צילום: עמית שעל, יובל חן
זינוק של 71% בשווי, ושופרסל לא מרוצה
מעריך מוסכם על שופרסל ופז קבע כי שווי שופרסל פיננסים עומד על 794 מיליון שקל, אך רשת המזון הודיעה כי “תבחן את ההחלטה”
22.02.2018, 08:46 | נורית קדוש
שבעה חודשים אחרי שזעזעה את שוק כרטיסי האשראי והודיעה על פירוק השותפות עם לאומי קארד ופז, שופרסל רושמת זינוק של 71% בשווי של החברה־הבת, שופרסל פיננסים.
קראו עוד בכלכליסט
מספר כרטיסי האשראי של שופרסל עלה מ־486 אלף ב־2015 ל־505 אלף ב־2016. כ־22% מהמכירות ברשת שולמו באמצעות כרטיס זה. ההכנסות ממגזר ניהול מועדון לקוחות כרטיסי האשראי הסתכמו ב־75 מיליון שקל ב־2016, עלייה של 11.9% בהשוואה ל־2015. הרווח התפעולי, לא כולל הכנסות אחרות מניהול מועדון הלקוחות, הסתכם ב־47 מיליון שקל, עלייה של 6.8% בהשוואה ל־2015.
ההתעוררות בשוק כרטיסי האשראי ניכרת גם אצל המתחרות של שופרסל.
לאחרונה ניהל רמי לוי מו”מ עם מספר חברות אשראי ובסופו בחר להאריך את ההסכם עם ישראכרט, עימה הוא בשותפות כיום. נחום ביתן החליט לאחרונה להעביר את כרטיס האשראי של מגה מכאל לישראכרט, בשל מחלוקת עם מוטי בן משה, בעלי רבוע כחול ששותפה במועדון האשראי של מגה. להערכת שופרסל, שופרסל פיננסים עוד תצמח בשנים הקרובות גם בתחומים נוספים. לאחרונה חתמה שופרסל על הסכם שיתוף פעולה עם חברת התיירות גוליבר, אשר באמצעותו תרחיב פעילותה גם לתחום התיירות. במסגרת ההסכם תמכור שופרסל ללקוחותיה חופשות בחו"ל של גוליבר במחירים מוזלים. העסקה אמורה להניב לשופרסל עמלה מכל עסקה ולהעצים את פעילות גוליבר עם חשיפתה לכ־1.8 מיליון בתי אב, החברים במועדון הלקוחות של שופרסל. בנוסף, בימים אלה פועל אברכהן להשגת האישורים הנדרשים להרחבת פעילות הפיננסים לתחום הביטוח, בשותפות חברת AIG. בכוונת שופרסל להתחיל להעניק הלוואות לא רק למחזיקי אשראי של הרשת, אלא לכלל הציבור, ולמעשה להתחיל לפעול כסוכנות ביטוח. החברה כבר בשלבי הקמת הפעילות הזאת, וקיבלה אישור עקרוני, אבל עדיין לא סופי של הממונה על הביטוח. הערכות הן כי הפעילות עם AIG תצא לדרך בתחילת 2019.
לא התפרסמו תגובות לכתיבת תגובה