אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
מגדלים בין הכבישים המהירים: 2,000 דירות ב-10 מגדלים בכניסה הדרומית לתל אביב צילום: יריב כץ

בלעדי לכלכליסט

מגדלים בין הכבישים המהירים: 2,000 דירות ב-10 מגדלים בכניסה הדרומית לתל אביב

רשות מקרקעי ישראל מקדמת תוכנית לבניית שכונת ענק בין מחלף קיבוץ גלויות, כביש 1 ונתיבי איילון, שיכללו 2,000 דירות ו־300 אלף מ"ר משרדים. לאור זיהום האוויר באזור, נשקלת האפשרות לאשר דירות מגורים רק מקומה 20

21.02.2018, 06:56 | אמיתי גזית

רשות מקרקעי ישראל מקדמת תוכנית לבניית שכונת מגדלים בכניסה הדרומית לתל אביב. ל"כלכליסט" נודע כי שמה של התוכנית שער דרום, והיא צפויה להתפרס על שטח של כ־200 דונם התחום במשולש שנוצר מדרום למחלף קיבוץ גלויות, בין כביש 1 ונתיבי איילון (כביש 20). השכונה תתחבר לשטח שאליו צפוי להתרחב פארק אריאל שרון.

בשטח זה, על פי התוכנית, ייבנו כ־10 מגדלים בני כ־40 קומות, שישלבו שטחי משרדים ודירות מגורים. התוכנית כוללת 2,000 דירות, 300 אלף מ"ר שמיועדים למשרדים וכן 150 אלף מ"ר שטחי ציבור. התוכנית מיועדת לאפשר תנועת הולכי רגל ורכבים בין שכונות דרום מזרח תל אביב, בהן שכונת התקווה והארגזים, והשכונות שממערב להן - שפירא וקריית שלום.

קראו עוד בכלכליסט

רוב שטח התוכנית יהיה על קרקע שמשמשת כעת את בית הספר הולץ ואת רכבת ישראל, ונתח קטן ממנה יהיה בקצהו הצפוני של שטח שטרם פותח, שיחובר בעתיד לפארק אריאל שרון. במקביל יתווספו לפארק אריאל שרון, המשתרע כיום על 400 דונם בלבד, 7,200 דונם נוספים התחומים כיום בין אתר המחזור חירייה, תל אביב וחולון.

שטח הפארק העתידי, כמו גם פארק אריאל שרון כיום, אינו שייך לאף רשות מוניצפלית ומנוהל על ידי חברה ממשלתית. במהלך בזק שקידם מנהל רשות החברות הממשלתיות ינקי קוינט, אישרה לפני כחודש ממשלת ישראל הצעת החלטה שנועדה להעביר את השטח לתל אביב, ואת חברת פארק אריאל שרון לבעלות העירייה בתמורה לכך שהעירייה תשקיע 250 מיליון שקל בפיתוח הפארק.

ההחלטה כוללת תנאי לפיו ייאסר על הגוף שקונה את חברת פארק אריאל שרון ‑ עיריית תל אביב ‑ לשנות את ייעוד הקרקע בשטח הפארק. סעיף זה נוצר כדי למנוע מהעירייה לקדם תוכניות בנייה נוספות בשטח זה.

דיונים להנעת תוכנית שער דרום התקיימו לאורך השנה האחרונה, והיא מצויה כעת בשלבים מתקדמים לקראת הגשתה למוסדות התכנון. עם זאת, תנאי מקדים לאישורה הוא מציאת פתרון לניקוז מים. סוגייה נוספת שעלתה במסגרת התכנון היא נוגעת לזיהום האוויר. במשרד להגנת הסביבה מתנגדים לבניית מגדלי מגורים על גדות הכבישים המהירים – כביש 1 ואיילון ‑ בשל רמת זיהום האוויר הגבוהה שקיימת בהם.

לפיכך, נשקלות כעת שתי חלופות. האחת היא למקם את הדירות מקומה 20 ומעלה, גובה שבו רמת הזיהום נמוכה. עוד נשקלת אפשרות למקם את הבנייה למגורים בלב השכונה ובמרחק מסויים מהצירים הראשיים. בעיה נוספת המעסיקה את המתכננים, היא כיצד להרחיק את מוסדות החינוך מהכבישים הראשיים ולמנוע מהם לנשום אוויר מזוהם.

מהמשרד להגנת הסביבה נמסר כי "הדגשנו בפני המתכננים את רגישות איכות האוויר בשטח המתוכנן, שכן מדובר בשטח הכלוא בין צירי תנועה סואנים". גיל וינלס, מנכ"ל ושותף בחברת Q נדל"ן המקדמת פרויקטים בתל אביב מסביר כי "תל אביב מתפתחת באופן טבעי דרומה וחטיבת הקרקע הזו הנה הזדמנות מיוחדת לפתח ריאה ירוקה בלב המטרופולין".

שיתוף בטוויטר שיתוף בוואטסאפ שיתוף בפייסבוק שיתוף במייל

תגיות



24 תגובות לכתיבת תגובה לכתיבת תגובה

24.
פשוט חבל שככה אנחנו נותנים שיהרסו את הארץ בשם הון זר
150,000 דירות רפאים בארץ רובן בת"א ירושליים, מוחזקות ע"י משקיעים זרים חלקם מעולם לא היו ולא יהיו בארץ, במקום להכריח אותם להשמיש את הדירות בצורה כזו או אחרת ולשמור על הציוויון של הארץ הופכים אותה למגדליידה ובשם איזה ערך? כבוד המשקיע הזר שלא אכפת לו מישראל ומה יש פה, אכפת לו מכסף בלבד. אבל כבוד התושבים והדיירים המקומיים והאזרחים במדינה משום מה נרמס בלי לחשוב פעמיים. הגיע הזמן לחשוב מה באמת חשוב ולסדר סדר עדיפויות שמטיב עם התושבים והאזרחים ולא עם כסף זר שאין לו שם או פנים!!!
שמואל  |  25.02.18
23.
לשקם את תל-אביב
צריך גם להקים בתים פרטיים עם גינה ומרפסת (ווילות) כמו בנס-ציונה וראשל"צ, סביון וקיסריה והרצליה-פיתוח וכמובן כמו שכונות בצפון תל-אביב; צהלה ורמת החייל ושדרות קק"ל בתל-אביב! בכל תל-אביב צריך להקים ולבנות בתים פרטיים הנ"ל. כשכל זה יהיה אז לקלוט יהודים מכל יבשת אירופה: בריטניה צרפת, גרמניה ואוסטריה, פולין והונגריה. גם מכל יבשת אמריקה לקלום יהודים מארה"ב ולהפירד זוגות מתבוללים: את יהודי ארה"ב שנשואים/ות לבני/ות-זוג הלא יהודים להפריד כלומר; את יהודים לקלוט לישראל ואת הלא יהודים להשאיר. מכל יבשת דרום אמריקה: קולומביה, ארגנטינה, מקסיקה
דורון  |  22.02.18
21.
קודם שיחזירו את הנתיב שנילקח ,בחיבור כביש 1
מגנות עד קיבוץ גלויות פקק קבוע ,שנובע בין היתר מכך שלקחו מהציבור נתיב אחד בחיבור כביש 1 לנתיבי איילון לצפון ,לטובת הנתיב המהיר לעשירים (יותר מ 100 שח בשעות הלחץ). קודם תחזירו הנתיב לציבור החופשי ,לפני שאתם מעמיסים עוד אלפי יחידות דיור על הכניסה
בפקקים  |  21.02.18
20.
עד שלא יסולכו המסתננים שגרים בשכנות, אין סיכוי למכור דירות
קבלן צריך להיות מתאבד, כדי להשקיע באיזור שאליו יתחילו לפלוש המסתננים ששוהים מרחק של כמה מאות מטרים משם. בדרום ת"א. עדיף להשקיע בפינוי בינוי של מזרח תל אביב בשכונות שמזרחית לסינרמה ולאיצטדיון הכדור סל של יד אליהו. אלו מקומות קלאסיים למגורים בצמוד לאיזור העסקים שלאורך איילון. מרחק הליכה ברגל למקום העבודה.
פלד  |  21.02.18
לכל התגובות