אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
אחרי 66 שנה: מגזין המוזיקה הפופולרי NME עובר למהדורה דיגיטלית צילום: גטי אימג'ס

אחרי 66 שנה: מגזין המוזיקה הפופולרי NME עובר למהדורה דיגיטלית

ב-2015 אילצו המכירות המידרדרות את המגזין לעבור לחלוקה בחינם אולם גם צעד זה לא הועיל כלכלית. אתר המגזין, NME.com, ימשיך לפעול ואף יתרחב בשני ערוצי אודיו חדשים

07.03.2018, 16:34 | שירות כלכליסט

מגזין המוזיקה הבריטי האיקוני NME יפסיק לצאת במהדורת דפוס, והמהדורה הקרובה תהיה האחרונה שתודפס. אתר המגזין, NME.com ימשיך לפעול ואף יתרחב בשני ערוצי אודיו חדשים – אחד שיוקדש למוזיקה חדשה, והאחר שיוקדש ל"קלאסיקות NME" –והם יפעלו באופן מקוון וברדיו הדיגיטלי הבריטי. במקביל תחל לצאת לאור סדרת מגזינים מודפסים בשם NME Gold.

New Musical Express, שנוסד ב-1952, הפך למוביל בשוק מגזיני המוזיקה שהיה בעבר מאוד תחרותי, ומכר כ-300 אלף עותקים בשבוע בשנות ה-70. בשנות ה-80 המגזין יישר קו עם תנועות הפאנק והפוסט-פאנק, ועסק בנושאים שהיו חמים באותה עת כמו עליית הימין הקיצוני והתאבדויות בקרב צעירים.

כתב העת עבר לפורמט מגזיני בוהק בשנת 2002, תקופה בה הכיסוי האינטימי של להקות כמו הליברטינז פילג את קהל קוראיו ובישר על עידן חדש של עיתונות צהובה יותר. ב-2015 אילצו המכירות המידרדרות את המגזין לעבור לחלוקה בחינם. פול צ'יל, מנהל תחום המוזיקה בחברת Time UK שהוציאה לאור את המגזין, תולה את סגירת המגזין כעת ב"עלויות ההדפסה הגדלות ושוק הפרסום בדפוס ההולך והוך קשוח יותר ויותר".

מגזין המוזיקה NME. סוף למהדורה המודפסת, צילום: גטי אימג מגזין המוזיקה NME. סוף למהדורה המודפסת | צילום: גטי אימג'ס מגזין המוזיקה NME. סוף למהדורה המודפסת, צילום: גטי אימג

"NME הוא אחד המותגים האיקוניים ביותר במדיה הבריטית והמעבר שלנו לחלוקת המגזין בחינם עזר לנו להגיע עם איתו לקהל הגדול שלו אי פעם ב-NME.com", כך צ'יל. "ההוצאה לאור המחודשת בדפוס (העיתון בחינם) עזרה לנו למשוך מגוון כוכבי שער שעם גרסת המגזין שנמכרה קודם לכן לא היינו יכולים לחלום עליה. לרוע המזל כעת הגענו לנקודה שבה מגזין שבועי חינמי כבר אינו בגדר האפשרי, ובכוונתנו להשקיע כעת במרחב הדיגיטלי כדי להבטיח עתיד טוב למותג המפורסם הזה".

תגיות