אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
טקסמאקו ההודית עתרה לביהמ"ש בדרישה לבטל את מכרז המערכות של הרכבת בת"א צילום: שאול גולן

טקסמאקו ההודית עתרה לביהמ"ש בדרישה לבטל את מכרז המערכות של הרכבת בת"א

החברה שניגשה למכרז ביחד עם שפיר הנדסה עתרה היום נגד הזכייה של חברת CTRG הסינית

12.04.2018, 14:33 | ליאור גוטמן

חברת טקסמאקו (Texmaco) ההודית, שניגשה למכרז המערכות הענק של הרכבת הקלה בתל אביב, עתרה היום (ה') לביהמ"ש המחוזי בתל אביב בדרישה לבטל את הזכיה של CRTG הסינית. כך נודע ל"כלכליסט". טקסמאקו ניגשה במקור למכרז עם שפיר הנדסה (40% בשותפות, השאר ההודים)

כאשר בפברואר האחרון הודיעה ועדת המכרזים שם שהקבוצה הסינית, שניגשה עם EEB הגרמנית היא הזוכה הרשמית. המכרז הנוכחי כולל אספקה ותחזוקה של כל מערכות הרכבת ובכלל זה המסילה עצמה ל"קו האדום" (פתח תקווה-תל אביב-בת ים) ובעלות של כ-1.5 מיליארד שקל. בשלב זה לא ברור הסיכוי של ההודים לזכות בעתירה כאשר ברקע כל התביעות שהוגשו עד היום נגד נת"ע (נתיבי תחבורה עירוניים), שאחראית על הקמת מערך הרכבות במטרופולין תל אביב, הסתכמו ברצף ניצחונות מוחץ של החברה הממשלתית.

חפירות הרכבת הקלה (ארכיון), צילום: שאול גולן חפירות הרכבת הקלה (ארכיון) | צילום: שאול גולן חפירות הרכבת הקלה (ארכיון), צילום: שאול גולן

בתוך כך, עוד נודע ששלוש חברות ניגשו למכרז המעליות של הקו האדום. החברות שיתמודדו על אספקת המעליות הן שינדלר, ישראליפט ואלקטרה, כאשר זו האחרונה ניגשה למכרז למרות שעתרה נגדו בטענות שונות על כשלים לכאורה בגיבושו. כפי שפורסם ב"כלכליסט", טיסנקרופ הגרמנית החליטה להימנע מהגשת הצעה מחייבת. המכרז כולל אספקה של כ-60 מעליות ועוד כ-100 דרגנועים ובהיקף של כ-300 מיליון שקל. 

תגיות