אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
מהיר ומקורי: למה חתמה אפל על חוזה עם סטיבן ספילברג? צילום: HJM

פרשנות

מהיר ומקורי: למה חתמה אפל על חוזה עם סטיבן ספילברג?

ענקית הטכנולוגיה גייסה את הבמאי המפורסם ולצידו גם את ג'ניפר אניסטון, ריס ווית'רספון ואחרים לאחר שהבינה שהלקוח רוצה תוכן ייחודי באייפון שלו; לחטיבת הבידור של החברה יש תקציב של יותר ממיליארד דולר, אבל בינתיים אף לא תסריט אחד

30.03.2018, 23:27 | הגר רבט
1. ספילברג מצטרף. סטיבן ספילברג, ריס וית’רספון, ג’ניפר אניסטון ודמיאן שאזל (“לה לה לנד”) הם חלק מהאנשים שכבר חתמו על חוזים עם מחלקת התוכן המקורי החדשה של אפל. אם 487 הסדרות המתוסרטות שהיו זמינות בטלוויזיה האמריקאית בשנה שעברה לא הספיקו, ב-2019 יתווספו להן בין 9 ל-12 סדרות חדשות תחת לוגו התפוח.

קראו עוד בכלכליסט

2. לא מחפשת מופת. “אנחנו מחויבים לגמרי לתחום”, אמר לאחרונה אדי קיו, האחראי לתחום התוכן המקורי באפל. ואכן החברה מקימה בימים אלה מטה לחטיבת הבידור שלה בקליפורניה, שכבר מונה צוות של 40 איש, וכאמור חתמה על חוזי הפקה לכמה פרויקטים עתידיים. למרות תקציב של יותר ממיליארד דולר, טרם נכתבה מילה אחת של תסריט, וכל אלה לא יובילו כנראה ליצירת המופת הבאה. לפי דיווח של הניו יורק טיימס, באפל רוצים תוכן מזמין ונעים ולא מחפשים לצלם את “סיפורה של שפחה” הבאה.

סטיבן ספילברג, צילום: HJM סטיבן ספילברג | צילום: HJM סטיבן ספילברג, צילום: HJM

3. אין מעריצים. מדוע, אם כן, אפל מעוניינת להיכנס לתחום היקר של הפקות מקור? הסדרה הראשונה שהפיקה, “Planet of the Apps”, עברה היישר משולחן העריכה אל תהום הנשייה, בלי לצבור לה ולו מעריץ אחד בדרך. מה גם שניסיונות היסטוריים של חברות טכנולוגיה כמו מיקרוסופט ויאהו לייצר תוכן מקורי הסתיימו בכישלון חרוץ, ואפילו פייסבוק טרם פיצחה את הנוסחה.

4. תוכן ייחודי. תשובה אפשרית אחת היא שבאפל מבינים שכל שירות תוכן צריך להגיע היום עם תוכן נלווה ייחודי. מיליארד דולר לתריסר סדרות זה אמנם תקציב מכובד מאוד (לשם השוואה, תקציב ההפקה של נטפליקס יעמוד ב-2018 על כ-8 מיליארד דולר ויקנה לה כמה עשרות סדרות וסרטים חדשים), אבל לאפל יש קופת מזומנים של 285 מיליארד דולר זמינים.

5. ההימור של אפל. היוזמה החדשה של אפל מעידה על מגמה שהופכת לשגרה אצל חברות הטכנולוגיה. אם פעם מספיק היה להציע מוצר מתקדם כמו ממיר, הרי שהיום צריך למסור אותו ללקוח כשהוא כבר “מוטען” בתכנים. אם ההימור של אפל יצליח, לא מן הנמנע שגם גוגל ויצרניות אחרות יצטרפו למגמה ויתחילו להציע מוצרים מלווים בתכנים כחלק מן התחרות הגוברת על הצרכנים.
שיתוף בטוויטר שיתוף בוואטסאפ שיתוף בפייסבוק שיתוף במייל

תגיות