אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
רישום ספוטיפיי בבורסה: שיר קליט, עם אקורד אחד צורם צילום: nyse@

פרשנות

רישום ספוטיפיי בבורסה: שיר קליט, עם אקורד אחד צורם

חברת הסטרימינג החלה את דרכה הציבורית ברגל ימין, כשהיא משמחת את בעלי המניות הקיימים וקולות בשוק כבר משווים אותה לנטפליקס. ואולם, לא ניתן לדעת האם תצליח להפוך את הפסדיה לרווחים כפי שהצליחה נטפליקס, או שמנייתה תצלול

04.04.2018, 16:14 | יואב סטולר

היום הראשון למסחר במניותיה של ספוטיפיי נרשם בהצלחה, עם מגמה ירוקה. רישומה של חברת הסטרימינג בבורסה בניו יורק היווה צעד חשוב לשוק הסטרימינג ולתעשיית המוזיקה בכלל.

קראו עוד בכלכליסט

ספוטיפיי, שלא ביצעה הנפקה ראשונית סטנדרטית ובחרה ברישום של המניות הקיימות של המנהלים, העובדים והמשקיעים, צלחה את השלב הראשון. את התעניינות המשקיעים חייבים בספוטיפיי גם לטיימינג: כניסתה לבורסה תחת הסימון SPOT אירעה על רקע ימים של ירידות במניות חברות הטכנולוגיה, מה שהציב באור חיובי את השחקנית החדשה בזירה.

ספוטיפיי בוול סטריט, צילום: nyse@ ספוטיפיי בוול סטריט | צילום: nyse@ ספוטיפיי בוול סטריט, צילום: nyse@

עם זאת, לא הכל מושלם; גם אחרי יום המסחר הראשון נותרו לא מעט שאלות בנוגע ליכולתה של ספוטיפיי לתרגם את הצלחתה בשוק המוזיקה לכסף לאורך זמן. בדומה לחברות גדולות אחרות בתחום הטכנולוגיה, מעולם לא רשמה ספוטיפיי רבעון או שנה רווחית, כשעיקר הכסף זורם אל חברות התקליטים; אלו המובילים את תעשיית המוזיקה גם מחזיקים בכוחם את היכולת למוטט את ספוטיפיי אם ייבחרו לייבש את ספריית התוכן שלה.

במשך שנים מנהלת ספוטיפיי מגעים עם חברות התקליטים והאמנים ברחבי העולם, כשכל שוק נוסף אליו היא מעוניינת לחדור דורש הקמה מחדש של שיתוף פעולה ומערך מקומי של מוזיקה. כך, אירע גם בניסיונותיה החוזרים ונשנים להיכנס לשוק הישראלי, שצלחו אחרי משא ומתן ממושך עם אקו"ם והחברות הישראליות רק בחודש שעבר.

השוואה מעניינת שדוברה סביב הפיכתה של ספוטיפיי לציבורית היא נטפליקס: כמו ספוטיפיי גם היא ידעה תקופות ארוכות של הפסדים, אולם כיום תפקודה והאיתנות היחסית של מנייתה מראים כי נכון להיום אין סיבה ממשית לדאגה. 

דוגמה לנקודת יחסות בין החברות הללו היא גמישות הביקוש של לקוחותיהן - כלומר היכולת לעלות את המחירים מבלי שקהל הצרכנים יעזוב את השירות. ספוטיפיי עדיין לא ביצעה צעד שכזה וכשזה יקרה תהיה זו נקודת מבחן משמעותית. זאת, במיוחד לאור הקושי בהפיכת 90 מיליון משתמשיה החינמיים למשתמשים בתשלום.

שיתוף בטוויטר שיתוף בוואטסאפ שיתוף בפייסבוק שיתוף במייל

תגיות