אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
דרמה בשוק הרכב: ניסאן ורנו במגעים למיזוג צילום: איי אף פי, בלומברג

דרמה בשוק הרכב: ניסאן ורנו במגעים למיזוג

כך על פי גורמים המקורבים לעניין; כיום רנו מחזיקה ב-43% מניסאן, והיצרנית היפנית מחזיקה ב-15% מהיצרנית הצרפתית; החברות שוקלות לבסס את החברה הממוזגת באנגליה או בהולנד

29.03.2018, 12:03 | שירות כלכליסט

רנו (Renault SA) הצרפתית וניסאן מוטורס (Nissan Motor) היפנית מנהלות מגעים למיזוג וליצירת יצרנית רכב הנסחרת במניה יחידה, כך אמרו לבלומברג גורמים המקורבים לעניין. היצרניות לא פירסמו דיווח בנושא.

קראו עוד בכלכליסט

אם ייחתם הסכם מיזוג, הדבר יביא אל סופו את שיתוף הפעולה הנוכחי בין שתי החברות ויאחד אותן כתאגיד אחד. כיום רנו מחזיקה ב-43% מניסאן ואילו יצרנית הרכב היפנית מחזיקה ב-15% מהחברה הצרפתית.

הצדדים דנים בעסקה שבה ניסאן תעביר לידי מחזיקי המניות ברנו מניות בחברה החדשה. בעלי המניות של ניסאן יקבלו גם כן מניות בחברה החדשה בתמורה לאחזקותיהם בחברה, כך אמרו הגורמים. החברה החדשה תמשיך להחזיק משרדים בצרפת וביפן.

לפי הגורמים, ייתכן שתפירת ההסכם תהיה מורכבת. ממשלת צרפת מחזיקה 15% ברנו וייתכן שתירתע ממסירת השליטה במניותיה או לחלופין דילולן. על מנת להשלים את המיזוג, יזדקקו החברות לאישורן של שתי הממשלות ויש להניח כי ייתקלו בהתנגדות עזה לגבי קביעת מדינת האם של החברה הממוזגת, אחת האפשרויות הקיימות היא לבסס את החברה בלונדון או בהולנד. קרלוס גוסן, יו"ר מטעם שתי החברות, מנהל את השיחות ויעמוד בראש החברה המאוחדת.

קרלוס גוסן, צילום: בלומברג קרלוס גוסן | צילום: בלומברג קרלוס גוסן, צילום: בלומברג

אחרי הדיווח רנו קפצה בבורסת פריז ב-4.2%, מה שמעניק לחברה שווי שוק של 29 מיליארד יורו (36 מיליארד דולר). מניותיה של ניסאן רשמו ירידה של כמעט 2% במהלך השנה האחרונה, מה שמציב את שוויה של החברה על 4.6 טריליון ין (43 מיליארד דולר).

דובר מטעם שותפות רנו-ניסאן אמר כי החברה לא נוהגת להגיב לגבי שמועות או ספקולציות. דובר מטעם משרד האוצר הצרפתי סירב להגיב. נציגים של ניסאן ורנו גם הם סירבו להגיב.

רויטרס דיווחה מוקדם יותר החודש כי ניסאן מנהלת מגעים לרכישת רוב מניותיה של ממשלת צרפת ברנו. שותפות רנו-ניסאן אמרה בזמנו כי הדיבורים על מגעים לגבי עסקת מניות הם"ספקולציה טהורה".  

 

רנו וניסאן, צילום: איי אף פי, בלומברג רנו וניסאן | צילום: איי אף פי, בלומברג רנו וניסאן, צילום: איי אף פי, בלומברג

גוסן התחייב לחזק את השותפות בין רנו לניסאן, ובפברואר אמר כי שתי החברות ייפתחו תוכנית "שתהפוך את השותפות לבלתי הפיכה". גוסן בן ה-64, ויתר על תפקידו כמנכ"ל כדי להתמקד בשותפות.

צפי המכירות של השותפות היא ל-14 מיליון יחידות עד לשנת 2020, בהשוואה ל-10.6 מיליון יחידות אשתקד. לשם השוואה – יצרנית הרכב הגדולה בעולם, פולקסווגן, מכרה בשנה שעברה 10.7 מיליון יחידות.

בחודש שעבר חזר והדגיש גוסן כי יפן לא תסכים למבנה מהודק יותר אם צרפת תמשיך להחזיק במניות החברה. בנוסף אמר כי הוא לא מנסה לשכנה את ממשלת צרפת לצמצם את אחזקותיה ברנו.

"הם יחליטו אם להישאר או לצאת. למען האמת אני אפילו לא פותח את הנושא לדיון. אני רק חושב שאת בעלי המניות אני צריך לרצות בצורה הטובה ביותר שאפשר, ועד כמה שאפשר, כדי להבטיח שהם מבינים את האסטרטגיה שלנו ומעריכים את התוצאות".

שיתוף בטוויטר שיתוף בוואטסאפ שיתוף בפייסבוק שיתוף במייל

תגיות