אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
טיב טעם הציגה ירידה במכירות - על אף רכישת רשת עדן טבע מרקט לפני שנתיים וחצי

טיב טעם הציגה ירידה במכירות - על אף רכישת רשת עדן טבע מרקט לפני שנתיים וחצי

המכירות ירדו אשתקד ב-1.3% שהסתכמו ב-1.4 מיליארד שקל, למרות רכישת רשת עדן טבע מרקט לפני שנתיים וחצי

28.03.2018, 20:20 | נורית קדוש

בעוד רשתות המזון נהנות מצמיחה במכירות בעקבות קריסת מגה ורכישת חלק מסניפיה, סבלה טיב טעםמירידה במכירות רשת המזון. זאת על אף רכישת רשת עדן טבע מרקט לפני שנתיים וחצי.

קראו עוד בכלכליסט

את 2017 חתמה רשת טיב טעם עם ירידה של 1.85% במכירות שהסתכמו ב- 1.16 מיליארד שקל. גם זרוע ייצור וייבוא מזון של טיב טעם חתמה את השנה עם ירידה של 3.73% במכירות שהסתכמו ב- 418.3 מיליון שקל. בניכוי מכירות של זרוע הייצור והייבוא לזרוע הקמעונאות, הסתכמו מכירות הקבוצה ב-1.429 מיליארד שקל, המשקפים ירידה של 1.29% ביחס ל- 2016.

שיפור תנאי הסחר של הקבוצה הובילו לעלייה של 5.02% ברווח הגולמי שהסתכם ב- 435.6 מיליון שקל. הצמיחה ברווח הגולמי נוכח הירידה במכירות, הובילו לשיפור הרווחיות הגולמית ל- 30.47% מהמכירות לעומת 28.64% ב-2016.

סניף של טיב טעם בבת ים, צילום: אוראל כהן סניף של טיב טעם בבת ים | צילום: אוראל כהן סניף של טיב טעם בבת ים, צילום: אוראל כהן

עלייה בהוצאות שכר, פחות הפחתות הובילה לעלייה של 2.31% בהוצאות מכירה, שיווק, הנהלה וכלליות של הקבוצה שהסתכמו ב- 408.1 מיליון שקל. למרות העלייה בהוצאות, חלחל הרווח הגולמי לשורת הרווח התפעולי שצמח ב- 74.6% ושיקף לחברה רווחיות תפעולית בגובה 2.01%. את השנה חתמה טיב טעם ברווח של 21.1 מיליון שקל לעומת הפסד נקי בגובה 36.2 מיליון שקל ב- 2016.

עדי כהן, מנכ"ל קבוצת טיב טעם מסר: "בשנת 2017 חזרה הקבוצה לרווחיות והיא ממשיכה בצמיחה מואצת בכל הפרמטרים – מכירות ורווחיות, הן במגזר הקמעונאות והן במגזר יצור יבוא ושיווק מוצרי מזון. המגמה צפויה להמשך גם בשנת 2018, ולאחר השלמת תוכנית הרה ארגון בקבוצה".

שיתוף בטוויטר שיתוף בוואטסאפ שיתוף בפייסבוק שיתוף במייל

תגיות