אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
ממשיכה להתרחב: צמיחה של 14.5% במכירות ויקטורי

ממשיכה להתרחב: צמיחה של 14.5% במכירות ויקטורי

הרשת שפתחה בשנה החולפת 6 סניפים חדשים שנרכשו ממגה מסכמת את 2017 עם מכירות של 1.6 מיליארד שקל, הרווח הנקי עלה ב-14% ל-32.2 מיליון שקל

19.03.2018, 10:04 | נורית קדוש

קריסת מגה דחפה את רשת ויקטורי לצמיחה חזקה שאפשרה לה לחתום את 2017 עם שיפור משמעותי בשורה העליונה והתחתונה של הדוחות. הרווח הנקי של הרשת צמח ב- 2017 ב- 13.8% והסתכם ב- 32.2 מיליון שקל, המכירות השנתיות צמחו ב-14.5% והסתכמו ב- 1.6 מיליארד שקל - עלייה דומה נרשמה ברווחיות הגולמית והתפעולית, תוך שמירה על שיעור הוצאות דומה לזה שנרשם בשנת 2016.  

קראו עוד בכלכליסט

הרווח הגולמי של הרשת שבשליטת משפחת רביד ובניהולו של אייל רביד עלה ב-14.9% והסתכם ב- 385.2 מיליון שקל - שיעור הרווחיות הגולמית עמד על 24.1% מהמכירות, בדומה ל-2016. למרות העלייה בשכר המינימום והתייקרות תשומות נוספות, נותר שיעור ההוצאות על 21.5% בדומה ל- 2016 (21.4%). על רקע השמירה על היקף ההוצאות, הרווח התפעולי צמח ב- 14.4% והסתכם ב- 41.8 מיליון שקל. הרווחיות התפעולית נותרה בשיעור דומה לשנה קודמת, 2.6% מהמכירות.

במהלך 2017 פתחה ויקטורי 6 סניפים חדשים, שאותם רכשה ממגה - סניפים בהרצליה, רעננה, קריית אתא, ותל מונד נפתחו כבר ברבעון הראשון, וסניפי שוהם ורעננה בפארק ברבעונים השני והשלישי בהתאמה. במקביל, מכרה ויקטורי לשופרסל 2 סניפים שפנו למגזר החרדי שבו הרשת כבר לא פעילה. בנוסף לכך, ויקטורי השיקה בתחילת השנה אתר מכירות באינטרנט, החולש כבר על כ- 4% ממכירות הרשת.

רכישת הסניפים ממגה הרחיבה מהותית את שטחי הסניפים, ולפיכך הפדיון למ"ר ירד בשנת 2017 ב- 1.5%. זאת לעומת צמיחה של 1.5% בפדיון למ"ר בחנויות הזהות של הרשת.

הצמיחה במכירות וברווחיות בלטו בסיכום הרבעון הרביעי של 2017 – בעיקר בזכות כניסה לפעילות של סניפי מגה: מכירות הרשת ברבעון צמחו ב 18.5% ל- 409 מיליון שקל והרווח הנקי צמח ב- 15.9% ל-7.2 מיליון שקל. הצמיחה החדה ברבעון הרביעי הושגה מכך שכל 6 הסניפים שרכשה הרשת ממגה, כבר נכנסו באותה תקופה לפעילות.

הרשת המונה 46 סניפים, צפויה לפתוח במהלך השנה הנוכחית 4 סניפים חדשים, אחד מהם ברחוב הארבעה בתל אביב. לדברי אייל רביד, מנכ"לויקטורי: "אנו מסכמים שנת שיא תוך שאנו חוצים לראשונה רף מכירות של 1.6 מיליארד שקל. הרבעון הרביעי היה הטוב בתולדות החברה ובמהלכו עלה הפדיון ב-חנויות זהות ב- 6%.

במהלך השנה הצגנו תזרים מזומנים שוטף חיובי שהסתכם ב- 51.8 מיליון שקל. קופת המזומנים השנה עמדה על 79.3 מיליון שקל והיא עשויה לשמש אותנו לניצול הזדמנויות לצמיחה מהירה על ידי רכישת רשתות מחרות או סניפים בודדים נוספים".

  

אייל רביד מנכ"ל ויקטורי, צילום: אוראל כהן אייל רביד מנכ"ל ויקטורי | צילום: אוראל כהן אייל רביד מנכ"ל ויקטורי, צילום: אוראל כהן

תגיות