הוא צפוי לגדול ברבעון השני

10.02.2018, 12:47 | שירות כלכליסט

מניית טסלה חוותה את השבוע הגרוע ביותר שלה מאז יולי, על רקע חששות מהאטה בקצב הייצור של המכונית מדגם "מודל 3". בעקבות כך, יצרנית הרכב מעמק הסיליקון נאלצה להבהיר כי תעמוד ביעדי הייצור של המכונית המשפחתית עליהם הצהירה.

קראו עוד בכלכליסט

מניית החברה נפלה ב-9.7% בשבוע שעבר – השבוע הגרוע ביותר שלה מאז ה-7 ביולי. שווי המניה בסגירת  המסחר אמש עמד על 310.2 דולר - הרמה הנמוכה ביותר מזה יותר מחודשיים. לשם השוואה, המדדים המובילים בבורסות בוול סטריט איבדו השבוע כ-5%. 

הירידה החדה ביותר במניית טסלה, 8.6%, נרשמה בחמישי, יום לאחר שיצרנית המכוניות הודיעה כי ההפסד שלה ברבעון הרביעי היה נמוך מהצפוי, וכי יעדי הייצור של מודל 3 - הרכב הראשון של החברה שמיועד לציבור הרחב - עומדים בעינם.

החברה הודיעה כי היא נמצאת בדרך לייצור של 5,000 מכונית מדגם מודל 3s בשבוע עד סוף הרבעון השני, ו-2,500 מכוניות בשבוע לקראת סיום הרבעון הראשון.

אלון מאסק, צילום: רויטרס אלון מאסק | צילום: רויטרס אלון מאסק, צילום: רויטרס

אמש הבהירה טסלה בפני הרגולטורים הצהרה שנתן אלון מאסק בנוגע להגעת קווי ייצור אוטומטיים מגרמניה. מאסק אמר שטסלה ממתינה להגעת קווי הייצור במרץ, ושהם כבר עובדים ביחידת החברה בגרמניה, אבל יש "לפרקם, להביאם לג'יגה-פקטורי, ולהרכיב אותם מחדש. זו לא שאלה אם הם עובדים או לא, זו רק שאלה של העברתם למפעל. לאחר הגעתם אנחנו מצפים לקצב ייצור של 2,000-2,500 מכוניות בשבוע".

בהבהרה שפרסמה אמש טסלה נמסר כי המספר "2,000-2,500", "מתייחס רק להספק של קו הייצור הנוסף שנמצא כרגע בגרמניה, ואינו כולל את קו הייצור של מודל 3 שכבר פועל. יכולתה של טסלה לעמוד ביעד של 2,500 מכוניות בשבוע עד סוף הרבעון הראשון של 2018 אינה תלויה בציוד הנוסף שנמצא כרגע בגרמניה. ציוד זה אמור להאיץ את קצב הייצור רק מתחילת הרבעון השני ואילך".

תגיות

5 תגובות לכתיבת תגובה לכתיבת תגובה

5.
מניעת רכב חשמלי בישראל?
על רכב חשמלי 0% מס רכב בנזין 83% מס רכב היברידי 30% מס איך בדיוק אתה מסביר שבישראל "מונעים" כניסה של רכבים חשמליים? להפך, היא מעודדת אבל הרכבים החשמליים עדיין לא משתלמים כלכלית למרות ההטבה בדיוק כמו עם המצלמות דיגיטליות, הדגמים הראשונים לא משהו אבל הטכנולוגיה משתפרת והתמורה לכסף עוברת סף מסויים, אז כולם קונים את זה
יואל  |  14.02.18
4.
2 היקר
אתה מתייחס כפי הנראה לתפוצת הרכב החשמלי בישראל ,. מדינת.ישראל מונעת ברגולציה כבדה את כניסתו ההמונית לישראל מחשש להפסד הכנסות על הדלק שהן מהמטורפות בעולם . באירופה רואים יותר ויותר רכבים חשמליים , ישראל היא מדחנה בעיקר מישורית אורבנית ברובה וקטנטנה קלאסית לרכב חשמלי .
Dave  |  10.02.18
3.
ל - 2
50% מצריכת הדלק העולמית מיועדת לתחבורה בכביש (לא ספינות ולא מטוסים) 2.5% לייצור חשמל כמעט בכל המדינות בעולם השנה יהיה יותר זול לייצר חשמל מסולאר ולא מאף גורם מזהם (כמו דלקים) שזה ירידה של 2.5% מצריכת הנפט העולמית. המכוניות של טסלה (וההיברידיות של המתחרים) מחסלות את הצמיחה בצריכת הדלק העולמית, ולכן בטווח הקצר נראה ירידה במחירים וקריסה בנקודה כלשהיא, כאשר ההבנה של היצרניות שהביקוש יורד בטווח הארוך יגרום להפקה מוגברת כדי לנצל את המחיר הגבוה עכשיו, מה שיתרום לירידות.
אלון  |  10.02.18