אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
וויצ'ט תחבר עסקים באירופה עם צרכנים סינים צילום: CCTV

FT

וויצ'ט תחבר עסקים באירופה עם צרכנים סינים

ענקית המדיה החברתית דיווחה על מיליארד חשבונות רשומים. האיחוד האירופי מסייע ליזמים קטנים לפתוח בפלטפורמה הסינית חנויות מקוונות

07.03.2018, 08:31 | יואן יאנג, פייננשל טיימס

פלטפורמת המדיה החברתית הנפוצה וויצ'ט הגיעה למיליארד חשבונות משתמש, עוד הוכחה לפופולריות של השירות המתפשט במהירות ומשמש לכל דבר, מתקשורת יומיומית ועד קניות.

קראו עוד בכלכליסט

פוני מא, מנכ"ל ענקית הטכנולוגיה טנסנט - החברה בעלת שווי השוק הגבוה בסין, שוויצ'ט נמצאת בבעלותה, אמר שהפלטפורמה הגיעה למספר הסמלי הזה בזמן פסטיבל שנת הירח שהתקיים בחודש שעבר. מא, חבר בפרלמנט הסיני, אמר את הדברים בשולי פתיחת מושב הפרלמנט שלשום (ב').

למרות שהתייחס בדבריו ל"משתמשים", דובר מטעם החברה הבהיר שהכוונה היא ל"חשבונות משתמש", ולא למספר האנשים המשתמשים באפליקציה.

טנסנט מרבה להשתמש במושג MAU בדו"חות הרבעוניים שלה, מונח שמשמעותו בדרך כלל "חשבונות משתמש חודשיים" והמשמש חברות מעמק הסיליקון כדי להדגיש את היקף פעילותן. עם זאת, החברה הסינית משתמשת במושג כדי לתאר חשבונות. משתמשי וויצ'ט פותחים לעתים קרובות מספר חשבונות, למשל, אחד לעבודה ואחר לשימוש פרטי. בספטמבר שעבר דיווחה החברה על צמיחה שנתית בחשבונות המשתמש שלה בשיעור שלה 15.8%. חברת מחקר השווקים eMarketer העריכה כי בשנה שעברה היו לוויצ'ט למעלה מ־494 מיליון משתמשים בסין.

וויצ'ט שולטת בשוק האפליקציות הסיני. היא החליפה במקרים רבים את הדואר האלקטרוני כאמצעי להעברת מסרים בענייני עבודה ומשמשת לתשלומים מהסלולר, מסחר מקוון, הזמנת כרטיסי רכבת ופרסום בלוגים, כמו גם לאירוח של מגוון אפליקציות אחרות. התחומים שעליהם חולשת וויצ'ט הם כה רבים, עד כי משתמשים סינים קוראים לה לעתים בהומור "שירות ציבורי", כמו אלה המסופקים על ידי הרשויות.

"סביר שהרבה מצמיחת המשתמשים של וויצ'ט הגיעה מדרום מזרח אסיה, אירופה וארה"ב", הסביר מת'יו ברנן, מייסד חברת הייעוץ ChinaChannel המתמקדת בוויצ'ט. מהגרים סינים בחו"ל משתמשים באפליקציה כדי לשמור על קשר עם משפחותיהם וחבריהם בסין. גם קמעונאים מחוץ לסין התחילו באחרונה להשתמש בוויצ'ט כדי למכור ישירות לצרכנים הסינים.

המרכז לעסקים קטנים ובינוניים של האיחוד האירופי אף השיק שירות שעוזר לעסקים קטנים לפתוח חנויות מקוונות בוויצ'ט.

עם זאת, פוטנציאל הצמיחה של וויצ'ט מחוץ לסין מוגבל בשל הפופולריות של פלטפורמות קיימות כמו ווטסאפ שבבעלות פייסבוק. ביולי שעבר דיווחה ווטסאפ כי הגיעה ל־1.3 מיליארד משתמשים פעילים בחודש.

בנוסף, הסבירות לצנזורה ולהפרות בוטות של פרטיות בוויצ'ט הסינית גורמות למשתמשים מחוץ לסין להירתע מהשימוש באפליקציה. בתחילת השנה אמרה בהקשר זה טנסנט, כי "לאחרונה אמרו שאנחנו קוראים את כל הודעות הוויצ'ט שלכם. אל תדאגו, פרטיות המשתמשים תמיד הייתה אחד העקרונות החשובים ביותר שלנו".

שיתוף בטוויטר שיתוף בוואטסאפ שיתוף בפייסבוק שיתוף במייל

תגיות