אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
מועדון עמיתי קרנות השוטרים במכרז לחברות האשראי להנפקת כרטיס מועדון צילום: shutterstock

בלעדי לכלכליסט

מועדון עמיתי קרנות השוטרים במכרז לחברות האשראי להנפקת כרטיס מועדון

מדובר בפוטנציאל של עד 150 אלף כרטיסי אשראי הכוללים את חברי המועדון עצמם ובני משפחותיהם. החתימה על הסכם מול אחת מחברות כרטיסי האשראי צפויה להתבצע בעוד כחודש ימים

22.02.2018, 15:02 | רעות שפיגלמן

לפני ימים אחדים יצא מועדון עמיתי קרנות השוטרים במכרז הפונה לחברות כרטיסי האשראי לצורך הנפקה לראשונה (מזה 50 שנה מאז הוקמה קרן קרנות השוטרים) של כרטיס אשראי חוץ בנקאי במסגרת המועדון. מדובר בפוטנציאל של עד 150,000 כרטיסי אשראי הכוללים את חברי המועדון עצמם, ובני משפחותיהם. המועדון כולל את קהל השוטרים, אנשי השב"ס וכיבוי האש, המשוייכים לכ-60 אלף בתי אב. חתימה על הסכם מול אחת מחברות כרטיסי האשראי צפויה להתבצע בעוד כחודש ימים.

כרטיס אשראי, צילום: שאטרסטוק כרטיס אשראי | צילום: שאטרסטוק כרטיס אשראי, צילום: שאטרסטוק

מהלך זה של קרנות השוטרים מגיע בתזמון  לא מפתיע, שכן באחרונה מפת שוק כרטיסי האשראי החוץ בנקאיים של המועדונים הצרכניים משנה לא מעט את פניה, על רקע ההיפרדות הצפויה של לאומי קארד וישראכרט מהבנקים המחזיקים בהם בשנתיים הקרובות (בנק לאומי בלאומי קארד ובנק הפועלים בישראכרט).

כאל, היחידה שתישאר תחת חסותו של בנק (דיסקונט 72%) ועל כן תמשיך להנות ממקורות מימון זולים (0.8%-0.9% ריבית). יתרון יחסי זה הוא שאיפשר לה להתחרות מול שתי חברות האשראי האחרות בהסכם המסחרי לתפעול מועדון האשראי של שופרסל ולהציע תנאים שלאומי קארד וישראכרט לא יכלו להציע או להסכים להם. עד לחתימת הסכם זה לאומי קארד התקשרה בהסכם עם שופרסל במשך למעלה מעשור, מה שמהווה אצלה כמחצית (500 אלף) מסך כמות הכרטיסים החוץ בנקאיים שלה.

לצד שופרסל, קבוצת פוקס חתמה בחודש שעבר עם לאומי קארד על הקמה ותפעול של מועדון לקוחות מבוסס כרטיס אשראי חוץ-בנקאי, כמו גם רשת יינות ביתן שהודיעה כי היא חוברת לישראכרט להשקתו של כרטיס אשראי חוץ בנקאי, במקביל למועדוני הלקוחות שמפעילה כיום יינות ביתן מול חברות אשראי נוספות.

מחזיקי הכרטיס לא יידרשו בתשלום כלשהו עבור הכרטיס עצמו והוא יקנה הנחות שונות במעמד החיוב, כרטיסים להופעות ואתרי בילוי והטבות נוספות.

בעבר, מה שנפסק בשנים האחרונות, חברות כרטיסי האשראי נהגו מיוזמתן להעניק לחברי קרנות השוטרים הנחות שונות במעמד החיוב והן הנפיקו כרטיס אשראי משלהן עם סימול של קרנות השוטרים. ואולם המהלך שנעשה כעת מטרתו לאגד את כל קשת ההטבות וההנחות שלהן זכאים חברי קרנות השוטרים תחת כרטיס אשראי אחד.

ניתן גם להניח שלאור התקופה ינסו בקרנות השוטרים גם להשיג תנאים עדיפים על פני הקיים כיום, מאותה חברת כרטיסי אשראי עמה יושג הסכם מסחרי לתפעול המועדון.

באוגוסט האחרון מועדון בהצדעה שבו חברים משרתי מילואים פעילים וחיילים משוחררים (עד 3 שנים מיום שחרורם) הודיע לחבריו כי יחייבם לממש הטבות שונות רק באמצעות תשלום בכרטיס אשראי משותף לחברת לאומי קארד. עד אותו מהלך ניתן היה לממש הטבות בכל כרטיס אשראי שהוא, והמהלך עורר תרעומת בקרב חלק מחברי בהצדעה. מנקודת המבט של צה"ל ומשרד הביטחון מטרת המהלך היתה לשדרג את ההטבות לחברי המועדון, ללא עלות.

לדברי רון אייזנברג, מנכ"ל קרנות השוטרים, "כוונת המועדון למקסם את ההכנסה הפנויה של עמיתיה ולהיות חלק מרשימת המועדונים הגדולים הפעילים גם בתחום כרטיסי האשראי וזאת בנוסף לתחומי הפנאי והרווחה".

תגיות

6 תגובות לכתיבת תגובה לכתיבת תגובה

5.
מחזק את מגיב מס' 2
וכשקראתי את התגובה, מה שעבר לי בראש היה "כא"ל". כשראיתי שהכותב מזדהה כ"ויזה", הבנתי שהוא כיוון לאותה חברה. כא"ל היא חברת אשראי בבעלות בנקאית מה שנותן לה יתרון ביחס לחברות האשראי האחרות. המתחרות רחוקות מלהיות מושלמות (חד-משמעית), אבל לכא"ל יש כיסים עמוקים ויתרון תחרותי שהצרכן הסופי (מחזיק הכרטיס) לא נהנה ממנו: הוא מקבל שירות נחות, אשראי מסורבל, ועמלות וריביות יקרות. ואחרי כל זה, החברה מקבלת הגנת ינוקא. לך תבין.
מגהץ קיטור  |  27.02.18
3.
באיחור של 12 שנה אחרי חבר.
מכרז דמיקולו שלא ייתן כלום אם לא מדובר בכרטיס פרטי בבעלות המועדון עם תפעול של חברה. הקרנות מצטיינות בחידלון ביחס לפחדנים האחרים. והזיכוי שיניס משהו כמעט לא אפשרי. מי המטומטם שפירסם לעיתונות את דבר המכרז? גם כאן המלחמות הפנימיות מנצחות את התועלת? תשלחו את מח"ש לחקור מה קורה שם.
החתול  |  24.02.18
2.
תחתיו חוזה רק עם חברה שנותנת שירות
המכרז צריך להיות לא רק נותן עמלה נמוכה .המרכז צריך לחייב את חברות כרטיסי אשראי לקבוע כמה נציגים יש במוקד, איכות העובדים,תוך כמה זמן נותנים מענה, איש מגיעים למנהל ותוך כמה זמן הוא פותר את הבעיה, איכות המוקד ,איסור להעסיק עובדים צעירים לא מנוסים שמלמדים אותם לחזור על תקנות מטופשות ולא באמת נותנים שירות.רק לידיעה היום החברות נותנות שירות רק עד שעה ארבע ארבע וחצי ולא כמו בעבר עד שבע בערב מה שיוצר מצב שבשעת העבודה שלכם אתם צריכים לטפל בבעיה שקיימת ומה תעשו אם אתם צריכים לעזור לבן משפחה מבוגר. לא תוכלו כי הם רוצים לדבר רק עם בעל הכרטיס. מנסים אישי, זול בא על חשבון שירות גרוע. זה התנאי הראשון שחתומים על חוזה
ויזה  |  23.02.18
לכל התגובות