אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
דוחות רמי לוי: ירידה במכירות למ"ר ובחנויות הזהות

דוחות רמי לוי: ירידה במכירות למ"ר ובחנויות הזהות

רכישת סניפי מגה תרמה לצמיחה של 11.7% במכירות הרשת, המונה 48 סניפים - אולם גבתה מחיר בצד ההוצאות והורידה את שיעור הרווחיות התפעולית מ-2.81% ל-2.77%; הרווח הנקי עלה ב-15.6% ל-110 מיליון שקל

28.03.2018, 08:14 | נורית קדוש

רכישת סניפי מגה מסייעת לרמי לוי לסכם את 2017 עם צמיחה נאה של 11.7% במכירות, אל מעבר לסף ה-5 מיליארד שקל. מנגד, תוספת הסניפים גבתה ממנו מחיר כבר במכירות למ"ר, שירדו ב-3%, ובשיעור הרווחיות התפעולית, שנשחקה ל-2.277%.  

קראו עוד בכלכליסט

הרשת המונה 48 סניפים מסכמת את השנה החולפת עם מכירות של 5.07 מיליארד שקל, לעומת מכירות של 4.53 מיליארד שקל ב- 2016. הצמיחה הושגה בעיקר הודות לפתיחת 2 סניפים חדשים במהלך השנה, שהצטרפו ל- 12 סניפים נוספים שפתחה הרשת במהלך 2016 ונכנסו בשנה החולפת לפעילות מלאה.

חשבון פשוט רשות ני"ע איתרה ליקויים בדוחות רמי לוי החברה נדרשה לפרסם סכומים מתוקנים ואלה נרשמו בדוח השנתי המסכמים של 2017 - וגררו פגיעה של 3.83 מיליון שקל בשורת הרווח הנקי; החברה תבחן את ההתקשרות עם רואה החשבון המבקר נורית קדושלכתבה המלאה

במכירות החנויות הזהרת נרשמה לרמי לוי ב-2017 ירידה של 2.88%, וזו מיוחסת על ידי הרשת בין היתר לחדירה המאסיבית של המותג הפרטי הזול, בשיעור ממוצע של 5% מהמוצרים הקיימים בשוק.

המכירות למ"ר בשנת 2017 הסתכמו ב-61.47 אלף שקל, בהשוואה ל-65.87 אלף שקל בשנת 2016 .הירידה במכירות למ"ר נבעה כאמור מפתיחת הסניפים החדשים, חלקם בסמוך לסניפים קיימים של הרשת.

הוצאות מכירה, שיווק הנהלה וכלליות עלו בשיעור של 13% (לנוכח הגידול בפעילות) והסתכמו ב- 971.8 מיליון שקל, לעומת 860.1 מיליון שקל בשנת 2016 .בהתאם עלה שיעור ההוצאות מהמכירות מ- 18.95% ב-2016 ל- 19.16% בשנת 2017. העלייה בהוצאות נגרמה בעיקר מעליה בהוצאות השכר ושכר המינימום, החשמל, הארנונה והוצאות תפעול אחרות.

העלייה בשיעור ההוצאות מהמכירות, הובילה לכך שלמרות עליה של 10.8% ברווח התפעולי שצמח ל-140.4 מיליון שקל, נשחקה הרווחיות התפעולית של לוי ל- 2.77% מהמכירות לעומת 2.81% ב- 2016.

ההכנסות המימון נטו הסתכמו בב-2.46 מיליון שקל לעומת 700 אלף שקל בלבד בשנת 2016 – בעיקר בשל ריבית על פיקדונות ובטוחות סחירות ושערוך ניירות ערך. עלייה זו בהכנסות המימון, לצד ירידה במס החברות, סייעו ללוי לחתום את השנה עם עליה של 15.6% ברווח הנקי, שהסתכם ב- 110 מיליון שקל. עם פרסום הדוח הודיעה רמי לוי על חלוקת דיבידנד בגובה 15 מיליון שקל.

ברבעון הרביעי של השנה רשמה רשת רמי לוי שיווק השקמה ירידה של 5.9% ברווח התפעולי, אשר הובילה לשחיקת הרווחיות התפעולית אל מתחת לרף 2%. מכירות החברה ברבעון צמחו ב- 9.2% ביחס לתקופה המקבילה ב-2016 והרווח הגולמי עלה בשיעור דומה של 9.6%. אלא שעליה של 15% בהוצאות הובילה לירידה ברווח התפעולי ל- 24.1 מיליון שקל לעומת 25.6 בתקופה המקביל ב-2016 ולשחיקת הרווחיות התפעולית ל- 1.91% בלבד מהמכירות.

רמי לוי , צילום: צביקה טישלר רמי לוי | צילום: צביקה טישלר רמי לוי , צילום: צביקה טישלר

תגיות