אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
נמלי ישראל פרסמה תשקיף; רשמה זינוק של 47% ברווח בשנת 2017  צילום: אבי רוקח

נמלי ישראל פרסמה תשקיף; רשמה זינוק של 47% ברווח בשנת 2017

החברה הממשלתית תגייס חוב בת"א בסכום של עד 2.7 מיליארד שקל, בשלוש סדרות אג"ח; הכנסות נמלי ישראל בשנה שחלפה עלו ב-10% ל-937 מיליון שקל, הרווח השנתי הסתכם ב-361 מיליון שקל

16.04.2018, 09:47 | ליאור גוטמן

חברת נמלי ישראל מפרסמת הבוקר (ב') טיוטת תשקיף לקראת הנפקת אג"ח ראשונה בבורסה בת"א; כפי שנחשף ב"כלכליסט", מהלך ההנפקה אושר רק לפני כשלושה שבועות ולאחר ששר התחבורה ישראל כץ ביקש לאייש דחצ"ים בחברה - זאת כחלק מתקנות רשות ני"ע בכל הקשור לממשל תאגידי ושקיפות חברות נסחרות.  

קראו עוד בכלכליסט

נמלי ישראל מעוניינת גייס עד 2.7 מיליארד שקל באמצעות שלוש סדרות אג"ח סחירות (שזכו לפני כחודש לדירוג של Aa1 מטעם חברת דרוג האשראי מידרוג). סכום הגיוס מיועד בין היתר לצורף פיתוח הנמלים החדשים.

חברת נמלי ישראל היא הרגולטור של הנמלים הימיים בישראל. כיום היא אחראית בעיקר על נמלי חיפה ואשדוד, ובאופן עקיף גם על נמל אילת (שפעילותו הופרטה לאחים נקש עד לסוף העשור הבא) ולמספנות ישראל. בתחילת העשור הקרוב ייפתחו בישראל עוד שני נמלים גדולים ופרטיים, נמל הדרום שיופעל על ידי TIL ההולנדית ונמל המפרץ שיופעל על ידי SIPG הסינית, כך שמוטת השליטה של נמלי ישראל תגדל משמעותית.

לקראת ההנפקה חושפת נמלי ישראל בתשקיף את הנתונים הכספיים שלה לסוף 2017. הכנסות החברה בשנה שעברה הסתכמו בכ-937 מיליון שקל,עלייה של כ-10% ביחס להכנסות ב-2016. נמלי ישראל נהנית מהכנסות שעיקרן דמי תשתית, תשלומי שימוש בנמלים השונים וזכויות מקרקעין. הרווח התפעולי השנתי הסתכם בכ-564 מיליון דקל, זינוק של כ-46% ביחס לרווח התפעולי של החברה בשנת 2016. הרווח הנקי שנרשם בשנה החולפת עמד על 361 מיליון שקל, עליה של כ-47% בהשוואה לשנת 2016.

עוד מציינת החברה כי ממשלת ישראל השקיעה 9 מיליארד שקל בבניית שני נמלים חדשים, כאשר 53% מהכסף כבר שולם לקבלנים או זכיינים. החברה בונה על גידול שנתי של כ-4.3% בתנועת המכולות בישראל, מה שיביא אותה לטענתה לצבר הכנסות של כ-1.02 מיליארד שקל בשנת 2021 (מועד המשוער של פתיחת הנמלים חדשים) ועד לצבר הכנסות של כ-1.25 מיליארד שקל בשנת 2028.

עם השלמת הגיוס נמלי ישראל תהפוך לחברה הממשלתית הרביעית בתחום התשתיות שנתוניה הכספיים נחשפים לציבור, זאת אחרי חברת החשמל, רכבת ישראל ונתיבי גז. ניסיונות הגיוס של נמלי ישראל נמשכים כבר שלוש שנים, אולם כאמור רק לאחרונה הם הבשילו ועברו לשלב המימוש.

חברת הדירוג מדרוג מדווחת הבוקר כי היא משאירה את דרוג האשראי שהוענק על ידה לחברת נמלי ישראל על רמה Aa1 עם אופק יציב. לטענת מדרוג בכוונת החברה להנפיק שלוש סדרות אג"ח שונות בעלות כאשר הראשונה בהיקף של כ- 1.5 מיליארד שקל בריבית קבועה, צמודה למדד המחירים לצרכן, אשר תיפרע בשיעורים עד לשנת 2026; הסדרה השניה בהיקף של כמיליארד שקל בריבית קבועה ושקלית אשר תיפרע בשיעורים עד לשנת 2024; הסדרה השלישית בהיקף של כ- 200 מיליון שקל בריבית קבועה צמודה למדד המחירים לצרכן, אשר תיפרע בשיעורים עד לשנת 2031.

נמל אשדוד, צילום: אוראל כהן נמל אשדוד | צילום: אוראל כהן נמל אשדוד, צילום: אוראל כהן

שיתוף בטוויטר שיתוף בוואטסאפ שיתוף בפייסבוק שיתוף במייל

תגיות