אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
כך מתכנן טראמפ להגן על יצרניות הרכב האמריקאיות צילום: בלומברג

כך מתכנן טראמפ להגן על יצרניות הרכב האמריקאיות

לפי דיווחים, הממשל בארה"ב מבקש להכפיף יצרני מכוניות זרים לתקני פליטת מזהמים מחמירים יותר; הנפגעות העיקריות עשויות להיות החברות האירופיות

07.04.2018, 15:17 | שירות כלכליסט

ממשל טראמפ מנסה למצוא דרך לחייב מכוניות מיובאות לעמוד בתקנים סביבתיים נוקשים יותר, על מנת להגן על יצרני מכוניות אמריקאיים, כך מסרו מקורבים לממשל.

קראו עוד בכלכליסט

דוברת הבית הלבן שרה סנדרס אמרה כי הנשיא "יקדם שיטות מסחר חופשיות, הוגנות והדדיות שיעזרו לכלכלת ארה"ב לצמוח ולהמשיך להחזיר מקומות עבודה וייצור לארה"ב".

שני בכירים בתעשיית הרכב האמריקאית אמרו כי הם מעריכים שהרעיון עלה בשיחות שנערכו בבית הלבן בשבוע שעבר ע"י שר המסחר ווילבור רוס, אך הוסיפו שתעשיית הרכב כלל לא מבקשת את השינויים או תומכת בהם.

מפעל פורד בארה"ב, צילום: בלומברג מפעל פורד בארה"ב | צילום: בלומברג מפעל פורד בארה"ב, צילום: בלומברג

יצרני רכב אמריקאיים מבקשים מזה זמן רב הסרת חסמים שאינם מכסים ביפן, דרום קוריאה ושווקים אחרים, שלטענתם מקשים במתכוון על יצוא מארה"ב. כמו כן הם מודאגים שחסמים אמריקאיים חדשים שאינם מכסים, יפרו את תקנות ארגון הסחר העולמי.

ה"וול סטריט ג'ורנל", שפרסם את הדברים לראשונה בסוף השבוע, ציטט כמה בכירים בתעשייה ובממשל שאמרו כי הנשיא ביקש מכמה סוכנויות ממשלתיות להתקין תוכניות לשימוש בחוקים הקיימים, כדי להכפיף יצרני מכוניות זרים לתקני פליטת מזהמים מחמירים יותר. נראה שלחסמים מסוג זה יכולה להיות השפעה גדולה יותר באופן יחסי על יצרני מכוניות אירופאים, שמיצרים את רוב המכוניות שלהם במפעלים מחוץ לארה"ב. יצרני רכב יפניים וקוריאניים ייצרו 70% מכלי הרכב שמכרו בארה"ב בשנה שעברה במפעלים בצפון אמריקה, בעוד אצל היצרנים האירופים היחס הזה עומד על 30%.

יצרני רכב זרים מפעילים 17 מפעלי הרכבה בארה"ב, ש-12 מהם נמצאים בבעלות יצרנים אסייתיים. כל המפעלים האלה הם למעשה חסרי איגוד, ורובם נמצאים במדינות הדרום.

רכבים מיובאים היוו כ-21% מכלל 17.2 מיליון הרכבים שנמכרו בשנה שעברה בארה"ב. 

שיתוף בטוויטר שיתוף בוואטסאפ שיתוף בפייסבוק שיתוף במייל

תגיות

12 תגובות לכתיבת תגובה לכתיבת תגובה

12.
לא מבין למה טיוטה קורולה - יבוא מטורקיה ולא ארה"ב ??
נכון גם למותגים אחרים. עודף מסחר מול טורקיה לרעתנו, ושלא נדבר על כסף שממן איסלמים קיצוניים\אחים מוסלמים.. למה אין הסכם סחר מול ארה"ב שיתן יתרון ליבוא ע"ח טורקיה ? היכן שר התחבורה, ראש ממשלה ?. ממש יושנים בעמידה !!!!
ארדואן = דעאש  |  13.04.18
11.
הסתכלות על כל זה מכיוון כדאיות ההשקעה במניות
כשיש ממשל ממוקד בקידום תעשיות מסורתיות ובראשן תעשיית הרכב זה עשוי לתת "פוש" ליצרנים כמו GM , כך שיהיה להן קל יותר להתמודד בתחרות על הצרכן האמריקאי. לדעתי ההתמודדות שלהם על צרכנים בסין למשל עשויה לא להיפגע כיוון ש GM ישווקו בסין רק מהמפעל שלהם בסין. לפי שיקולים אלה ואחרים בחרתי לכלול את General Motors Company (GM) בתיק המניות של שילד1. גילוי: תיקי שילד1 כוללים את GM בהתאם לאמור לעיל.
ערן משילד1 השקעות ערך  |  09.04.18
לכל התגובות