אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
פייסבוק רוצה שתתחילו לשתף איתה רשימות צילום: adweek

פייסבוק רוצה שתתחילו לשתף איתה רשימות

הרשת החברתית השיקה סוג חדש של מבנה פוסט - רשימת פריטים נושאית, למשל סרטים שכדאי לראות או מקומות בהם חולמים הגולשים לבקר. המטרה: לגרום לכם לשתף יותר מידע טקסטואלי, שיותר קל לה לנתח מאשר תמונות וקליפים

14.02.2018, 18:19 | יואב סטולר
פייסבוק השיקה תכונה חדשה המאפשרת לפרסם פוסטים בצורת רשימות, בניסיון להגדיל את כמות המידע הטקסטואלי שלה על המשתמשים. בתצורה שנוספה לסקר, המלל בתמונה והטקסט הפשוט, ניתן לקבוע נושא גג ותחתיו להוסיף משימות, המלצות, פירוט או יעדים.

קראו עוד בכלכליסט

כך למשל, יוכלו המשתמשים לפרסם רשימת "סרטים שחייבים לראות" לדעתם ותחתיה להמליץ על "ספרות זולה", "אני רובוט" ו"הטוב הרע והמכוער". גם הפעם בדומה לעדכון האחרון ששחררה הרשת החברתית בדמות תמונות המלל, ניתן לבחור את צבע הרקע עליו תופיע הרשימה ולקשט אותה באימוג'ים. תהליך ההטמעה העולמי של התכונה החדשה החל, אך בינתיים אינה זמינה בארץ.

פוסט רשימה בפייסבוק, צילום: adweek פוסט רשימה בפייסבוק | צילום: adweek פוסט רשימה בפייסבוק, צילום: adweek

פייסבוק השיקה את התכונה כדי לקבל גישה ליותר מידע אישי בתצורת טקסט - מטרה חשובה עבורה, על רקע הצמיחה בשימוש בתמונות ובווידאו בפיד, סוגי תוכן שאינה יכולה לנתח אוטומטית ולהפיק מהם מידע סחיר. לאחרונה השיקה גם תכונת שאלות ספציפיות שנועדו לדרבן את המשתמשים לספר על עצמם.

עם זאת, תכונת הרשימות היא גימיק מיותר למדי; ציבור המשתמשים הפעילים מעדיף לשתף תוכן בדרך שמתאימה לו, ולא כפי שמעדיף מנכ"ל פייסבוק. למשל, בני נוער מעדיפים לפרסם ולהפיץ תמונות וסרטונים, ולא לכתוב רשימות.

תגיות