אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
אלבום חדש לאמיר דדון: כל כך נכון צילום: רגב גל

אלבום חדש לאמיר דדון: כל כך נכון

בשיא הצלחתו מוציא אמיר דדון את “לבחור נכון” - אלבום אישי, נוגע ללב עם הפקה מוזיקלית מרשימה

12.02.2018, 08:35 | מאיה נחום שחל

חמש שנים חלפו מצאת האלבום ”יש אין סוף” של אמיר דדון, במהלכן חווה פרידה מאשתו ואם ילדיו, אסף את השברים ובנה מהם שירים. במקביל נבחר דדון השנה לשחקן הטוב ביותר על תפקידו במחזמר “עלובי החיים” בהבימה, והוא מככב בקברט הרוק “לילה אחד באפריל” שכתבה קרן פלס. שיאה של התקופה הוא יציאת אלבומו החדש “לבחור נכון”, בו השתתפו יוצרים מרשימים כמו דודו טסה, נתן גושן, גלעד כהנא, קרן פלס ויהונתן גפן.

אין ספק שדדון בחר נכון. הוא בחר נכון את הטקסטים, הלחנים וסדר השירים באופן שיוצר נרטיב מסודר אצל המאזין, כל שיר הוא חלק מפאזל שמשלים את התמונה הכללית של אלבום אישי ובוגר, עם הפקה מוזיקלית מוקפדת של דדון, גלעד שמואלי ועוד. לדדון יש קול יוצא דופן וחזק אך גם מלטף ונוגע ללב, אישיות צנועה אך גם כריזמה בשפע. הניגודים האלה והמנעד האינסופי הופכים אותו לאחד המוזיקאים המבצעים הטובים ברחבי הפלייליסט, שאט אט פילס דרכו למגרש של הגדולים.

אמיר דדון , צילום: רגב גל אמיר דדון | צילום: רגב גל אמיר דדון , צילום: רגב גל

המעטפת המוזיקלית נפלאה ודומיננטית ויחד עם זאת מאפשרת למאזין להקשיב למילים להן היא מפנה מקום של כבוד. עשרה שירים מרכיבים את האלבום שנפתח עם שיר הנושא “לבחור נכון” בנגינת הפסנתר הנפלאה של אלדד ציטרין (שותף לכתיבת המילים והלחן). הוא מתחיל בשקט עם הכינורות העדינים ברקע עד לפריצה המפתיעה שהגיטרה מנסרת והתופים הולמים. דדון מדויק בהגשת טקסט וזה בא לידי ביטוי בכל האלבום ובאופן בולט בשיר השני הנפלא “בואי נדבר בינינו” אותו כתב עם רועי חסן וקרן פלס. זה אולי השיר האישי מכולם, שמלווה בצלילי הגיטרה שהיא חלק בלתי נפרד מדדון. “כל יום כמו נס” שבא אחריו הוא אחד הסינגלים הראשונים ששוחררו לפני יותר משנתיים, שיר שמדבר על התמודדות עם ימים פחות טובים (“בקושי מסוגל לנשום/ וחושך מעל פני תהום”). הוא מתחיל רגוע עד שדדון פותח גרון. ההפקה המוזיקלית הנפלאה של שמואלי מלווה את הזיגזוגים האלה בין שקט לזעקה.

עטיפה האלבום של הזמר אמיר דדון , צילום: דניאל קמינסקי עטיפה האלבום של הזמר אמיר דדון | צילום: דניאל קמינסקי עטיפה האלבום של הזמר אמיר דדון , צילום: דניאל קמינסקי

“מתוך הכאב, משהו נולד” שר דדון בשיר הבא ומוכיח שוב את הקלישאה שכאב מוציא מאמן את היצירות הכי טובות שלו; נתן גושן כתב את “בואי הראיני” המקסים שמצייר תמונה קצת יותר אופטימית לכאב “תמיד יש זמן להתחדש/ בסך הכל הרי הנר דולק”. בדיוק באמצע האלבום מגיע “עוד נוסעים (כשאהוד שר)” בגרסת ההופעה, מעלה את הקצב ו”נותן בראש”. דודו טסה משאיר את טביעת האצבע הייחודית לו עם “אם הייתי מוכן” המצוין; רז שמואלי הנהדרת מצטרפת לדואט “להיות שוב אני”; ופלס כתבה והלחינה את השיר המקסים “שיר במקום ילדים”. חותם את האלבום “בסוף ימיי” שדדון הלחין למילים של גפן ונפתח בדרמטיות לצלילי הצ’לו והקלידים. “כמו כולם כאן רוצה להשאיר חותם/ רוצה שיזכרו אותי”. אחרי אלבום כזה, אין ספק שיזכרו.

 

שורה תחתונה:

קול מלטף באלבום מצוין

שיתוף בטוויטר שיתוף בוואטסאפ שיתוף בפייסבוק שיתוף במייל

תגיות