אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
השיגעון האחרון של בני הנוער - לבלות בלילה בחנויות ללא ידיעת הבעלים צילום: גטי

השיגעון האחרון של בני הנוער - לבלות בלילה בחנויות ללא ידיעת הבעלים

בני נוער בלגים שנשארו בסניף איקאה לאחר הסגירה ייסדו את "אתגר 24 השעות" במסגרתו אנשים בכל העולם, וגם בישראל, מבלים יממה בחנויות כמו וול-מארט או מקדונלדס, מצלמים את החוויה ומעלים לרשת. צפו בסרטונים

04.04.2018, 21:13 | שירות כלכליסט
נתחיל בחדשות הטובות: זו לא כתבה על אנשים שבולעים טבליות כביסה או מכניסים קונדומים לאף ומוציאים אותם מהפה. הפעם מדובר בטרנד הרבה יותר "משעמם": אתגר "24 השעות" בוול-מארט, מקדונלדס, ורשתות נוספות. מהו האתגר? בקצרה, הוא כולל אנשים שמצלמים את עצמם בזמן שהם נשארים מאחור בחנויות ומסעדות אחרי שעות הסגירה, בד"כ ע"י בניית סוג של מבצר או מחבוא אחר. וזהו פחות או יותר. בלי ונדליזם או הוללות. כמו אבות הטרנד המוזר הזה - זוג בני נוער בלגים שנשארו בחנות איקאה אחרי הסגירה ב-2016 - הם מסתובבים, לוחשים תובנות למצלמה, ומעלים אותן ליוטיוב.

קראו עוד בכלכליסט

כמו שניתן לצפות, הטרנד הזה לא מתקבל בברכה ע"י רוב בעלי החנויות. אבל הדבר המצחיק הוא שמכיוון שהוא כזה משעמם ובלתי מזיק, הרשתות הגדולות מתייחסות אליו בסובלנות יתרה.

"אנחנו שמחים שאנשים מתעניינים באיקאה ורוצים ליצור חוויות כיפיות איתנו", כך אמר דובר מטעם איקאה לוול סטריט ג'ורנל כשהאחרון דיווח על הטרנד המוזר. "אנחנו לא יכולים להבטיח בטיחות בחנויות שלנו לאחר הסגירה, ולכן אנחנו לא מרשים פעילות שכזאת".

בוול-מארט אמרו לג'ורנל שהם "מתמודדים" במשך יותר משנה, "עם כאלה שמתחבאים בדרך כלל במחלקת נייר הטואלט ומנסים לעמוד באתגר".

כפי שהייתם מצפים, בהינתן שהרבה בני נוער עובדים במקומות כמו וול-מארט ומקדונלדס, העובדים במקרים רבים גם לוקחים בזה חלק.

דוברת של Chuck E. Cheese אמרה לוול סטריט ג'ורנל: "כמה מחברי הסגל שלנו הסתבכו לאחר שעזרו לזה לקרות. צוות הביקורת שלנו צפה בווידאו מאותו לילה".

אבל חוץ מהתנגדויות הרשתות, בעיניי זהו ביטוי פרפורמטיבי נהדר שכולל תובנות על צרכנות, ניהיליזם, ויכולת האדם למצוא משמעות כמעט בכל מקום.

מעבר לכך, הסרטונים ביוטיוב מעוררים באופן משונה סימפטיה. או חלקם, בכל אופן. מי שיחפש "24 hour challange" יקבל 53 מיליון תוצאות, שזה כאילו כל גבר, אישה וילד בפלורידה וטקסס עשה אחד מהסרטונים האלה, פעמיים.

אז כן, יש הרבה וריאציות בין הסרטונים. יש הרבה שמדגישים את ההתחמקות משומרי הביטחון, שלא באמת נראה שאכפת להם יותר מדי. יש הרבה הפקות משויפות בצורה מפתיעה, קידום של מדיה חברתית בלי סוף, והרבה סרטונים של המתנה למשהו שיקרה. זה קצת כמו לצפות במחזה של סמואל בקט, או במשחק גולף, אבל כוכבי היוטיוב משחקים אותה כאילו ביצעו את פשע המאה.

"יש פה עובד מקדונלדס שמשחק איתנו מחבואים," אומר בן נוער באחד הסרטונים שצולם בסניף מקדונלדס בפלורידה. ושום דבר לא קורה, חוץ מזה שיש לסרטון הזה 16 מיליון צפיות".

תגיות