אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
ההפסד העצום של אובר ב-2017: כ-4.5 מיליארד דולר צילום: Expedia

ההפסד העצום של אובר ב-2017: כ-4.5 מיליארד דולר

ההפסד של חברת הרכב השיתופי זינק ב-61% במהלך השנה החולפת מ-2.8 מיליארד דולר שנה קודם לכן

14.02.2018, 08:55 | יואב סטולר

הפסדי הענק של חברת אובר הולכים ותופחים. חברת שיתוף הנסיעות פרסמה את הדו"חות הרבעוניים הראשונים שלה בהנהגתו המלאה של המנכ"ל דארה קוסרשאהי. על פי דוחות החברה לרבעון הרביעי, שנחשפו היום, הפסדי החברה במהלך 2017 זינקו ב-61%. החברה הפסידה 4.5 מיליארד דולר בשנה שעברה, לעומת הפסדים של 2.8 מיליארד דולר ב-2016. 

קראו עוד בכלכליסט

אובר, צילום: yahoo אובר | צילום: yahoo אובר, צילום: yahoo

עם זאת, ברבעון המלא הראשון שלו קוסרשאהי, שהחליף את המייסד טראוויס קלניק אחרי שזה הכניס את החברה לסחרור פרשיות ממנו היא עדיין מתקשה לצאת הגדיל את ההכנסותיה ברבעון האחרון. אלו זינקו ב-14% ל-11.1 מיליארד דולר לעומת 9 מיליארד דולר רבעון קודם לכן. יצוין, כי הפסדי אובר הצטמצמו מ-1.4 מיליארד דולר ברבעון השלישי ל-1.1 מיליארד דולר ברבעון הרביעי.

את השנה סיימה אובר עם מזומנים בהיקף של 6 מיליארד דולר, 13% פחות משנה קודם לכן, על פי בלומברג.

אובר, שעודנה חברה פרטית, איננה נדרשת לדווח על תוצאותיה הפיננסיות באופן פומבי, אך החלה לפרסם את חלק מהנתונים בחודשים האחרונים. צעד בו בחרה על רקע שאיפותיה, כפי שהוצגו על ידי קוסרשאהי, להביא את החברה להנפקה ציבורית ראשונה עד 2019. מטרה שעל מנת להגיע עליה כשידה על העליונה היא חייבת להשיל מעליה את עננת הפרשיות שדבקו בה בין אם אלו קשורות באווירה של הטרדות מיניות ובין אם אלו קשורות בניהול מערך ריגול תעשייתי וחשדות לגניבת סודות מסחריים. 

דוגמה לאירוע שכזה הוא המשפט שניהלה ווימו נגד אובר בבית המשפט בארצות הברית, בו היא תבעה אותה על שימוש במפרטים גנובים של טכנולוגיית הלידאר שפיתחה. המשפט שנמשך מזה יותר משנה הסעיר את תעשיית הרכב האוטונומי והוגדר גם כזה שעשוי להשפיע על דמותה של המובילה הטכנולוגית בתחום.

את אודותיה של הסאגה המשפטית ניתן לראות גם בנתונים הפיננסים של אובר שנחשפו כשעל פי הדיווחים ההוצאות על השירותיים משפטיים גדלו באופן ניכר. סכומי כסף גדולים שהיה על אובר להשקיע בתיק עתיר המשמעויות מול חטיבת הרכב של גוגל, בו גם המוניטין אבל גם הטכנולוגיה של עצמה נמצאות על הכף. 

בשבוע שעבר אחרי הדיון הנוסף שנערך בבית המשפט, הסכימה אובר לפצות את ווימו במקרה במסגרת הפשרה. על פי ההסכם אובר תעביר לווימו נתח של 0.34% ממניותיה בשווי מוערך של 245 מיליון דולר. זאת בעוד, שהפיצוי המקורי אותו דרשה גוגל בתביעה היה 1.9 מיליארד דולר.

שיתוף בטוויטר שיתוף בוואטסאפ שיתוף בפייסבוק שיתוף במייל

תגיות

4 תגובות לכתיבת תגובה לכתיבת תגובה

4.
בלון
סופו להיתפוצץ עובדים על כולם בעניים עוברים על החוק מצפצפים על העובדים מוכרים לאנשים חלומות על לעשות כסף אבל בעצם מנצלים את הכוח לפגוע בנהגים והכי מוזר הציבור יפה הנפש נותן לזה יד למה כי זה זול זמין למי אכפת שהילדה תכח אובר ואולי הנהג יאנוס או יעשה מעשה מגונה אבל העיקר שהנסיעה עלתה 7 $ והילדה מצולקת כל החיים הורים 10 תביעות כל יום אם הם היו חברה ציבורית מתרסקים מזמן אבל הכסף לא שלהם למי אכפת 2.5 ביליון 4.5 ביליון הפראירים לא מתים הם רק מתחלפים . תודה לכץ ששומר על פאסון בענין
אחד מי יודע  |  15.02.18
3.
מה חדשני באובר? המלך עירום??
מה טכנולוגי באובר? מה הפיתוח? מה השירות החדשני. צריך מכונית? צריך נהג? על מה מבוסס המודל - אין עלות רישוי (מספר ירוק, צהוב וכו) כי משחדים פוליטיקאים, אין בדיקות רקע, סמים, רישום פלילי, לנהגים. בניו יורק יש עומס אדיר בכבישים בגלל אובר. בסך הכל חברת נהגי חאפר ממוסגרת באפליקציה. ושיווק מבוסס על סיבסוד נסיעות על חשבון המשקיעים. הזוי ומעוות.
שאלת תם  |  14.02.18