אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
קבלן סלל כביש פיראטי על צינורות דלק; קצא"א הרסה אותו - והוציאה צו מניעה נגד סלילתו

קבלן סלל כביש פיראטי על צינורות דלק; קצא"א הרסה אותו - והוציאה צו מניעה נגד סלילתו

על פי חברת תשתיות נפט וקצא"א הכביש נסלל ללא תיאום וללא פיקוח, תוך סיכון חמור של קווי הדלק. מנגד, חברת אמירי גן שהקימה את הכביש הציגה אישורי בנייה שניתנו לה לכאורה על ידי גורמים שונים לרבות חברות ממשלתיות ועיריית חדרה, מה שמוביל אותם למסקנה שהריסת הכביש עלולה לפגוע בתושבי המקום ובבטיחותם

25.03.2018, 17:59 | ליאור גוטמן

בית משפט השלום בחדרה הוציא צו מניעה כנגד סלילת כביש שעובר לכאורה על תשתיות הולכה של דלקים. הצו הוצא על ידי ידי השופט אלכס אחטר, לבקשת חברת תשן (תשתיות נפט) וחברת קצא"א (קו צינור אילת אשקלון) בטענה שהכביש נבנה לכאורה ללא היתר בנייה וללא רשות תוך סיכון חיי אדם.

את העתירה נגד סלילת הכביש הגישו עורכי הדין דרור גדרון ודביר פרנקפורטר ממשרד אפרים אברמזון ושות' (שמייצגים את תש"ן) ועו"ד מאיר הלר ממשרד א' לנדוי (שמייצגים את קצא"א), שטענו ש"הכביש שנסלל, לרבות המיגונים שבוצעו על-ידי תש"ן וקצצ"א ללא תיאום וללא פיקוח, סיכנו באופן חמור את קווי הדלק והיו עלולים לגרום לאסון במקרה בו העבודות היו פוגעות בקו ו/או כלי רכב, קל וחומר כלי רכב כבדים, שהיו עוברים על הכביש היו יכולים להוביל לפגיעה בו. בשל כך, ולאור זכויותיהן הקנייניות והתכנוניות של קצא"א ותש"ן במקרקעין, הן פעלו להריסת הכביש ופועלות להשבת המצב לקדמותו".

הכביש הלא חוקי הכביש הלא חוקי הכביש הלא חוקי

מנגד, חברת אמירי גן שהקימה את הכביש מציגה אישורי בנייה שניתנו לה לכאורה על ידי גורמים שונים לרבות חברות ממשלתיות ועיריית חדרה, מה שמוביל אותם למסקנה שהריסת הכביש עלולה לפגוע בתושבי המקום ובבטיחותם.

מחברת אמירי גן המקימה את מרכז מול החוף בכניסה לחדרה נמסר ש"במהלך השנה האחרונה יזמנו בשיתוף פעולה עם החברה הכלכלית לפיתוח חדרה חיבור זמני לכביש 2 לכניסה ויציאה מהעיר שישרת את כל התושבים ויפחית את עומס כלי הרכב בכניסה הראשית מכביש 2 לכדי 80% . זאת לאור נתוני עמותת אור ירוק שקבעו כי בשנת 2017 עלו מספר הנפגעים בתאונות דרכים בחדרה ב- 28% לעומת 2016 . כמו כן חדרה מוצבת במקום הראשון והלא מחמיא של תאונות דרכים בין רוכבי אופניים לכלי רכב כבדים. נתונים אלה, אינם משאירים מקום לספק כי פתיחת הכביש באופן מיידי היא צו השעה. חברת אמירי גן קיבלה את כל האישורים הנדרשים ובכלל זה אישור עבודה חתום ע"י נתיבי ישראל, חברת חשמל , בזק , מקורות, קצא"א ותש"ן . החברה קבלה היתר סלילה לכביש ואישור התחברות לכביש 2 ואף ביצעה את כל המטלות שביקשה חברת קצא"א, על מנת לאפשר פתיחת כביש הגישה הזמני, לרבות תשלום של אגרה לידי קצא"א עבור היתר ופיקוח .

במהלך השבוע האחרון היה אמור להתבצע החיבור לכביש 2 אך עובדים של קצא"א הופיעו ביום רביעי האחרון ב-2 לפנות בוקר עם טרקטור והרסו בניגוד לחוק את הכביש ואז, כמה שעות לאחר מכן רצו לבית המשפט להוציא צו מניעה כנגד פתיחת הכביש. בית המשפט התנה את צו המניעה במתן ערבות ללא הגבלה וקבע דיון ליום שלישי הקרוב ב-12:30.

קצא"א הגישה בקשה לדחות את הדיון אך השופט סרב והשאיר את הדיון על כנו. במקביל תושבי אולגה פתחו בעצומה אשר מטרתה לפתוח את הכביש. ועד השכונה מבין שפתיחת הכביש תשחרר את העומסים הכבדים שיש בכניסה לחדרה ולגבעת אולגה מדי יום.

יש לציין אף כי לאחר הריסת הכביש על ידי קצא"א הוציא להם מהנדס העירייה מכתב וטען כי "המעשה גובל בפלילים. כל עיכוב בפתיחתו של הכביש ומעבר כלי הרכב הכבדים מן העיר ואליה דרכו , עלולים לעלות בחיי אדם"

שיתוף בטוויטר שיתוף בוואטסאפ שיתוף בפייסבוק שיתוף במייל

תגיות



8 תגובות לכתיבת תגובה לכתיבת תגובה

7.
תלונות לחומייני
קצצא בחלקה שייכת למשמרות המהפכה של אירן. הניהול הישראלי הוא על ידי מאפיונרים המתכסים באיצטלה ביטחונית והמאפיונרים הגדולים שולחים מאפיונרים קטנים ( אמסטפים) שיסירו שלטים ויהרסו כבישים. גם זמנכם יגיע. מדינת ישראל חויבה לשלם מיליארד דולר לאירן. ישראל מתעלמת. אנשים עם אגו
אבי  |  26.03.18
לכל התגובות