אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
הרפורמה לניוד חשבונות: בנק שלא יעביר לקוח לבנק אחר תוך 7 ימים ייקנס ב-50 אלף שקל צילום: יוסי אלוני

הרפורמה לניוד חשבונות: בנק שלא יעביר לקוח לבנק אחר תוך 7 ימים ייקנס ב-50 אלף שקל

ועדת הרפורמות החליטה על הסנקציה, שתיכנס לנוסח הצעת החוק במסגרת חוק ההסדרים. יו"ר הוועדה עזריה: "הניסיון בעולם מוכיח שרפורמות כאלה מורידות מחירים ומשפרות את השירות והמוצר שהלקוח מקבל"

26.02.2018, 19:11 | רעות שפיגלמן

ועדת הרפורמות בראשות ח"כ רחל עזריה קיימה היום (ב') דיון נוסף על רפורמת ניוד בנקים. בדיון הוחלט על הוספת סנקציות על בנקים שלא יעמדו בדרישות החוק. גובה הסנקציה של 50 אלף שקל על כל לקוח שהבנק לא העביר תוך 7 ימים לבנק חדש.

בדיון הראשון בנושא שהתקיים בשבוע שעבר טען בנק הפועלים כי מדובר במהלך שאין לחייב את הבנקים לבצעו בחקיקה ואילו מנגד בחלק מהבנקים הקטנים טענו כי מדובר במהלך שעלול לפגוע במאמצי השיווק שלהם להשגת לקוחות חדשים משום שיש חשש שהבנקים הגדולים יבצעו שיווק אגרסיבי להשגת לקוחות צעירים אם החקיקה תעבור. ולכן דרשו בסביבת הבנקים הקטנים לא לחייבם במהלך זה - וכך לקוחות קיימים של בנקים קטנים יותר לא יוכלו לבצע ניוד מהיר כמו לקוחות של בנקים גדולים יותר.

יו"ר ועדת הרפורמות חה"כ רחל עזריה (כולנו) אמרה היום בדיון כי: "מטרת הרפורמה היא לשנות את יחסי הלקוח והבנק. לקוחות רבים טוענים כי מעבר בנק לוקח בין חצי שנה לשנה. לכן הוספנו היום לחוק סנקציה של 50 אלף שקל על כל לקוח שהבנק הישן לא ידאג להעביר תוך שבוע לבנק חדש. הניסיון בעולם מוכיח שרפורמות כאלה מורידות מחירים ומשפרות את השירות והמוצר שהלקוח מקבל. זהו צעד חשוב וקריטי לפתיחת שוק הבנקאות לתחרות".

כספומט, צילום: שאטרסטוק כספומט | צילום: שאטרסטוק כספומט, צילום: שאטרסטוק

דיון נוסף צפוי להתקיים בשבוע הבא והוא יתמקד במסגרת הזמנים ליישום החוק - כרגע החוק הוא ליישום בפועל תוך 3 שנים. הוועדה מבקשת גם לבדוק קיצור לוח הזמנים.

ההחלטה שהתקבלה נכנסת לנוסח הצעת החוק במסגרת חוק ההסדרים.

במוקד הרפורמה שנועדה לפשט את המעבר בין הבנקים, ניצבת הקמה של מערכת בנקאית משותפת, שתאפשר לנייד לקוחות של בנקים מהבנק הישן שלהם לבנק החדש בלחיצת כפתור. מי שיישא באחריות להשלמת ההיבטים השונים הנוגעים למעבר יהיה הבנק החדש שאליו יעבור הלקוח, וכל שעל הלקוח יהיה לעשות הוא רק להחליט לאיזה בנק לעבור ומתי. מדובר על מהלך שבאוצר שאבו אותו ממה שנעשה בבריטניה לפני כמה שנים, שם הוקמה מערכת דומה. המודל המתגבש מבוסס על מודל אנגלי בשם שירות החלפת חשבון עובר ושב (CASS: Current Account Switch Service). אלא ששם המהלך לא הביא את לקוחות הבנקים לנהור לעבר בנקים אחרים. נרשמה עלייה קטנה של-20% באחוז המעבר. אם נקביל את זה לישראל, מדובר בסך הכול על שיעור מעבר של 8.5% במקום 7%.
שיתוף בטוויטר שיתוף בוואטסאפ שיתוף בפייסבוק שיתוף במייל

תגיות