אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
פורשה פוזלת לשוק המכוניות המעופפות צילום: airbus

פורשה פוזלת לשוק המכוניות המעופפות

יצרנית רכבי היוקרה אמרה כי היא עשויה לפתח כלי טיס כדי להתחרות עם שחקניות קיימות. מנכ"ל בואינג: הטכנולוגיה ישימה

05.03.2018, 08:33 | ניצן סדן

התחממות בזירת הרכבים המעופפים: בסוף השבוע דווח כי יצרנית רכבי היוקרה הגרמנית פורשה מפלרטטת עם התחום. סמנכ"ל המכירות של החברה דטלב פון פלטן אמר למגזין הרכב הגרמני "אוטומובילווץ'" שהחברה עשויה לפתח כלי טיס מסוג זה כדי להתחרות עם שחקניות אחרות בתחום תעופה עירונית. עם זאת, החברה שבבעלות קונצרן פולקסווגן לא חשפה פרטים או עיצוב על המיזם.

במקביל העריך מנכ"ל בואינג דניס מאלינבורג בשיחה עם "בלומברג" כי רכבים מעופפים צפויים להגיע לשוק בטווח זמן קצר יחסית: "אני סבור שזה יקרה מהר משאנחנו מבינים. אבות־טיפוס אמיתיים נבנים ברגעים אלו, הטכנולוגיה מאוד ישימה". בואינג השלימה באוקטובר את רכישת מפתחת כלי הטיס האוטונומיים אורורה.

חברה נוספת הפעילה בתחום היא אובר, שמפתחת תשתית להטסה אוטונומית של נוסעים בטווחים בין־עירוניים הכוללת רכיבי שליטה ובקרה שנבנים בסיוע של נאס"א. לצורך פיתוח המכונית המעופפת, שמיועדת לתפקד כמונית, חברה אובר לאיירבוס ולבל הליקופטרס. כלי הרכב, המכונה Vahana (בתמונה), הוא כלי רכב ארבע מושבי הנראה כהכלאה בין מטוס קל לרחפן. הכלי ערך נסיעת מבחן ראשונה בתחילת פברואר ולפי הערכה מעודכנת של מנכ"ל אובר הוא יושק בין 2023 ל־2028.

לצד ענקיות התעופה הוותיקות פועלים בתחום גם סטארט־אפים צנועים יותר מאובר. עם סטארט־אפים אלו נמנים Joby, שגייס עד כה 130 מיליון דולר בהובלת אינטל וטויוטה, ו־Lilium, שגייס 101 מיליון דולר בהובלת טנסנט הסינית.

מכונית מעופפת, צילום: Aurora Flight Sciences מכונית מעופפת | צילום: Aurora Flight Sciences מכונית מעופפת, צילום: Aurora Flight Sciences

תגיות