בעקבות התאונה הקטלנית: אריזונה אסרה על אובר לבצע ניסויי רכב אוטונומי
לדברי מושל אריזונה, אובר נכשלה בהגנה על בטיחות הציבור. זאת, לאחר שמכונית אוטונומית של החברה דרסה למוות אישה בעיר טמפה - תאונה שלפי הערכת מומחים, היה ניתן למנוע. אמנון שעשוע: "מערכות הנסיעה האוטונומית של החברה יכלו לזהות את הולכת הרגל ולמנוע את התאונה"
מושל אריזונה, דאג דוסי, דרש ממנכ"ל אובר דארה קוסרשאהי לעצור מיידית את ניסויי הרכב האוטונומי שעורכת החברה במדינה. הדרישה הגיעה על רקע תאונה קטלנית שהתרחשה בשבוע שעבר, בה דרס רכב אוטונומי הולכת רגל בעיר טמפה.
קראו עוד בכלכליסט
בעקבות התאונה הקפיאה ענקית שיתוף הנסיעות ביוזמתה את ניסויי הרכב האוטונומי במדינה, כמו גם בקליפורניה ופסילבניה. אך עתה הוטל עליה איסור מטעם השלטון המקומי. לאחר שנודע דבר התאונה, העבירה מסצ'וסטס בקשה לחברות הנהיגה האוטונומית בשטחה לעצור את הניסויים.
חקירת התאונה טרם הושלמה, אך אמש נודע כי אובר לא דאגה להפעיל את כל רכיבי הבטיחות במכונית הדורסת; חברת Aptiv, שפיתחה את חיישני התרעת ההתנגשות של מכונית הוולבו שהפעילה אובר, הודיעה כי חברת שיתוף הנסיעות לא הפעילה את המערכת בשעת הניסוי האמור. לפי אפטיב, למערכותיה לא היה כל קשר לתקרית.
בתוך כך, אמר אמנון שעשוע, מנכ"ל מובילאיי שבבעלות אינטל, שמערכות הנסיעה האוטונומית של החברה יכלו לזהות את הולכת הרגל ולמנוע את התאונה. זאת, לאחר שבחנה מובילאיי את מערכותיה בזיהוי הולכת הרגל ע"ב וידאו שצילמה מכונית אובר והופץ בידי משטרת אריזונה.
"הסרטון מדגים איך אפילו התכונה הכי בסיסית של מערכות נהיגה אוטונומית - היכולת לזהות ולהגדיר עצמים - היא משימה מאתגרת", כתב בבלוג החברה. "זו הטכנולוגיה שנדרשת לפיתוח, לפני שמתמודדים עם אתגרים קשים יותר, כאלמנט בסיסי במכוניות אוטונומיות לחלוטין"
2 תגובות לכתיבת תגובה