אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
אנטרופי: שווייה של עדיקה זהה לשווי המינימום הנדרש בהנפקה צילום: רפי דלויה

אנטרופי: שווייה של עדיקה זהה לשווי המינימום הנדרש בהנפקה

חברת הייעוץ מעריכה את שווייה של חברת האופנה ב־198 מיליון שקל לעומת שווי של 200 מיליון שקל שלפיו מתכננת עדיקה להנפיק את מניותיה בתל אביב. תג השווי, בניכוי חוב פיננסי ואופציות לעובדים, עלול להפוך את ההנפקה ללא אטרקטיבית

06.03.2018, 16:51 | אורנה יפת ויניב רחימי

הערכת שווי שהעניקה אתמול חברת הייעוץ והמחקר אנטרופי לעדיקה, עלולה להפוך למקל בגלגלי ההנפקה של החברה שצפויה להתבצע בימים הקרובים. לפי אנטרופי, שווייה של עדיקה עומד על 198 מיליון שקל, וזאת לאחר קבלת תמורה של 14 מיליון שקל ממכירת האתרים לגולף; ניכוי חוב פיננסי של 11 מיליון שקל; אופציות לעובדים בשווי 16 מיליון שקל כתוצאה מעסקת גולף; ואופציות לעובדים לאחר הנפקה בשווי 9 מיליון שקל.

קראו עוד בכלכליסט

אתר עדיקה אתר עדיקה אתר עדיקה

מותג עדיקה שמנוהל על ידי דדי שוורצברג הוקם ב־2011 כאתר מכירות אופנת נשים. ב־2015 נמכרה עדיקה לקבוצת גולף שמחזיקה 82.09% מהמניות והיתר בידי המייסדים ובהם מנכ"ל החברה. ב־2017 פתחה עדיקה שתי חנויות קמעונאיות, ועל פי התחזית העסקית היא צפויה למנות 10 חנויות קמעונאיות בישראל בתוך 5-4 שנים. חנות הדגל של עדיקה נמצאת בדיזנגוף סנטר בתל אביב וחנות שנייה בקריון בחיפה. שתיהן נהנות ממכירות גבוהות למ"ר.

לפי אנטרופי, השילוב שבין מכירות באונליין למכירות בחנויות הפיזיות מאפשר לעדיקה ליהנות מחסכון בעלויות מכירה ושיווק. אבל להערכה מצורפת גם הערת אזהרה שלפיה "נכון לספטמבר 2017 הכנסות החברה מחנות הדגל מהותיות ביחס לכלל הכנסותיה, ואף עשויות להיות כך במהלך הרבעונים הקרובים. במידה ותהיה מגמת קיטון בהכנסות החנות תהיה לכך השפעה על סך הכנסותיה של החברה".

מקור ההכנסות והרווחיות העיקרי של עדיקה הוא הפעילות הקמעונאית שמציגה צמיחה מצטברת של 76% בשנתיים האחרונות. אנטרופי מייחסת את הצמיחה לחדירה מהירה של עדיקה לשוק ולצמיחת שוק האונליין בשנים האחרונות. הרווחיות הגולמית של עדיקה זהה לרווחיות הגולמית בענף שעומדת על 59%-54%, אך עלות המכר שלה כוללת הוצאות שילוח שמורידות את הרווחיות לעומת חברות אופנה אחרות. שיעור הרווחיות של עדיקה בינואר־ספטמבר 2017 עמד על 57.1% לעומת 55.6% בתקופה המקבילה. שיפור זה נבע מפתיחת החנות בתל אביב שתרמה ליכולת הלוגיסטית של החברה על ידי מיצוי הסינרגיה בין החנות למכירות באתר.

ההתקשרות בין גולף לעדיקה כוללת מתן שירותי תפעול של אתרי הסחר שהקימה עדיקה עבור חברת האופנה גולף, בהם גולף אנד קו, גולף קידס אנד בייבי, ואתר טופ שופ בישראל. פעילות זו מניבה רווחיות אפסית בשלב זה לעדיקה. לאחר ההנפקה האתרים יעברו לבעלות מלאה של גולף ועדיקה תמשיך להעניק שירותים לאתרים.

שיתוף בטוויטר שיתוף בוואטסאפ שיתוף בפייסבוק שיתוף במייל

תגיות