אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
פייסבוק לאתרי חדשות: האלגוריתם לא פוגע בכם - זו אשמתכם בלבד צילום: marketingland

פייסבוק לאתרי חדשות: האלגוריתם לא פוגע בכם - זו אשמתכם בלבד

הרשת החברתית מתנערת מאשמתה לצמצום חשיפתם של תכני חדשות ותכנים אחרים, על אף ששינויים באלגוריתם השפיעו על רווחי עסקים. בכיר בחברה התנער מאחריות וטען שהאשמה היא של המוציאים לאור ויוצרי התוכן

11.03.2018, 17:10 | קרן-אור גרינברג

פייסבוק מעבירה מסר טעון לחברות החדשות בעולם: לראייתה, אתרים שהחשיפה שלהם ברשת החברתית נפגעה אשמים בכך בעצמם - ולא האלגוריתם שלה.

קראו עוד בכלכליסט

ראש מוצרי החדשות של פייסבוק, אלכס הרדימן, אמר בכנס SXSW: "אנחנו יכולים להיות חלק חשוב מהאסטרטגיה שלכם, אבל אנחנו לא צריכים להיות המודל העסקי כולו".

פייסבוק: אנחנו לא אחראים לצמצום החשיפה, צילום: marketingland פייסבוק: אנחנו לא אחראים לצמצום החשיפה | צילום: marketingland פייסבוק: אנחנו לא אחראים לצמצום החשיפה, צילום: marketingland

כשנשאל לגבי חברת Little Things, שנסגרה בעקבות הפסדים שנגרמו לה בשל שינויים באלגוריתם הרשת החברתית, ענה: "אני לא חושב שזה נכון. אני חושב שכשאנחנו מסתכלים על מו"לים שאינם מצליחים, סביר להניח שזה בגלל שהם פוגעים במערכת. התוכן שלהם יכול להיות סנסציוניסטי או מטעה, וזה יכול להפעיל אזהרות של מערכת המודעות. יש סיבה שבעלי אתרים מסוימים לא מצליחים בפייסבוק". 

הרדימן הודה שאלגוריתם הפיד העצים התנהגויות מסוימות של אתרי חדשות בעבר - התנהגויות שעתה מנסה החברה לרסן, כגון כותרות קליקבייט וכותרות מטעות.

מזה מספר חודשים שפייסבוק עורכת שינויים באלגוריתם שלה, שינויים שמשפיעים על אתרי חדשות וגררו ביקורת נוקבת מצידם. למשל, רופרט מרדוק טען שהרשת החברתית צריכה לשלם למו"לים, כפי שעושה כל מנגנון הפצה שנהנה מהימצאות התוכן בין עמודיו. לאחרונה הפסיקה החברה ניסוי במהלכו הופרד הפיד האישי מפיד בנושא עדכוני חדשות, לאחר שהתגלה שהמבנה הזה מצמצם את פעילות המשתמשים.

שיתוף בטוויטר שיתוף בוואטסאפ שיתוף בפייסבוק שיתוף במייל

תגיות