אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
מלחמת מודעות בעיתונים הובילה להפסקת ההתקשרות בין הכללית ל-Care שירותי רפואה צילום: אורי תובל

מלחמת מודעות בעיתונים הובילה להפסקת ההתקשרות בין הכללית ל-Care שירותי רפואה

סכסוך בין קופת החולים לחברת שירותי הרפואה הפך למלחמת מודעות מעל דפי העיתונים שבשיאו פורסמה "התנצלות" של גור מינצר, יו"ר קר, שלטענת הכללית נכתבה באופן ציני ומזלזל. מהקופה נמסר: "לא נשלים עם מצב שבו ספק משמיץ ומכפיש אותנו ואת עובדינו ובמקביל מבקש להמשיך ולנהל 'עסקים כרגיל'"

27.03.2018, 15:54 | ספי קרופסקי
בשבועות האחרונים מתחוללת מלחמת מודעות בלתי שגרתית בין דפי העיתונים בין חברת שירותי הרפואה קר (Care) לבין קופת חולים כללית. לפחות מבחינת זהות המפרסם, מדובר למען האמת במלחמה במעמד צד אחד – זו של יו"ר דירקטוריון קר, גור מינצר, כשבפיו טענות קשות נגד הקופה הגדולה שרוכשת ממנו כמו גם מחברות מתחרות לו שירותי רפואה גרעינית, שירותי לייזר להסרת משקפיים וטיפולים אסתטיים.

קראו עוד בכלכליסט

מינצר טען בשיחה עם "כלכליסט" כי מקור הסכסוך הוא הסכמים פסולים שחתמה כללית עם חברות מתחרות לזו שלו והתנהלות פסולה של הנהלת הקופה. לדבריו, בשל מאמציו השיגה החברה שבראשה הוא עומד חוזה לאספקת שירותים עבור הקופה המבטחת מעל למחצית מאזרחי המדינה, אך ההתנהלות הפסולה מצדם לא פסקה. בשל הביקורת שלו עליה הוחלט באחרונה בקופה להשעות את ההתקשרות עם חברת קר עד לפרסום התנצלות.

מינצר אכן פרסם מודעת "התנצלות" בשבוע שעבר בעיתונים, אך בה תקף אף באופן בוטה ביותר את התנהלות הקופה תוך שימוש בלשון צינית. תחת הכותרת "מכתב התנצלות ומחילה כמבוקש במכתבתם...", כתב יו"ר דירקטוריון החברה כי "באפסותי, ביהירותי ובטיפשותי העזתי להטיל ספק או אף דופי ביושרתכם ומנהיגותכם האמיצה – ולפגוע בכבודכם".

סניף של קופת חולים כללית (ארכיון), צילום: ישראל יוסף סניף של קופת חולים כללית (ארכיון) | צילום: ישראל יוסף סניף של קופת חולים כללית (ארכיון), צילום: ישראל יוסף

"מאז עמדתי על טעותי, איני ישן בלילות בשל העוול שגרמתי לאנשים מוכשרים ואמיצים, שבמו ידיהם הביאו את הקופה עד הלום. משרתי ציבור נאמנים, עטורי מעוף, המקדישים את חייהם כדי להנהיג ולשרת כחמישה מיליון ממבוטחי ישראל, בין השאר ברכישה של הגדלת שדיים ומריטת שיערות.

"אני עצמי מורט שערותיי הבודדות שנותרו משהבינותי עד כמה הרחקתי לכת והרהבתי עוז, להגיש תלונה במשטרה כנגד אנשים כה נאצלים, העושים לילות כימים בשירות הציבור. במיוחד אני מצר כי ביקשתי לשזוף במו עיני הטחות מראות נכוחה את המכרזים היצירתיים, העשויה יד חייט (הטעות במקור, ס"ק) שפרסמתם לראויים לכך בלבד – לא זו בלבד, אף ביקשתי באפסותי ובעוורוני להשתתף בהם".

הנוסח שפורסם לא סייע להרגעת הרוחות כשהבוקר פורסמה הודעה נוספת, גם היא על ידי מינצר, ובה תשובת כללית. הקופה לא הסכימה לאשר אם זה אכן נוסח התגובה שנמסרה לו, אך לידינו הגיע הנוסח המקורי שלמעט שינויי שמות ותארים (כגון "מרשתך או מרשך", ס"ק) אכן זהה לנוסח שפורסם. בתגובה נמסר כי הקופה, "מצרה על כך שבמקום לזנוח את דרך האיומים והלחצים הנפסדים בחרו קר שירותי רפואה ומר מינצר בפרובוקציה מיותרת ומבישה. המודעה שפורסמה מהווה המשך של ההתנהלות הקלוקלת אותה נקטו קר ומר מינצר עד כה, ואף קובעת רף חדש של עזות מצח".

המודעה שפרסמה הכללית בהמשך לתגובתו של יו"ר Care המודעה שפרסמה הכללית בהמשך לתגובתו של יו"ר Care המודעה שפרסמה הכללית בהמשך לתגובתו של יו"ר Care

עוד נכתב כי "בניגוד לכותרת שניתנה למודעה, ברור לכל כי אין מדובר ב'התנצלות' אלא בדברים סרקסטיים, אשר נדמה כי כל מטרתם לנסות ולהביך את כללית ולתת פומבי להאשמות חסרות השחר של מר גור מינצר כלפיה. בנסיבות אלה, פרסום המודעה כשלעצמו מגבש שורה של עילות תביעה של כללית כנגד קר ומר מינצר, לרבות לעניין השימוש האסור והמפר שנעשה על ידם בלוגו של 'כללית' ו-'כללית פלטינום' במסגרת הפרסום".

"ככל שהדברים לא היו ברורים עד כה, דרישות הכללית כי קר ומינצר יחזרו בהם מדברי הבלע שנכתבו ויתחייבו לחדול מהתנהלותם הנפסדת, לא נובעת מ'רדיפת כבוד' כפי שנדמה שניסו לצייר זאת במסגרת המודעה. הכללית דרשה זאת מתוך רצון להחזיר את השיח לפסים ענייניים ולקיים מערכת יחסים מסחרית תקינה, שאינה מתנהלת באווירה של השמצות ואיומים". לסיכום מפורסם במכתב שנשלח לכאורה על ידי כללית כי השעית הקשר העסקי עם החברה – נותרת בעינה.

מקופת חולים כללית נמסר בתגובה כי היא "מקיימת מערכת יחסים עסקית והוגנת כחוק עם אלפי ספקים והיא אינה מוכנה להשלים עם מצב שבו ספק משמיץ ומכפיש אותה ואת עובדיה ובמקביל מבקש להמשיך ולנהל 'עסקים כרגיל'. עד כה, וחרף הפצרותיה של כללית – קר לא הציגה הוכחה כלשהי לטענותיה לגבי פגמים כלשהם אשר נפלו כביכול בהתנהלותה של כללית. במקום לפעול כפי שהיה מצופה ממנה ולנקוט בהליכים משפטיים לצורך בירור טענותיה, קר בחרה לנהל את הדיון בזירה התקשורתית, תוך הצגה חלקית של השתלשלות האירועים.

כללית השעתה את ההתקשרות עם קר בתגובה לפניות שנשלחו על ידי קר ושנכתבו בלשון בוטה, מאיימת ומשתלחת. תכתובות אלו נשלחו על ידי קר, ככל הנראה, במטרה לנסות ולהלך אימים על עובדי כללית ולרפות את ידיהם. נראה שדפוס פעולה זה מאפיין את התנהלותה של קר, שבית המשפט אף קבע לגביה בעבר ש'נקטה הליכים שגרמו להפחדה ואיום על מעמדם של עובדי משרד הבריאות'. כללית לא תירתע מכל ניסיון להטיל מורא על עובדיה ותמשיך לפעול בהגינות מסחרית ובאחריות ציבורית".

 

שיתוף בטוויטר שיתוף בוואטסאפ שיתוף בפייסבוק שיתוף במייל

תגיות