אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.

אהבה וטכנולוגיה

אורי אדוני: האם מציאת אהבה הפכה לתחום טכנולוגי מזן חדש?

מדייטים וירטואלים לגיל השלישי ועד אלגוריתם שמנתח אישיות על בסיס תמונות - אורי אדוני, שותף בקרן JVP, מספר בכנס "כלכליסט" על הטכנולוגיות החדשות שמשתלבות בתחום מציאת האהבה

15.02.2018, 09:34 | קרן-אור גרינברג

האם יש קטגוריית השקעה שנקראת LoveTech? לדעתו של אורי אדוני, שותף בקרן JVP, עוד חזון למועד.

"השאלה היא האם יש ורטיקל של אהבה?" אמר אדוני בכנס "כשטכנולוגיה פוגשת אהבה" של "כלכליסט" שנערך אתמול (ד') במתחם האירועים החדש של LABS בעזריאלי שרונה. "בעולם הטכנולוגי יש דברים שהם ורטיקלים (אנכיים) כמו סייבר, פינטק, ביוטק, מדיה, מובייל ועוד, והם תחומים מוגדרים מבחינת החברות וההשקעות. במקביל יש תחומים אופקיים כמו יכולות בינה מלאכותית, אינטרנט הדברים, ביג דאטה ועוד ככה שאם יש לי חברה במתמקדת בתחום הזה היא יכולה לייצר מוצרים בתחום הבריאות, חקלאות, כלכלה ובכמה וריטקלים שונים".

אדוני סיפר כי ישנן טכנולוגיות שיכולות להיות קשורות לתעשיית מציאת האהבה. "זה יכול להיות שילוב של תוכנות מחשב ומציאות מדומה. למשל יש משקפיים חכמות עם טכנולוגיה שמזהות בעיניים אם את מתעניינת במה שאני מדבר או לא. ככה אדע אם הבחורה משתעממת ואקבל אינדיקציה בזמן אמת, שלא אוכל לדעת מניתוח שפת גוף רגילה. יש אפליקציות של ניתוח קול ומסתבר שהן יודעות לזהות שקרים, התרגשות או משיכה בקול. בזמן שיחה נוכל לזהות אם יש משיכה לצד השני, בלי לנחש אם היא אוהבת או לא".

אורי אדוני. "העולם של מציאות מדומה יהיה מעניין לדייטינג", צילום: עמית שעל אורי אדוני. "העולם של מציאות מדומה יהיה מעניין לדייטינג" | צילום: עמית שעל אורי אדוני. "העולם של מציאות מדומה יהיה מעניין לדייטינג", צילום: עמית שעל

אדוני סיפר ששוק היעד של טכנולוגיות כאלו יהיו דווקא הגיל השלישי. "יש דבר שנקרא Facebook Watch והם העלו סדרה בשם בשם Virtually Dating והתוכנית עושה דייטים בין אנשים שלובשים משקפים וירטואליים ונפגשים על מקום כמו הירח או מתחת לים. העולם של מציאות מדומה ולא רק מציאות מוגברת יהיה מעניין לדייטינג. אחד השווקים שיכוונו אליהם זה האנשים המבוגרים, כי אתה יכול להיראות איך שתרצה ולעשות דברים שלאו דווקא אפשריים כמו להיפגש על הר געש. יהיו אפליקציות שיופנו לגיל השלישי בגלל מגבלה פיזית שלהם להגיע בהכרח למקומות. זה גם קשור למראה אבל בכל גיל רוצים לשפר את עצמנו".

חברת JVP עוד לא השקיעה בטכנולוגיות כאלו אולם אדוני סיפר שכן השקיעו בחברת Personality שבאמצעות אלגוריתמיקה מנתחת אישיות על בסיס התמונות שיש לו ברשתות החברתיות. "הם סורקים 100 תמונות מהפייסבוק ונותנים דו"ח ב-92% דיוק על האישיות של האדם, בהתבסס על מבחן ידוע ממשאבי אנוש בשם ocean. סוג כזה של טכנולוגיה יכול להיות רלוונטי אם ננתח אתרי דייטינג לפי אישיות על האדם לפני שיוצאים איתו לדייט. אם אני תיאורטית יכול לדעת מה האישיות של הדייט שלי זה יתאם ציפיות. חברה מסוג כזה שכרגע מופנית ל-HR, ויש מנכ"ל מחברות הטכנולוגיות הגדולות בעולם שהתעניין בזה כי סבר שאנשים מוכנים לשלם פרימיום על הדו"ח אודות האדם. הכל כמובן ברשות האדם".

תגיות