אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
בעקבות התאונה הקטלנית: אריזונה אסרה על אובר לבצע ניסויי רכב אוטונומי צילום: איי פי

בעקבות התאונה הקטלנית: אריזונה אסרה על אובר לבצע ניסויי רכב אוטונומי

לדברי מושל אריזונה, אובר נכשלה בהגנה על בטיחות הציבור. זאת, לאחר שמכונית אוטונומית של החברה דרסה למוות אישה בעיר טמפה - תאונה שלפי הערכת מומחים, היה ניתן למנוע. אמנון שעשוע: "מערכות הנסיעה האוטונומית של החברה יכלו לזהות את הולכת הרגל ולמנוע את התאונה"

27.03.2018, 09:26 | שירות כלכליסט

מושל אריזונה, דאג דוסי, דרש ממנכ"ל אובר דארה קוסרשאהי לעצור מיידית את ניסויי הרכב האוטונומי שעורכת החברה במדינה. הדרישה הגיעה על רקע תאונה קטלנית שהתרחשה בשבוע שעבר, בה דרס רכב אוטונומי הולכת רגל בעיר טמפה.

קראו עוד בכלכליסט

במכתב שהעביר לקוסרשאהי, טען דוסי שאין ספק שאובר נכשלה בשמירה על בטיחות הציבור. אריזונה היא אחת המדינות הידידותיות ביותר עבור חברות התחבורה האוטונומית, ורק לפני כמה שבועות אישר המושל לבצע ניסויי נהיגה עצמונית בכבישים ציבוריים גם ללא נהג מפקח. עתה נראה שדוסי מתחיל לשנות את דעתו "אריזונה לא תסבול כל דבר שהוא פחות ממחויבות חד משמעית לבטיחות הציבור", כתב לקוסרשאהי.

מקום התאונה באריזונה, צילום: איי פי מקום התאונה באריזונה | צילום: איי פי מקום התאונה באריזונה, צילום: איי פי

"נמשיך לסייע לחוקרים בכל דרך שנוכל, ונשמור על דיאלוג פתוח עם משרד המושל", אמר לסוכנות בלומברג מאט קלמן, דובר מטעם אובר

בעקבות התאונה הקפיאה ענקית שיתוף הנסיעות ביוזמתה את ניסויי הרכב האוטונומי במדינה, כמו גם בקליפורניה ופסילבניה. אך עתה הוטל עליה איסור מטעם השלטון המקומי. לאחר שנודע דבר התאונה, העבירה מסצ'וסטס בקשה לחברות הנהיגה האוטונומית בשטחה לעצור את הניסויים.

בתאונה נהרגה איליין הרצברג, כשחצתה כביש שלא במעבר חצייה בלילה. מומחי בטיחות בדרכים שבחנו את תיעוד התאונה מחיישני המכונית העריכו שהתאונה יכלה להימנע - הן בידי הנהגת המפקחת ששהתה במכונית והן ע"י מערכת הנסיעה האוטונומית עצמה.

בימים האחרונים נודע שפרויקט המכונית האוטונומית של אובר מתאפיין קשיים טכניים, עיכובים ומגבלות; לפי מסמכים שהגיעו לידי הניו יורק טיימס, נאלצים הנהגים המפקחים לקחת לידיהם את השליטה בתדירות גבוהה בהרבה מאשר במכוניות האוטונומיות של חברות מתחרות.

חקירת התאונה טרם הושלמה, אך אמש נודע כי אובר לא דאגה להפעיל את כל רכיבי הבטיחות במכונית הדורסת; חברת Aptiv, שפיתחה את חיישני התרעת ההתנגשות של מכונית הוולבו שהפעילה אובר, הודיעה כי חברת שיתוף הנסיעות לא הפעילה את המערכת בשעת הניסוי האמור. לפי אפטיב, למערכותיה לא היה כל קשר לתקרית.

פרופ׳ אמנון שעשוע, מנכ"ל מובילאיי , צילום: נמרוד גליקמן פרופ׳ אמנון שעשוע, מנכ"ל מובילאיי | צילום: נמרוד גליקמן פרופ׳ אמנון שעשוע, מנכ"ל מובילאיי , צילום: נמרוד גליקמן

בתוך כך, אמר אמנון שעשוע, מנכ"ל מובילאיי שבבעלות אינטל, שמערכות הנסיעה האוטונומית של החברה יכלו לזהות את הולכת הרגל ולמנוע את התאונה. זאת, לאחר שבחנה מובילאיי את מערכותיה בזיהוי הולכת הרגל ע"ב וידאו שצילמה מכונית אובר והופץ בידי משטרת אריזונה.

"הסרטון מדגים איך אפילו התכונה הכי בסיסית של מערכות נהיגה אוטונומית - היכולת לזהות ולהגדיר עצמים - היא משימה מאתגרת", כתב בבלוג החברה. "זו הטכנולוגיה שנדרשת לפיתוח, לפני שמתמודדים עם אתגרים קשים יותר, כאלמנט בסיסי במכוניות אוטונומיות לחלוטין"

שיתוף בטוויטר שיתוף בוואטסאפ שיתוף בפייסבוק שיתוף במייל

תגיות