אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
כן, בוס: עובדי אמזון מתחילים כל יום בלענות על שאלה אישית פשוטה צילום: בלומברג

כן, בוס: עובדי אמזון מתחילים כל יום בלענות על שאלה אישית פשוטה

החברה מפעילה תוכנית שנועדה לשפר את חוויית העבודה ולהשפיע על ביצועי העובדים. בראשית כל יום מוצגת לכל עובד שאלה על מסך המחשב שלו - בנוגע לצפיפות במטבח, למשך הדיונים ולפידבקים שקיבל ממנהליו

01.04.2018, 12:09 | שירות כלכליסט

עובדי אמזון מתחילים כל יום עבודה בתשובה על שאלה שמופיעה על מסך המחשב שלהם. השאלות שמופיעות בד"כ קשורות לעבודה, עם נושאים שנעים ממחשבותיהם, עבור במנהליהם, ועד לאורך הישיבות או מספר הפעמים שקיבלו פידבק חיובי בשבוע האחרון.

קראו עוד בכלכליסט

לפעמים השאלות הן גם פחות אישיות, כמו הצפיפות בחדרי השירותים או במטבח המשותף. תכנית השאלות והתשובות היומית, שנקראת Connections, הושקה לרוחב החברה באפריל שנה שעברה, והיא אחת מתכניות משאבי האנוש השאפתניות ביותר שהשיקה אמזון בשנה החולפת כדי להבין טוב יותר את כוח העבודה הגדל שלה, שמונה כיום בערך 566,000 עובדים.

הבוס מתעניין. ג הבוס מתעניין. ג'ף בזוס, מנכ"ל החברה | צילום: רויטרס הבוס מתעניין. ג

אך כשנשאלו העובדים מה דעתם על התכנית הנוכחית, הם אמרו שהם מעדיפים דווקא את Forte, תכנית אחרת שהושקה בשנה שעברה ומתמקדת יותר בחוזקות העובדים. תכניות כמו אלה חשובות לאמזון בעודה מנסה להסיר מעל עצמה את התדמית של מקום העבודה התובעני, אשר הוצג ב-2015 בניו יורק טיימס ככזה שהעובדים בו פורצים בבכי על שולחנותיהם עקב העומס הרב.

אך תרבות העבודה השתפרה מאז, כפי שמראה אתר Glassdoor, שסוקר מקומות עבודה בצורה אנונימית. בנוסף הודיעה לינקדאין לאחרונה שלפי מידע שבידיה, אמזון היא המעסיקה הנחשקת ביותר בארה"ב.

אמזון מסרה ל-CNBC: "השקנו את Forte ואת Connections לפני מספר שנים וקיבלנו פידבק חיובי מהעובדים – הם אומרים לנו שאלו הם כלים יעילים עבורם ועבור צוותיהם. זה נהדר לראות שהפידבק הזה מגיע גם דרך סקרים של גופים בלתי תלויים כמו לינקדאין ו-Glassdoor, שמשקפים את התכניות האלה ואחרות שיצרנו עבור עובדינו ב-23 השנה האחרונות".

תגיות