אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
ספוטיפיי יתחיל לפעול בישראל ביום שני הקרוב צילום: Swift Insolvency

ספוטיפיי יתחיל לפעול בישראל ביום שני הקרוב

שירות המוזיקה בסטרימינג הגדול בעולם הגיע להסכמה עם אקו"ם על גובה התמלוגים שישולמו ליוצרים - ובכך הוסר המחסום האחרון לכניסתו. יתחרה באפל מיוזיק, דיזר, טידל, ווליום של סלקום ושירותים חינמיים של תחנות רדיו

07.03.2018, 09:55 | עומר כביר

ספוטיפיי, שירות המוזיקה בסטרימינג הגדול בעולם, יודיע על כניסה רשמית לישראל ביום שני הקרוב.

קראו עוד בכלכליסט

השירות נערך לכניסה לישראל מזה כמה חודשים, אך המהלך התעכב לאור חוסר הסכמה עם אקו"ם על גובה התמלוגים שישלם השירות לבעלי זכויות יוצרים. לפני כמה שבועות הגיעו הצדדים לסיכום, ובכך הוסר החסם האחרון בפני הכניסה של ספוטיפיי לישראל.

ספוטיפיי, צילום: Asian Entrepreneur ספוטיפיי | צילום: Asian Entrepreneur ספוטיפיי, צילום: Asian Entrepreneur

עם 140 מיליון מנויים, מתוכם 60 מיליון משלמים, ספוטיפיי הוא השירות הגדול מסוגו - גדול משמעותית מאפל מיוזיק במקום השני עם פחות מ-30 מיליון מנויים משלמים (לשירות של אפל אין מסלול חינמי פרט לשלושה חודשי ניסיון בלי תשלום). עם זאת, אפל מיוזיק צומח בארה"ב בקצב מהיר יותר מספוטיפיי ויכול בקרוב לעבור אותו במספר המנויים.

לאור זאת, מבצע ספוטיפיי מהלכי התרחבות משמעותיים, במסגרתם נכנס השירות גם לפעילות בישראל. בשוק המקומי ייאלץ ספוטיפיי להתמודד עם קשת רחבה ומגוונת של מתחרים. אלו כוללים שירותים בינלאומיים כמו אפל מיוזיק, דיזר (שהחל לפעול בישראל בדצמבר) ו-Tidal (שנכנס ב-2015 אך לא עשה אימפקט משמעותי), שירותי סטרימינג מקומיים בתשלום של חברות הסלולר, ובראשם ווליום של סלקום (מיוזיקס של פלאפון לא זכה לעדכון משמעותי מזה שנים, פרטנר זנחה את השירות שלה לטובת שת"פ עם אפל מיוזיק), ושירותים חינמיים של תחנות רדיו דוגמת אקו 99.

עתה ינסה ספוטיפיי להיכנס לזירה הצפופה הזו ולעשות את מה שעשה בשווקים רבים אחרים בעולם: לעורר את השוק ולהפוך לגורם המוביל והחזק בו. בתוכנית, אפשר להעריך, דגש על מוזיקה מקומית, שיתופי פעולה עם אמנים ישראלים ומבצעי השקה מפתים שנועדו למשוך משתמשים חדשים. מחיר השירות ללא מבצעים יהיה, לפי הערכות, דומה לזה של אפל מיוזיק שמתומחר ב-19.9 שקל לחודש.

לפני כשבוע הגיש ספוטיפיי את המסמכים לקראת הנפקת המניות בבורסה בניו יורק. המניה תיסחר תחת הסימון spot. לפי המסמכים שהוגשו, הכנסות החברה - שלה 71 מיליון משתמשים נכון לתחילת השנה - היו 5 מיליארד דולר ב-2017.

שיתוף בטוויטר שיתוף בוואטסאפ שיתוף בפייסבוק שיתוף במייל

תגיות