אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
חברת החדשות דורשת ממועצת הכבלים להכריז עליה כהצעה הזוכה במכרז ערוץ הכנסת צילום: יחצ

חברת החדשות דורשת ממועצת הכבלים להכריז עליה כהצעה הזוכה במכרז ערוץ הכנסת

לטענת החברה אם המכרז לא יבוטל המועצה נדרשת להכריז על הצעתה כהצעה הזוכה, וזאת בגלל שההפרש בין הניקוד שקיבלה ההצעה המנצחת שנפסלה לבין הצעתה עומד על פחות מ-1%

27.02.2018, 16:07 | אביב גוטר
חברת החדשות פנתה היום (ג') למועצת הכבלים והלוויין בדרישה לפסול את הצעת קבוצת RGE ולהכריז עליהם כהצעה הזוכה, זאת למרות החלטת בג"ץ לדחות את העתירה לפסילת מכרז ערוץ הכנסת.  

קראו עוד בכלכליסט

"כפי שפורט על ידינו בהרחבה במסגרת העתירות שהגשנו לבית המשפט העליון, ההצטברות של הפגמים המהותיים שנפלו בהליך המרכזי שבנדון מחייבת בשלב זה החלטה על ביטול ההליך המכרזי, וכך הנדכם נדרשים לעשות", נכתב בבקשה.

לטענת חברת החדשות, שמפעילה את ערוץ הכנסת מאז הקמתו ב-2003, ככל שהמכרז לא יבוטל, המועצה נדרשת להכריז על הצעתה כהצעה הזוכה לנוכח ניקוד שניתן על ידי אחד מחברי ועדת המכרזים בחוסר סמכות ולנוכח התעלמות של ועדת המכרזים מניסיון מקצועי.

אולפן ערוץ הכנסת (ארכיון), צילום: יחצ אולפן ערוץ הכנסת (ארכיון) | צילום: יחצ אולפן ערוץ הכנסת (ארכיון), צילום: יחצ

"כידוע, הפרש הניקוד בין הצעתנו במכרז להצעה של קבוצת RGE עומד על 8.18 נקודות בלבד מתוך 1,000 (פחות מאחוז). הרי שפער קטן כזה – כ"חוט השערה" ממש – נובע בין היתר מהעובדה שאחד מחברי הוועדה חרג מסמכותו בניקוד של חלק מהסעיפים, כמו גם מהעובדה שוועדת המכרזים התעלמה מניסיון מקצועי מהותי שהוצג במסגרת הצעתנו. תיקונם של פגמים אלו מתחייב עתה במסגרת השלמת ההליך המינהלי על פי פסק דין של בית המשפט העליון".

בחברת החדשות מבקשים לתקן את הניקוד בשניים מסעיפי הניקוד בפרק התוכן של המכרז העוסקים בקידום הערוץ בקרב הציבור, ומיתוג ולוגו הערוץ. לטענתם, אחד מחברי ועדת המכרזים העניק לחלק מהמציעות ניקוד גבוה מהניקוד המירבי האפשרי באותו סעיף. אותו חבר העניק 50 נקודות בסעיף קידום הערוץ בקרב הציבור למרות שהניקוד המירבי לאותו סעיף עמדה על 35 נקודות בלבד. בסעיף מיתוג ולוגו הערוץ ניקד אותו חבר את הסעיף ב-36.25, וזאת למרות שגם לסעיף זה ניקוד מירבי של 35 נקודות.

בהמשך שוטחים בחברת החדשות את הפגמים שנמצאו בהצעת קבוצת RGE. את הבדיקה ביצעה חברת החדשות באמצעות חברת הייעוץ TASC שהוכן עבורה לאחר שביקשה לפסול את ההצעה שהגיע למקום הראשון – זו של ערוץ 20. לפי הבדיקה, הצעת RGE אינה עומדת בדרישה להעמיד רווח תפעולי של 5%, אלא מציגה שיעור הפסד תפעולי של 2.8%. בנוסף, ההצעה סובלת מאי התאמה בתכנית העסקית לבין גליונות סידור העבודה לבין גיליון מצבת כוח האדם, פגם בהיקף הטקסים הממלכתיים שנדרשים לסקר לפי המכרז ופגמים נוספים.

חברת החדשות סיכמה את המכתב: "העולה מן המקובץ במכתב המלמד אפוא כי בהצעת RGE נפלו פגמים מהותיים רבים, המחייבים את פסילתה, וכפועל יוצא מכך הכרזה על הצעתו כהצעה הזוכה במכרז".

מ-RGE נמסר בתגובה: "לפי החלטת בג"ץ מיום חמישי האחרון, על מועצת הכבלים והלוויין לעבור לבחינת הצעת RGE במכרז על ערוץ הכנסת. קבוצת RGE משוכנעת שהצעתה לא רק שעומדת בכל תנאי המכרז, אלא שהיא גם ההצעה הטובה ביותר מכל ארבע ההצעות שהוגשו. אנו סמוכים ובטוחים שהמועצה תעשה את עבודתה נאמנה ותכריז עלינו כעל הזוכים במכרז".

שיתוף בטוויטר שיתוף בוואטסאפ שיתוף בפייסבוק שיתוף במייל

תגיות