אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
חומוס, סושי וחשבון: להזמין מכל המטבחים ממלצר אחד צילום: יובל חן

חומוס, סושי וחשבון: להזמין מכל המטבחים ממלצר אחד

ינאי ארז, מבעלי שוק האוכל החדש "אושימרקט" בכפר סבא, מסביר מה מבדיל את השוק שלו מאחרים

01.03.2018, 09:01 | רעות ברנע

"אנחנו רוצים ליצור פה לונה פארק קולינרי בו לקוח יוכל לשבת בבר דגים ולאכול חומוס או לשבת בדוכן האיטלקי ולהזמין סושי", אומר ינאי ארז, מבעלי המתחם הקולינרי החדש "אושימרקט" בכפר סבא. מדובר בשוק אוכל חדש בהשקעה של 13 מיליון שקל, שהוא היחידי בארץ שכולו בבעלות אחת: קבוצת "בר דגים" – ארז ושותפו ניר כרמלי.

המתחם מתפרש על פני 2,500 מ"ר בתוך קניון אושילנד שנפתח לפני שנתיים. הוא מכיל 17 דוכני אוכל ולמעלה מ־800 מקומות ישיבה, מוקפד ומעוצב למשעי ובניגוד לשווקי אוכל קיימים שנותנים הרגשה מנוכרת־משהו, הוא דווקא מאד מזמין. בין הדוכנים שפועלים בשוק אפשר למצוא לצד בר דגים את בית הקפה מזונגו עם ארוחות בוקר מכל העולם ומאפים מפתים, בר האוכל האיטלקי קמפניה, דוכן בשרים עם שיפודים, בר מקסיקני, סושי, חומוס בר ומעדניה.

ארז (36) פתח את הסניף הראשון של "בר דגים" בשוק צפון לפני שנתיים, וכרמלי הצטרף אלייו אחרי זמן קצר. "הרעיון היה להפוך את עולם הדגים לנגיש וזול אבל גם טעים".

איך הופכים דגים לנגישים וזולים?

"לוקחים דוכן של אוכל רחוב ולא מסעדה של 200 מ"ר. השטח קטן, כמות עובדים קטנה והמחזור הוא אותו מחזור כמו במסעדה גדולה. זה העולם החדש, אנחנו רואים את כל השפים ה'יוקרתיים' מקפלים את המסעדות ויוצאים לרחוב".

ההצלחה של "בר דגים בשוק צפון היתה מיידית, מה שהוביל את השניים לפתיחה של מעדנייה ובר סלטים באותו השוק ולפתיחת שני סניפים של "בר דגים" בקניוני עזריאלי בראשון לציון ובתל אביב.

מגוון מנות באושימרקט. להזמין מכל המטבחים ממלצר אחד, צילום: יובל חן מגוון מנות באושימרקט. להזמין מכל המטבחים ממלצר אחד | צילום: יובל חן מגוון מנות באושימרקט. להזמין מכל המטבחים ממלצר אחד, צילום: יובל חן

איך הגעתם לפתיחת שוק אוכל שלם?

"קבוצת "אושירה" (בעלת הקניון) הקימה פה שוק אוכל בעצמה עם פתיחת הקניון ב־2016 והיה לנו בו סניף של "בר דגים". השוק כנראה לא מאד הצליח ואחרי חצי שנה הם הציעו לנו לקחת את כל המקום. זה דרש מו"מ כי היינו צריכים לקנות את כל המקומות שהיו פה ומאז אנחנו בהקמה. נסענו בעולם למקומות כמו מדריד וניו יורק כדי לבדוק איך מנוהלים שווקי אוכל שהם בבעלות אחת. אנחנו האמיצים הראשונים לעשות את זה כאן, וזה אתגר".

במה הוא שונה משוק צפון או שרונה מרקט?

"זו יחידה אחת עם שלל מטבחים. יכולה להגיע משפחה אחת כשאחד יאכל בשר, השני ברבוניות והשלישי רק קפה ועוגה. בנוסף, יש במקום שירות של מלצרים לשולחנות, ובגלל שכל השוק בבעלותנו אנחנו יכולים לסגור את כולו או חלק ממנו לאירועים פרטיים שכבר מתקיימים פה. והשוס מבחינתנו הוא המשלוחים שיתחילו לפעול בקרוב, בעיקר במקום כזה כמו כפר סבא שאין בו הרבה אפשרויות למשלוחים. במקום שאדם יצטרך להזמין סושי במאה שקל בגלל מינימום הזמנה הוא יוכל להזמין ב־30 שקל מארבעה מקומות שונים".

גם משווקים שנכשלו היו ציפיות גבוהות. מה מבדיל אתכם?

"אי אפשר להחליט אם מקום נכשל או הצליח בטווח של שנתיים. זה תמהיל של אוכל וחוויה וזה לוקח זמן עד שהוא מתבסס, לכן לא נכון יהיה מצידנו לשפוט מתחמים אחרים, מה גם שגם השווקים שאומרים עליהם שהם 'לא עובדים' מייצרים תנועה של עשרות אלפים ביום. אנחנו רצים פה למרחקים ארוכים, הכל נבחר בקפידה כדי שבסוף תהיה פה חוויה אמיתית של בילוי".

שיתוף בטוויטר שיתוף בוואטסאפ שיתוף בפייסבוק שיתוף במייל

תגיות