אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
גולדמן זאקס: מניית טסלה תיפול ב-32% השנה; אלון מאסק: 'מוזמנים להמר' צילום: Getty

גולדמן זאקס: מניית טסלה תיפול ב-32% השנה; אלון מאסק: 'מוזמנים להמר'

מנכ"ל טסלה הגיב הלילה בציוץ טוויטר לסקירה המעודכנת והפסימית שפרסם גולדמן זאקס - בנק ההשקעות המליץ ב'מכירה' על המניה והעריך שהחברה לא תעמוד ביעדי הייצור שפרסמה

11.04.2018, 09:03 | שירות כלכליסט

אלון מאסק גם הפעם לא נשאר חייב: יזם ומנכ"ל טסלה שלא נוהג לשתוק לנוכח ביקורות מצד גורמים משמעותיים עונה לסקירה הפסימית שפרסם אתמול גודלמן זאקס בציוץ טוויטר קצר של ביטוי ידוע מעולם הקזינו: "הניחו את ההימור שלכם", או בשפת המקור - Place your bets".  

קראו עוד בכלכליסט

בסקירה שפרסם אתמול בנק ההשקעות נאמר כי ממש לא ברור בשלב זה האם טסלה תעמוד ביעדי הייצור של המודל 3 לקראת מחצית השנה.

"אנו מעריכים שקצב הייצור לרבעון השני צפוי לעמוד מתחת לסף ה-2,000 מכוניות לשבוע, הנתון שאליו הגיעה טסלה בשבוע האחרון של הרבעון הראשון. אנו מעריכים שהחברה תצליח לשמור על קצב ייצור של 1,400 מכוניות לשבוע", כתב אנליסט גולדמן זאקס דיוייד טמברינו (David Tamberrino).

טמברינו חזר על המלצת ה'מכירה' שלו על מניית טסלה, והוריד את מחרי היעד מ-205 ל-195 דולר. טסלה ננעלה אתמול במחיר של 304.70 דולר, כך שמחיר היעד המעודכן של גולדמן זאקס משקף תחזית לירידה של 32% בשווי המניה בשנה הקרובה.

גולדמן זאקס אינו הגורם הפסימי היחיד בכל הנוגע לטסלה: לפני כשבועיים הורידה סוכנות הדירוג מודי'ס את דירוג החוב של החברה מ-2B ל-3B, ווקבעה שטסלה חייבת לגייס סכום משמעותי בזמן הקרוב על מנת שתוכל לעמוד בפרעון החובות ולהימנע מבעיית נזילות חמורה. "הדירוג המעודכן משקף את העיכוב המשמעותי באספקת מכוניות מודל 3 וכן את לחצי הנזילות לנוכח מחסור במזומנים ומועדי פירעון האג"ח המתקרבים", אמרו במודיס. טסלה תידרש לתשלום של 230 מיליון דולר למחזיקי האג"ח בנובמבר השנה ושל 920 מיליון דולר במרץ 2019.

באופן מעניין למדי, בחצי השנה האחרונה מחיר מניית טסלה "צמוד" במידה רבה לנתוני הייצור של המודל 3. כאשר החברה מפרסמת תחזית אופטימית במיוחד או מציגה נתון ייצור מפתיע לטובה, גם אם חלקי ונקודתי, המניה מטפסת, ולהיפך – כל נתון מאכזב על קצב הייצור מוריד את המניה, שעומדת על מינוס 2% מתחילת 2018.

בגולדמן זאקס שפורסמה אתמול מעריך בנק ההשקעות כי לחברת המכוניות החשמליות לא תהיה ברירה אלא לצאת לגיוס נוסף, ככל הנראה כבר ברבעון השלישי. "אף שהחברה הודיעה כי היא אינה צריכה לגייס כסף במהלך השנה, עמדה זו מתבססת על קצב ייצור של 5,000 מכוניות לשבוע במהלך הרבעון השני. כמו כן, מעבר לצורך לגייס כסף למימון המשך תוכנית הייצור של מודל 3, סביר שהחברה תידרש לגיוס הון חיצוני בעתיד לצורך התרחבות", אמר טמברינו.

אלון מאסק אלון מאסק אלון מאסק

תגיות