אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
יינות מעולים וזולים: הזוכים ב-Best Value האחרונה צילום: דיוויד סילברמן

יינות מעולים וזולים: הזוכים ב-Best Value האחרונה

איש היין אבי בן עמי חושף לראשונה את הזוכים בתחרות האחרונה, המדרגת את היינות הטובים ביותר בישראל, במחירים של עד 79 שקל

25.03.2018, 08:28 | רעות ברנע

"מעט יינות זולים מגיעים לכותרות", אומר איש היין אבי בן עמי. "יקבי בוטיק הם אלה שבדרך כלל עושים רעש. עיתונים אוהבים לכתוב על היינות המיוחדים והיקרים, אבל בפועל המצב הוא הפוך: יותר מ־95% מהיינות שנמכרים בישראל, נמכרים במחיר של עד 79 שקל. המחיר הממוצע לבקבוק יין בחנויות מקצועיות עומד על 40־45 שקל, וברשתות השיווק סביב ה־25 שקלים. זה מה שהוביל אותנו לייסד לפני עשר שנים את תחרות Best Value שבה מתחרים יינות שמחירם לא עולה על 79 שקל".

לרשימת הזוכים בכל הקטגוריות לחצו כאן  

בן עמי, שבבעלותו "סטודיו בן עמי", הוא מאושיות היין הבולטות בארץ. הוא התחיל את דרכו כמלצר יין (סומלייה), וקרוב ל־20 שנה שהוא עומד מאחורי מיזמי היין הגדולים בארץ - תערוכת היין השנתית "סומלייה" , תחרות "אשכול הזהב" שמדרגת את כלל היינות הישראליים מאז שנת 2001, ומ־2008 גם תחרות Best Value שהפכה ברבות השנים לחותמת איכות.

אבי בן עמי , צילום: דיוויד סילברמן אבי בן עמי | צילום: דיוויד סילברמן אבי בן עמי , צילום: דיוויד סילברמן

התחרות מתקיימת מדי שנה לקראת הפסח, התקופה שבה מוכרים היקבים שליש מהתוצרת השנתית שלהם. "זוהי תחרות המבוססת על טעימה עיוורת” מסביר בן עמי. "אנחנו מזמינים אליה כ־20 שופטים, כולם אנשי מקצוע - מלצרי יין, ייננים (מיקבים שלא מתחרים באותה השנה(, עיתונאי יין ועוד. התחרות גם מלווה בפיקוח חיצוני של ראש אגף המזון במלונות דן לצד עורך דין. היינות נחלקים לקטגוריות שונות - על פי סוג היין והזן שלו, ובכל קטגוריה מדורגים שלושת היינות הטובים ביותר שזוכים הראשון במדליית זהב, השני במדליית כסף והשלישי במדליית ארד".

מימין: יינות של כרמל ורמת הגולן מימין: יינות של כרמל ורמת הגולן מימין: יינות של כרמל ורמת הגולן

יש בישראל הרבה יינות טובים וזולים?

"אני אוהב להגדיר אותם כיינות יומיומיים. זוהי תחרות לסדרות הנמוכות וסדרות הביניים של היקבים, כאלה שאתה לא צריך עבורם כוסות מיוחדות, דקנטרים, לא צריך לחכות לארוחה מיוחדת כדי לפתוח בקבוק. הרי כל ענף היין בארץ שואף לזה שאנשים ישתו פה יותר יין. בשביל זה צריך שיהיו גם מחירים ידידותיים, שאנשים יוכלו לפתוח בקבוק פעם־פעמיים בשבוע, שיהיו יינות קלים לשתייה. האתגר היינני לייצר יינות טובים כאלה הוא יותר גדול, כי יותר קשה לייצר יין מאוזן ונקי במחיר טוב בסדרה של מיליון בקבוקים מאשר לייצר יין פרימיום בסדרה של 2,000 בקבוקים בלבד".

התחרות היא גם אינדיקטור למצב שוק היין בישראל: "אפשר לראות כמה מגמות שמתגברות במהלך השנים, למשל שמתחילים לייצר פה יותר יינות לבנים, וגם שמייצרים יינות מזנים מיוחדים, עתיקים", מספר בן עמי. "היקבים והקהל מחפשים לחדש, אז עם השנים הוספנו קטגוריות של זנים מיוחדים. הרמה של היינות המיוחדים שנעשים בארץ היא גבוהה וההתאקלמות שלהם בקרב הקהל טובה, אבל היין הישראלי עדיין נמצא בשלבי חיפוש זהות".

שיתוף בטוויטר שיתוף בוואטסאפ שיתוף בפייסבוק שיתוף במייל

תגיות