אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.

אהבה וטכנולוגיה

מני ברזילי: "אני בן 37 ופייסבוק, כמו אמא שלי, מנסה למצוא לי זוגיות"

ברזילי, חוקר ומרצה בינלאומי בתחום הסייבר והעתיד הטכנולוגי, סיפר בכנס "כלכליסט" איך פייסבוק הפציצה אותו בפרסומות לאתרי היכרויות. כשזה לא עבד, המדיה החברתית עברה להצעות היכרויות של להט"ב

15.02.2018, 09:25 | יואב סטולר

"אני לא נשוי בגיל 37, ועל פי הפייסבוק גם רווק (כי אני לא מעדכן אותה), והרשת החברתית כמו אמא שלי מסרבת לקבל את זה", מני ברזילי, חוקר ומרצה בינלאומי בתחום הסייבר ועתיד הטכנולוגי, סיפר ביום האהבה את מה שלא נכלל ביום הזה – הרווקות התל אביבית. כנס "כשטכנולוגיה פוגשת אהבה" של "כלכליסט" אתמול במתחם האירועים החדש של LABS בעזריאלי שרונה.

קראו עוד בכלכליסט

ברזילי, שמכהן גם כמנכ"ל חברת FortyTwo ישראל, תיאר את ימי הרווקות ההוללים בעיר הגדולה של צעירים, שנהנים מההגדרה המחמיאה והבלתי מחייבת הזו זמן ארוך בהרבה מאשר בתקופה של ההורים שלהם.

מני ברזילי. "אני לא נשוי בגיל 37 ופייסבוק מסרבת לקבל את זה", צילום: עמית שעל מני ברזילי. "אני לא נשוי בגיל 37 ופייסבוק מסרבת לקבל את זה" | צילום: עמית שעל מני ברזילי. "אני לא נשוי בגיל 37 ופייסבוק מסרבת לקבל את זה", צילום: עמית שעל

המסע הדיגיטלי לאהבה, כפי שהסביר בריזלי "מתחיל עבור רווקים רבים עוד לפני שהם מחפשים אחריה – לעיתים בעודם עוד בקשר שפייסבוק בעצמה הבינה שבועיים קודם לכן שימיו ספורים". במה שמתחיל בשוטטות של בן או בת הזוג באתרי היכרויות, לייקים לאקסים ולבני זוג פוטנציאלים ואולי אף פתיחת שיחות בשעות מאוחרות של הלילה עם מנדהו שבימים תהיה אשתו של החבר לשעבר.

"פייסבוק כנראה בשיתוף פעולה עם אמא שלי לקחה על עצמה את התפקיד למצוא לי זוגיות, והפכה להיות השדכנית ו'החבר המסדר' שלי", פירט ברזילי. "באיזשהו שלב היא פשוט 'הפציצה' אותי בפרסומות לכל מיני אתרי היכרויות ולא נענתי להצעה, אבל הרשת החברתית הרגישה שאולי היא בכיוון". לאחר מכן לדבריו, אחרי תקופה של התעלמות מהפרסום הממוקד, פייסבוק שדרגה את ההצעה לאתרי היכוריות ייעודיים לעילאים ומתנשאים. "על אף המחמאה, לא לחצתי וגם בפייסבוק לא התייאשו. ובשלב הבא יהיו אלה הצעות להיכרויות של להט"ב, זה בסדר רווק בגיל 37 – אפילו אמא מתחילה לחשוד שיש משהו שאני לא מספר לה".

ברזילי מספר שגם הפעם הוא לא נפל ברשת הפרסום האינטרנטית. "השדרוג הבא הביא עימו מודעות על הזמנת אישה ברשת, וכשזה לא עבד הוא עבר להציע לאמץ כלב".

שיתוף בטוויטר שיתוף בוואטסאפ שיתוף בפייסבוק שיתוף במייל

תגיות