אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
הענקית הסינית שהבריחה את אובר תחפש השקעות בישראל צילום: בלומברג

בלעדי לכלכליסט

הענקית הסינית שהבריחה את אובר תחפש השקעות בישראל

מנהלי דידי צ'ושינג, אפליקציית הנסיעות המובילה בסין, צפויים להגיע לביקור בן שבוע בארץ באמצע מרץ, וייפגשו עם שורת חברות ישראליות בתחומי התחבורה האוטונומית והחשמלית. מדובר בסטארט־אפ בעל השווי הגבוה בעולם: 56 מיליארד דולר

26.02.2018, 07:23 | אופיר דור, בייג‘ינג

משלחת של מנהלים בכירים מענקית הנסיעות הסינית דידי צ‘ושינג (Didi Chuxing) צפויה להגיע לביקור בן שבוע בישראל באמצע מרץ, כך נודע ל“כלכליסט“. בראש המשלחת יעמוד סמנכ“ל הטכנולוגיות של דידי בו ג‘אנג (Bo Zhang) שגם מנהל את חטיבת הרכב האוטונומי של החברה.

קראו עוד בכלכליסט

המשלחת של מנהלי דידי מגיעה לישראל כדי לבדוק אפשרויות השקעה או שיתופי פעולה. המנהלים צפויים להיפגש עם שורה של חברות ישראליות בתחומים כמו תחבורה חכמה, נהיגה אוטונומית ורכב חשמלי.

דידי צ‘ושינג. אפליקציית הזמנת נסיעות, צילום: בלומברג דידי צ‘ושינג. אפליקציית הזמנת נסיעות | צילום: בלומברג דידי צ‘ושינג. אפליקציית הזמנת נסיעות, צילום: בלומברג

דידי שמפעילה את אפליקציית הנסיעות המובילה בסין להזמנת מוניות ונסיעות עם נהגים פרטיים זכתה בעבר לכינוי ”אובר הסינית“. אולם כיום מדובר כבר בחברת הסטארט־אפ בעלת השווי הגבוה בעולם, המוערך ב־56 מיליארד דולר, גבוה יותר אפילו משל אובר המקורית המדורגת במקום השני עם שווי של 48 מיליארד דולר. עד היום גייסה דידי כ־20 מיליארד דולר ממשקיעים כמו אפל, טנסנט, עליבאבא וסופטבנק היפנית.

במשך כשנתיים דידי ניהלה קרב מדמם עם אובר על השליטה בשוק הנסיעות הסיני, שבמסגרתו צברו החברות הפסדים של מיליארדי דולרים בניסיון לכבוש נתח שוק. הקרב הסתיים ב־2016 כאשר אובר נכנעה ומכרה את הפעילות הסינית שלה לדידי. מאז דידי היא כמעט שליטה יחידה בשוק הנסיעות הסיני ועסוקה בעיקר בהתרחבות לתחומים נוספים כמו השכרת רכב ואופניים ונסיעות ברכבי פרימיום. דידי פועלת ביותר מ־400 ערים בסין עם כ־450 מיליון משתמשים רשומים ו־25 מיליון נסיעות ביום.

נשיאת דידי ג נשיאת דידי ג'ין ליו. גיוסים של 20 מיליארד דולר | צילום: בלומברג נשיאת דידי ג

במקביל, דידי צ‘ושינג מרחיבה את הפעילות הבינלאומית שלה. עיקר ההתרחבות של דידי מחוץ לסין נעשתה עד כה באמצעות השקעה בשורה של אפליקציות נסיעות ברחבי העולם כמו Grab ממלזיה, Ola ההודית, Lyft מארה“ב, 99 הברזילאית, Careem הפעילה ברחבי העולם הערבי ו־Taxify הפועלת במדינות רבות באירופה. בראיון ל“כלכליסט“ בחודש ספטמבר אמרה סון ליאנג, דירקטורית בכירה לתקשורת בדידי, כי החברה בוחנת גם הקמת פעילות עצמאית ”במדינות שבהן אין מובילי שוק“. לפי הדיווחים, פעילות כזו צפויה לקום כבר השנה במקסיקו.

מעבר להיותה חברת נסיעות דידי היא גם חברת טכנולוגיה כאשר כ־50% מ־7,000 מעובדי החברה הם מהנדסים או מדעני נתונים. דידי מפעילה שני מרכזי מחקר בסין, בבייג‘ינג ובהאנג ג‘ואו, ואחד בעמק הסיליקון שהוקם רק בשנה שעברה.

כמו אובר גם דידי בוחנת בכבישי סין שתי מוניות אוטונומיות, אך נראה שעיקר הפוקוס של החברה הוא דווקא על פיתוח טכנולוגיות של נהיגה חכמה. כך, למשל, פיתחה דידי אלגוריתם שבוחן את ביצועי הנהגים בחברה דרך מספר בלימות הפתע והסיבובים החדים שנקלטים בסנסורים של הסלולרי של הנהג.

לטענת החברה, מיליוני הנהגים של דידי מבצעים 40% פחות תאונות בהשוואה לנהגים רגילים.

פוקוס טכנולוגי נוסף של החברה הוא תכנון מערכות תחבורה עירוניות חכמות. דידי כבר משתפת פעולה עם כתריסר ערים בסין על כיוון רמזורים בהתאם לחיזוי עומסים של החברה. בעיר ג‘ינאן הצליחה המערכת של דידי להפחית את עומסי התנועה בעד 10%, לא דבר של מה בכך בערים סיניות צפופות ופקוקות.

מדידי בחרו שלא להגיב לידיעה.

שיתוף בטוויטר שיתוף בוואטסאפ שיתוף בפייסבוק שיתוף במייל

תגיות