אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
פלייבוי נוטשת את פייסבוק בעקבות פרשת קיימברידג' אנליטיקה צילום: playboy

פלייבוי נוטשת את פייסבוק בעקבות פרשת קיימברידג' אנליטיקה

החברה הודיעה שהחליטה לעצור את פעילותה ברשת החברתית כדי שלא לחשוף את 25 מיליון עוקביה לאיסוף מידע חשאי. זאת, בהשפעת קמפיין DeleteFacebook# שהושק בשבוע שעבר וקיבל תמיכה מאלון מאסק ואחרים

28.03.2018, 16:16 | שירות כלכליסט

פלייבוי תעזוב את פייסבוק ותסגור את עמודיה ברשת החברתית - כך מסרה בהודעה שהפיצה אתמול (ג'). החברה מחקה את החשבונות שמקושרים אליה, להם כ-25 מיליון עוקבים.

קראו עוד בכלכליסט

פלייבוי היא החברה האחרונה בשורת מותגים שהצטרפו לקמפיין DeleteFacebook#, שקורא לעזוב את הרשת החברתית בעקבות שערוריית קיימברידג' אנליטיקה. הקמפיין החל ביום ו' שעבר, וצבר תאוצה לאחר שאלון מאסק הורה למחוק את עמודי החברות שלו, טסלה ו-Space X, מהרשת החברתית.

מגזין פלייבוי, צילום: AFP מגזין פלייבוי | צילום: AFP מגזין פלייבוי, צילום: AFP

"החדשות האחרונות בנוגע לניהול השגוי של מידע משתמשים ע"י פייסבוק גיבשו את החלטתנו לעצור את פעילות החברה בפלטפורמה נכון לעכשיו", כתבה פלייבוי. "יש יותר מ-25 מיליון מעריצים שלוקחים חלק בפעילות פלייבוי דרך דפי הפייסבוק השונים שלנו, ואיננו רוצים לקחת חלק בחשיפתם לדברים שדווח שנעשו בפייסבוק".

פלייבוי, SpaceX, וטסלה עדיין פעילות באינסטגרם, שבבעלות פייסבוק, עובדה שרבים שמחקו את חשבונות הפייסבוק שלהם שמחים להתעלם ממנה. למרות שלפלייבוי אין עוד את ההשפעה הנרחבת שהייתה לה בעבר, המותג עדיין חי ובועט בקרב אוכלוסיות מבוגרות. ב-2014 מסרה פלייבוי שפייסבוק הוא הקהל הגדול ביותר שלה.

זה היה נכון לתקופה בה הפסיק המגזין להציג תמונות עירום (ומאז כבר חזר בו) בניסיון לחזר אחר קהל עוקבים גדול יותר במדיה החברתית. לפלייבוי לא קשה לעזוב את פייסבוק, שכן הפעלת העמודים גורמת לה כאבי ראש לא מעטים; התוכן שלה מדווח כבעייתי פעמים רבות בידי גולשים שלא רוצים תמונות אירוטיות בפיד שלהם, ארגוני זכויות נשים, קבוצות דתיות ועוד.

תגיות