אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
ספונסר הפיצה של ה-NFL עזב בגלל מחאות השחקנים, פיצה האט תחליף אותו צילום: בלומברג

ספונסר הפיצה של ה-NFL עזב בגלל מחאות השחקנים, פיצה האט תחליף אותו

פאפא ג'ונס ביטלה את הסכם החסות הרשמי עם ה-NFL, ליגת הספורט העשירה בעולם, בגלל מחאות השחקנים. מדובר בהסכם חסות בשווי של כמה עשרות מיליוני דולרים בשנה

28.02.2018, 16:03 | שירות כלכליסט

ה-NFL איבדה את ספונסר הפיצה הרשמי שלה בגלל מחאות האוהדים אבל לא עבר זמן רב וספונסר פיצה חדש חתם על חוזה עם הליגה.

השבוע חברת פאפא ג'ונס הודיעה שהיא "מחסלת" את הסכם החסות הרשמי על ה-NFL, ליגת הספורט העשירה בעולם. "אנחנו נעביר את השיווק שלנו מחסות ל-NFL כדי להתמקד בקבוצות ושחקנים ספציפיים", אמר סטיב ריצ'י, מנכ"ל פאפא ג'ונס. החברה מפסיקה את החסות באמצע החוזה שאמור להסתיים ב-2022.

בכירים בחברה אמרו שהמכירות של החברה נפלו ב-3.9% ברבעון האחרון וזאת בעיקר בגלל מחאות השחקנים ב-NFL. בנובמבר, אחד מהמקימים של הפיצה, ג'ון שאטנר, מתח ביקורת על הנהגת ה-NFL בעקבות המחאה על אלימות שוטרים כנגד בני מיעוט בעת ההמנון האמריקאי. "אנחנו מאוד מאוכזבים מה-NFL וההנהגה של הליגה שלא פתרה את הסיטואציה בין הצדדים. היה צריך לסיים את העניין הזה לפני שנה וחצי".

פיצה האט (ארכיון) פיצה האט (ארכיון) פיצה האט (ארכיון)

לקולין קפרניק, שהתחיל את המחאה ב-2016, הצטרפו עשרות - אם לא מאות - שחקנים אחרי שנשיא ארה"ב, דונלד טראמפ, אמר בפומבי ש"הבני זונות" שמוחים בזמן ההמנון צריכים להיזרק מהליגה ולספוג קנסות. דבריו של שאטנר סחבו את המותג של פאפא ג'ונס לתוך המערבולת הפוליטית והדיון הסוער. החברה אף כונתה "הפיצה הרשמית של ה-alt Right", ארגון הניאו-נאצי האמריקאי. מספר רב של אנשים סירבו לרכוש פאפא-ג'ונס בגלל דבריו של שאטנר, שעזב את תפקידו בדצמבר.

כעת בפאפא ג'ונס מציינים שהם מתכננים להשקיע את מרבית תקציב השיווק בשיווק דגיטלי מאחר ש-60% מההזמנות מגיעות בערוצים דגיטליים.

מי שתחליף את פאפא ג'ונס כפיצה הרשמית של הליגה היא פיצה האט, מותג הפיצה הבולט של ענקית המזון Yum! Brands.

פיצה האט תהיה הפיצה הרשמית של ה-NFL כולה. פאפא ג'ונס תמשיך להישאר עם נוכחות בליגה - מאחר ש-22 מ-32 הקבוצות יקבלו חסות ממנה עם זאת, פיצה האט - רשת הפיצריות הגדולה בארה"ב (7,500 מסעדות וסניפים) הולכת מה-1 באפריל 2019 להיות הרבה יותר דומיננטית בליגה עצמה. לא נחשפו פרטים פיננסים מהעסקה - אבל מדובר על הסכם חסות בשווי של כמה עשרות מיליוני דולרים בשנה.

שיתוף בטוויטר שיתוף בוואטסאפ שיתוף בפייסבוק שיתוף במייל

תגיות