אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
בקשה לייצוגית ב-100 מיליון דולר נגד איביי: המשלוח מתייקר לאחר ההזמנה

בקשה לייצוגית ב-100 מיליון דולר נגד איביי: המשלוח מתייקר לאחר ההזמנה

לפי הבקשה שהוגשה לבית המשפט המחוזי בלוד, נמצאו פערים בלתי מוסברים של עד 90% בין מחיר המשלוח המוצג בטרם ההזמנה, לבין מחיר המשלוח בעת ביצוע ההזמנה

28.02.2018, 19:00 | גולן חזני

בקשה לתביעה ייצוגית בהיקף מוערך של 101 מיליון דולר הוגשה היום (ד') נגד ענקית המסחר הגלובלית איביי בבית המשפט המחוזי מרכז בלוד. בבקשה טוען רו"ח מתן גרינבלט, כי נמצאו פערים בלתי מוסברים של עד 90%, בין מחיר המשלוח המוצג בטרם ההזמנה, לבין מחיר המשלוח בעת ביצוע ההזמנה.

קראו עוד בכלכליסט

הבקשה שהוגשה באמצעות עורכי הדין שחר בן מאיר ויצחק אבירם, התובעים מעריכים כי היקף הרכישות באיביי ע"י ישראלים הוא 460 מיליון דולר בשנה ולפיהם בהערכה שמרנית נקבע סכום התביעה. מדובר באחד משלושת אתרי הקניות הפופולריים על ישראלים, לצד עליבאבא ואמזון. איביי מתהדרת כמו אתרים אחרים במלחמה ביוקר המחייה בישראל.

גרינבלט טוען כי הוא מזמין מוצרים במשך 12 שנה מאיביי וכי בתחילת החודש ביקש להזמין באיביי דיסק יהלום לחיתוך מתוצרת חברת בוֹש, ובעת החיפוש הראשון היה מחירו 60.6 שקלים ומחיר המשלוח היה 78.2 שקל.

איביי איביי איביי

על פי כתב התביעה, לאחר ביצוע הרכישה התברר לו, באמצעות הודעה מחברת האשראי, כי שילם על המוצר 62.4 שקל ועל המשלוח 106.3 שקל. הוא טוען כי לא היתה שום סיבה לשנות את מחיר המשלחו בפרק זמן של שניות בודדות שעברו בין שתי הפעולות.

גרינבלט הרחיב את הבדיקה ובחן עשרות מוצרים שהוזמנו על ידי כמה משתמשים. "איביי ביצעה הטיית מחירים שיטתית ומהותית ולדבריו יש בידיו עשרות דוגמאות להטיות כאלה. בשיעורים של 90%-5%"

שיתוף בטוויטר שיתוף בוואטסאפ שיתוף בפייסבוק שיתוף במייל

תגיות