אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
סטרימינג כדברא: ספוטיפיי מפתחת יכולת הפעלה קולית

סטרימינג כדברא: ספוטיפיי מפתחת יכולת הפעלה קולית

החברה מחפשת אפיקי צמיחה חדשים לקראת הנפקתה הקרובה, שכבר החלה למשוך משקיעים אופטימיים. היא בוחנת ממשק קולי בקרב מספר מצומצם של משתמשים כדי לרכוב על טרנד הרמקולים החכמים ולשמר את תנופת צמיחתה

15.03.2018, 14:44 | קרן-אור גרינברג

ספוטיפי עושה ניסויים בטכנולוגיות ממשק הפעלה קולי - יתכן שלקראת פיתוח יישומי רמקולים חכמים ופלטפורמות דומות. מדובר בממשק חיפוש קולי חדש שמאפשר להפעיל מוזיקה, לבחור שירים, לחפש אמנים ועוד. דובר החברה מסר ל-TechCrunch שמדובר בניסוי מוגבל והפיתוח זמין כיום רק לקבוצה קטנה של משתמשים.

קראו עוד בכלכליסט

יכולת שליטה קולית עשויה להפוך את השימוש בספוטיפיי לנוח יותר, בעיקר במצבים בהם אינו בוהה בטלפון - כמו בבית או בנהיגה.

לדבר במקום להקליק לדבר במקום להקליק לדבר במקום להקליק

ספוטיפיי פועלת להרחבת שירותיה השונים ושיפור יכולותיהם במכשירים כמערכות סטריאו והתקני שמע אחרים, ואינה מפתחת חומרה משלה. ממשק הפעלה קולי יוכל לשפר את מצבה מול אפל מיוזיק שנשענת על סירי ומול שירותי גוגל ואמזון.

לכל החברות יש שירותי מוזיקה בסטרימינג שמוטמעים ברמקולים מתוצרתן (אמזון ואפל) או זמינים גם ברמקולים של חברות אחרות (גוגל), ופיתוח ממשק הפעלה קולי יאפשר לספוטיפיי לרכוב על טרנד הרמקולים החכמים ולהגדיל את תפוצתה.

ההנפקה טרם בוצעה, המסחר כבר בתנועה

הצמיחה הזו חשובה מאוד דווקא עכשיו: החברה מתקרבת להנפקתה בוול סטריט. לפי נתונים שפרסם the Information, ברוקרים מדווחים שאחזקות בספוטיפיי כבר נמכרות במחיר שמשקף לחברה שווי של 25 מיליארד דולר - 2 מיליארד דולר יותר משוויה המוערך.

לפי הדיווח, ספוטיפיי צמחה ב-35% בארה"ב בינואר האחרון, בהשוואה לינואר אשתקד - שיעור צמיחה דומה לשל אפל מיוזיק. הנתונים נשענים על חברת slice, שמנתחת צמיחת חברות לפי ניטור חשבוניות - כך שהמספר הסופי שונה במקצת. כיצד מתורגמת הצמיחה להיוון הפעילות? לפי מקורות האינפורמיישן, הרווח הנקי של ספוטיפיי צמח ב-22% בשנה שעברה, לעומת צמיחה של 16% ב-2016. אלה מספרים יפים, אך פחות משל חברות סטרימינג אחרות כפנדורה ונטפליקס, שצמחו ב-34% בשנה שעברה. לספוטיפיי יש עוד נתון שמשחק לטובתה: נאמנות המשתמשים. ברבעון האחרון של 2017 נטשו את השירות 5.1% מהמשתמשים החודשיים, לעומת 6% ברבעון המקביל ב-2016.  

יש לא מעט משקיעים שנותרו סקפטיים לגבי חברות טכנולוגיה מאז הנפקתה הכושלת של סנאפ בשנה שעברה. אם לצד נתוניה הנאים תקשור עצמה ספוטיפיי גם לצמיחה המהירה בטרנד הרמקולים החכמים, תוכל להשיג יותר משתמשים - ולמשוך משקיעים הססנים.

תגיות