אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
ענקיות הצעצועים הקימו צוותי טרנדים כדי לפתח מוצרים מהר צילום: איי פי

ענקיות הצעצועים הקימו צוותי טרנדים כדי לפתח מוצרים מהר

ההאטה במכירות הצעצועים בארה"ב הובילה את האסברו ומאטל להתחקות אחרי הטרנדים הוויראליים שמככבים ברשתות החברתיות. במקום לחכות לחג המולד כדי להכניס מוצרים חדשים לחנויות, הן קיצרו את התהליך לחודשים ספורים

21.02.2018, 08:22 | שירות כלכליסט

חברות הצעצועים הגדולות מנסות להתאים את עצמן למציאות חדשה, שבה הרשתות החברתיות מובילות טרנדים חדשים בקצב מסחרר - על כך מדווח "הוול סטריט ג'ורנל".

קראו עוד בכלכליסט

האסברו ומאטל הקימו לצורך כך צוותים מיוחדים שאמורים להתחקות אחרי הטרנדים ולפתח במהירות חיקויים ראויים. זאת כדי להרוויח מהטרנד החדש ואז למהר לבא אחריו. אחד הבולטים שבהם הוא החומר הצמיגי והגמיש המכונה "סליים". המטרה היא לאתר את הרעיונות הללו ולהכניס את המוצרים לחנויות בתוך חודשים ספורים, במקום בחג המולד, כפי שהיה נהוג עד כה.

היצרניות הקטנות יותר היו זריזות יותר עד כה בהכנסת הטרנדים הללו לשווקים. כך למשל, כאשר לורנס רוזן, יו"ר לה־רוס אינדסטריז, הבחין באוקטובר 2016 כי מכירות הדבק Art־Z־Cra מתוצרת החברה זינקו בקצב חודשי של יותר מ־50% בסניפי וולמארט, הוא הבין שמשהו גדול קורה. ילדים עירבבו את הדבק עם סודה לשתייה ונוזל עדשות מגע, כדי לייצר את הסליים. בינואר אותה שנה, רוזן, עם ותק של 40 שנה בתעשיית הצעצועים, כבר הציג ערכות סליים ביריד צעצועים. לאחר שקיבל הזמנות, הוא החל לייצר אותן בשני המפעלים שלו בארה"ב. בשנה הראשונה, המכירות הקמעונאיות הגיעו ל־50 מיליון דולר, ויצרניות אחרות החלו לרכוב על הטרנד.

דוכן של האסברו בתערוכת הצעצועים בניו יורק, השבוע. פיתוחים בתקציב אפסי, צילום: איי פי דוכן של האסברו בתערוכת הצעצועים בניו יורק, השבוע. פיתוחים בתקציב אפסי | צילום: איי פי דוכן של האסברו בתערוכת הצעצועים בניו יורק, השבוע. פיתוחים בתקציב אפסי, צילום: איי פי

השינוי באסטרטגיה מגיע על רקע האטה בתעשיית הצעצועים בארה"ב ששווייה כ־27 מיליארד דולר. בשנה שעברה נרשמה עלייה של 1% במכירות, זאת לעומת 5% שנה קודם לכן. על פי חברת המחקר NPD, הצמיחה נרשמה בעיקר בזכות צעצועים הקשורים ל"טרנדים שממליכות הרשתות החברתיות". זאת בעוד צעצועים יקרים יותר בהשראת סרטים כמו "מלחמת הכוכבים", חוו ירידה. היצרניות, שהתכנסו השבוע בניו יורק ביריד הצעצועים הבינלאומי, מתמודדות גם עם פשיטת הרגל של טויס אר אס, הסוגרת כ־20% מסניפיה.

במובן מסוים, חברות הצעצועים מחקות את האסטרטגיה של רשתות אופנה כמו זארה ופוראוור 21, שמסוגלות להוציא לשווקים מעילים חדשים בתוך 25 יום בלבד, כך לפי אנליסטים.

מאטל, למשל, הקימה צוות מיוחד של כעשרה בכירים, על מנת לפתח צעצועים בהשראת טרנדים. מנכ"לית מאטל מארגו גיאורגיאדיס אמרה בשבוע שעבר, כי הקצתה לצוות שלושה חודשים ו"תקציב אפסי" כדי לייצר רעיונות לקראת יריד צעצועים שיתקיים בינואר. גם האסברו הקימה צוות דומה, "קוויק סטרייק" שמו, בתקווה להפוך טרנדים שרצים ברשתות החברתיות, כולל בסרטונים ויראליים, למוצרים. "אנחנו מרחיבים את הגישה לארגון ככלל", אמר נשיא האסברו ג'ון פרסקוטי. "למען תהליך יעיל יותר של יצור ושיווק".

תגיות