אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
שליש מחברות האמבולנס הפרטיות הקימו איגוד מקצועי

שליש מחברות האמבולנס הפרטיות הקימו איגוד מקצועי

מדובר ב-42 חברות מתוך 114 הפועלות בישראל. ראש האיגוד אפי פלדמן: "החברות הפרטיות אינן פטורות ממסים ישירים על הכנסה מפינוי חולים לבתי חולים, כמו מד"א"

15.03.2018, 17:13 | ספי קרופסקי
42 חברות אמבולנס פרטיות הקימו באחרונה איגוד גג מקצועי במטרה לייצג את האינטרסים שלהם מול המדינה, כך נודע ל"כלכליסט". מדובר במהלך שבראש ובראשונה נועד לחזק את כוחן של החברות ולקדם את האינטרסים שלהן מול הרגולטור, אולם ניתן גם לפרש אותו כקריאת תיגר מסוימת על מד"א הנחשבת לגוף הציבורי הרשמי בתחום.

החברות שהתאגדו מהוות כשליש מסך חברות האמבולנס הפרטיות הפועלות בישראל – 114 בסך הכל, כשמקימי האיגוד החדש מקווים לצרף חברות נוספות לאיגוד המקצועי שהוקם. החברה הבולטת ביותר באיגוד היא "איחוד הצלה" המנהלת בשנים האחרונות מאבק עיקש מול מד"א בכל הקשור לסמכויות פינוי וכן היבטים מקצועיים אחרים הכרוכים בתחום. בסך הכל, פועלים כיום בישראל כ-1,200 אמבולנסים – מחצית מהם שייכים למד"א והמחצית השנייה לשלל החברות הפרטיות.

אמבולנס פרטי אמבולנס פרטי אמבולנס פרטי

מי שיעמוד בראש האיגוד שיקרא "איחוד האמבולנסים הפרטיים" הוא אפי פלדמן, בעלי חברת "אמבולנס בני ברק". לדבריו, "למרות שמצבת האמבולנסים

כמעט זהה וכל החברות פועלות למתן שירותי אמבולנס והצלת חיים, החברות הפרטיות אינן פטורות ממסים ישירים (מע"מ ומס הכנסה) על הכנסה מפינוי חולים לבתי חולים אך פטור ממסים ישירים הוענק למד"א".

פלדמן אמר עוד כי "למד"א יש אפשרות להפעיל נט"ן (ניידת טיפול נמרץ) ללא רופא אלא על ידי פרמדיק וחובש בכיר. לעומת זאת כשחברת אמבולנס פרטית מפעילה נט"ן היא נדרשת לעשות זאת באמצעות רופא, פרמדיק וחובש. כך שהחברות הפרטיות נדרשות לממן את משמרת הנט"ן באמצעות כוח אדם יקר מאוד".

מנגד, בשל ריבוי החברות הללו ניתן להניח שגם מצד המדינה נדרשת רגולציה מעט יותר מובחנת על מנת שיוגדרו סמכויות הפינוי. זאת על מנת למנוע מצבים שכבר התרחשו לא פעם שבהם חברות הפינוי "נאבקות" ביניהן, לעתים אף בזמן הפינוי, על ביצוע עבודתן.

תגיות

2 תגובות לכתיבת תגובה לכתיבת תגובה

2.
ארגון גג שלא יוביל לשום מקום
אותו ארגון שקם פתאום כאשר האבא ואמא זה איחוד הצלה בנסיון לאכוף את כל ההגבלים שלא מאשרים להם ובצדק לעשות. כאשר קריאה תתעכב כי אין אמבולנס פרטי פנוי והקריאה תגיע למדא כעבור מספר דקות מי ישא באחריות ? המוקד ? האמבולנס הפרטי ? רוב האמבולנסים הפרטיים מתוחזקים נורא עם כח אדם ירוד ללא הכשרה מתאימה . בקיצור נותן לזה מספר חודשים לפני שזה קורס וזה מבלי לדבר על התעריפים.
ערן  |  01.06.18
1.
חברות הובלת חולים פרטיות
חברות האמבולנס הפרטיות רובן חלטורות לגריפת כסף רבים מנהגיה אינם מצויידים ברישיונות להסעת חולים האמבולנסים אינם ברובם הגדול מזוודים!החומר האנושי שמפעילם לא מגיע לקצה רמתם של נהגי ועובדי מדא!!מדא וכוחות לוחמי האש אילו פנינות טבע ואיכות שעדיין משרתות בצורה המבובדת ביותר עם ידע אמינות והסמכות ממשלתיות!וגם משלמות מס על פי הוראות מס הכנסה ומעמ!!חייבים להגדיל ולהעצים את מדא !ואסור להיסתמך על חברות פרטיות!!!פרט לשתי חברות שהן אכן מיקצועיות שחל וונטלי!!!
דוד רז  |  17.03.18