אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
החלטת דלק רכב לא לחלק דיבידנד הורידה את המניה ב־3.2%

החלטת דלק רכב לא לחלק דיבידנד הורידה את המניה ב־3.2%

הכנסות יבואנית הרכב דשדשו ב־2017, הרווח התפעולי ירד ב־12.6% והרווח הנקי ירד ב־5.4%. מסירות המאזדה והפורד בירידה. עלות השכר של מנכ"ל החברה־הבת דלק מוטורס, שחר שמש, עמדה על 7 מיליון שקלים - כפולה משל בעל השליטה גיל אגמון

27.02.2018, 19:57 | חזי שטרנליכט

מניית דלק רכב ננעלה היום בירידה של 3.2% בבורסת תל אביב, לאחר פרסום התוצאות הכספיות של החברה לרבעון הרביעי ול־2017 כולה. התוצאות מלמדות על שנה צוננת יחסית בפעילותה של יבואנית רכבי מאזדה, פורד וב.מ.וו לישראל, שבמהלכה נרשמה ירידה במסירת כלי רכב, דשדוש בהכנסות וכתוצאה מכך גם ירידה ברווח הנקי.

קראו עוד בכלכליסט

דיבידנדים של 773 מיליון שקל בשנים האחרונות

החברה, שחילקה בשנים האחרונות דיבידנדים בהיקף מצטבר של 773 מיליון שקל, לא הודיעה הפעם על החלטה לחלק דיבידנדים — דבר שעשוי להסביר את הסנטימנט השלילי בקרב המשקיעים אתמול, אולם במקביל לרמז שדלק רכב מכינה מאגר מזומנים למהלכי רכישה אפשריים בעתיד. מוקדם יותר השנה דיווחה דלק רכב כי היא מנהלת מגעים לרכישת השליטה (75%) בחברת ורידיס, העוסקת בטיפול ומיחזור פסולת עירונית וחומרים מסוכנים, לפי שווי של מיליארד שקל.

בנובמבר 2016 רכשה דלק עם חברת קומסקו את הזיכיון להפצת משאיות מאן (MAN) תמורת 120 מיליון שקל מקבוצת מכשירי תנועה. ההסכם עצמו נחתם ביוני 2017, והחברה דיווחה כי השותפות ייבאה שבע משאיות ומתוכן מכרה שתיים.

המכירות ב־2017 דרכו במקום עם היחלשות ב־0.3% לעומת 2016, והסתכמו ב־3.4 מיליארד שקל. הרווח הגולמי ירד אשתקד ב־12.6% והסתכם ב־531.7 מיליון שקל. ברבעון הרביעי הכירה דלק רכב בעליית ערכו של מיזם נדל"ני בשלבי הקמה, שהוסיפה לה רווח של 47.8 מיליון שקל וסייעה למיתון הירידה ברווח התפעולי. זה נחלש בחישוב שנתי ב־14% להיקף של 428.2 מיליון שקל. רווחי דלק רכב ירדו בסיכום שנתי ב־5.4% והסתכמו ב־348.8 מיליון שקל.

בסיכום 2017 מסרה החברה 20.6 אלף רכבים — ירידה של 7.7% לעומת התקופה המקבילה. ברבעון הרביעי מסרה דלק רכב 2,768 מכוניות, ירידה מתונה של 2.1% ביחס לרבעון המקביל. מנתוני החברה עולה כי מכירות מאזדה 3 מתמעטות והיוו אשתקד רק 15% ממכירות דלק רכב בהיקף כולל של 507 מיליון שקל, לעומת 19% בשנת 2016 והכנסות של 651 מיליון שקל. ב־2015 היו ההכנסות ממאזדה 3 אחראיות ל־24% ממכירות החברה בהיקף של 805 מיליון שקל. דגמי מאזדה CX5 היוו אשתקד 15% מהכנסות החברה בהיקף של 507 מיליון שקל, לעומת 11% והיקף של 381 מיליון שקל בשנה שקדמה לה, ו־13.7% מההכנסות ב־2015 בהיקף של 453 מיליון שקל.

הדריכה במקום בחישוב ההכנסות ברמה השנתית מגיעה חרף שער דולר שנחלש למול השקל ב־9.83% בסיכום שנתי והיחלשות היין היפני ב־6.3%. בעקבות ההכרה בשערוכי נדל"ן נרשמו השפעות חריגות ברבעון הרביעי, לאחר שגם ב־2016 נרשמו הכנסות מימון חריגות בהיקף של 95 מיליון שקל, שהקפיצו את הרווח הנקי. ההכנסות ברבעון הרביעי אשתקד גדלו ב־11.4% והסתכמו ב־551.5 מיליון שקל, והרווח הנקי הסתכם ב־74.3 מיליון שקל — ירידה של 40% ביחס לתקופה המקבילה.

עלות שכר הבכירים: 19.2 מיליון שקל

עלות ההעסקה של בכירי דלק רכב הסתכמה אשתקד ב־19.2 מיליון שקל. עלות שכרו של המנכ"ל והיו"ר גיל אגמון, שהוא גם בעל המניות העיקרי, הסתכמה ב־3.5 מיליון שקל (בונוס של 3.3 מיליון שקל בתוספת עלויות גילום). מנכ"ל החברה־הבת דלק מוטורס, שחר שמש, תוגמל בעלות שכר הגבוהה פי שתיים משל אגמון, כ־7 מיליון שקלים (שכר בהיקף 1.34 מיליון שקל, בונוס של 1.1 מיליון שקל ותשלום מבוסס מניות של 4.6 מיליון שקל). 

גיל אגמון, מנכ"ל ובעל השליטה בדלק רכב , צילום: עמית שעל גיל אגמון, מנכ"ל ובעל השליטה בדלק רכב | צילום: עמית שעל גיל אגמון, מנכ"ל ובעל השליטה בדלק רכב , צילום: עמית שעל

תגיות