אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
מטכנולוגיה לניהול מהיר של מסדי נתונים ועד אפליקציה להזמנת מוניות צילום: אוראל כהן

מקומות 25-18

מטכנולוגיה לניהול מהיר של מסדי נתונים ועד אפליקציה להזמנת מוניות

וגם: מערכת לניתוח נתוני שיווק ופרסום, פלטפורמה למכירת ביטוח, טכנולוגיית בינה עסקית, פלטפורמה ליצירת תוכן, תוכנה להפקת סרטוני וידאו ופלטפורמה לשכירת שירותי פרילנס

18.04.2018, 10:11 | הגר רבט ומאיר אורבך

18. Redis Labs: מוכנה להתמסד

חברת מסדי הנתונים רדיס לאבס הצליחה להפוך תחום אפור לעסק שבשל להנפקה בנאסד"ק

 

Redis Labs

 

מוצר: טכנולוגיה לניהול מהיר של מסדי נתונים

הקמה: 2011

מייסדים: עופר בנגל ויפתח שולמן

עובדים: 200, בישראל, קליפורניה, לונדון, פריז וערים נוספות

גיוסים: 78 מיליון דולר מביין קפיטל, ויולה ונצ'רס, גולדמן זאקס ודל ונצ'רס

 

חברת Redis Labs (רדיס לאבס) היא עוף מוזר ברשימה הזאת. תחום מסדי הנתונים שבו היא פועלת אינו נוצץ, אבל החברה הישראלית שפיתחה טכנולוגיה ייחודית נכנסה בעוצמה לשוק הזה, ששווה עשרות מיליארדי דולרים. לפי הערכות, היא תסיים את 2018 עם הכנסות של כ־50 מיליון דולר. מנהליה מאמינים שבתוך שנתיים גם יגיעו למכירות של 100 מיליון דולר בשנה. אם אכן יגיעו ליעד הזה, הצעד הבא מבחינתם יהיה הנפקה בנאסד"ק.

רדיס לאבס פיתחה טכנולוגיה לניהול מהיר במיוחד של מסדי נתונים, שמבוססת על Redis - קוד פתוח פופולרי בתחום. הטכנולוגיה הזאת בנויה באופן מבוזר, שמאפשר להריץ מסדי נתונים מהירות של פי אלף מזו של מתחרים מובילים.

מימין: עופר בנגל ויפתח שולמן, מייסדי רדיס לאבס , צילום: אוראל כהן מימין: עופר בנגל ויפתח שולמן, מייסדי רדיס לאבס | צילום: אוראל כהן מימין: עופר בנגל ויפתח שולמן, מייסדי רדיס לאבס , צילום: אוראל כהן

החברה מעסיקה כ־200 עובדים, רובם בישראל ובארה"ב. הצוות שלה בעמק הסיליקון עוסק בשיווק ובמכירות, בעוד הצוות בישראל אחראי לפיתוח. בשנה האחרונה הצטרף לחברה סלבטורה סאנפיליפו, מי שנחשב לגורו של עולם הקוד הפתוח ואחד ממפתחי שפת Redis שבה פועלת החברה.

ההכנסות של רדיס לאבס מגיעות בין היתר משורה של לקוחות גדולים, ובהם אמריקן אקספרס, מאסטרקרד, ויזה, וולמארט, איביי, סטארבקס, טוויטר, דרימוורקס, אפל, סיסקו, דל, וריזון, וודאפון וקומקאסט. 

19. Datorama: ביג דאטה, ביג כסף

המערכת של דאטורמה, שמאחדת ומנתחת מידע שיווקי, מקרבת אותה ליעד המכירות הנכסף של 100 מיליון דולר

 

Datorama

 

מוצר: מערכת לניתוח נתוני שיווק ופרסום

הקמה: 2012

מייסדים: רן שריג, אפי כהן וקתרין ריבנט

עובדים: 330 בישראל וב־17 ערים בעולם, ובהן ניו יורק, לונדון, טוקיו סידני וסינגפור

גיוסים: 50 מיליון דולר מלייטספיד, מרקר ואינוביישן אנדברס

 

למנהלי שיווק בחברות יש בעיה: מחלקות שונות בחברות עובדות עם כלים ותוכנות שונים אלה מאלה - וקשה לאחד את המידע מהמערכות הללו לתוך עבודת השיווק. בדאטורמה זיהו את הבעיה הזאת ופיתחו אמצעי שמאחד את המידע מרחבי החברה אל כלי השיווק שלה. מי שמחוץ לתחום השיווק יתקשה להבין עד כמה פתרון כזה נחוץ, אבל ההכנסות של דאטורמה, שמגיעות לעשרות מיליוני דולרים, מספרות את כל הסיפור.

מייסדי דאטורמה אפי כהן (מימין) ורן שריג, צילום: עמית שעל מייסדי דאטורמה אפי כהן (מימין) ורן שריג | צילום: עמית שעל מייסדי דאטורמה אפי כהן (מימין) ורן שריג, צילום: עמית שעל

ב־2017 הכפילה החברה את מצבת כוח האדם שלה ואת הכנסותיה. הצמיחה בגודלה לא נבעה מגיוס כספים, אלא משיפור בתוצאות העסקיות והרחבת הפעילות למדינות נוספות בעולם. בדאטורמה מעריכים שבקרוב יגיעו ליעד הנכסף של מכירות ב־100 מיליון דולר בשנה. בעתיד הקרוב מתכוונים בחברה להרחיב משמעותית את קו המוצרים שלה, כך שיאפשר שליטה בערוצי שיווק נוספים.

החברה הישראלית, שנוסדה ב־2012, פעילה מ־17 ערים בעולם, אולם מרכז הפיתוח שלה יושב בישראל. מטה ההנהלה נמצא בניו יורק ויש לה משרדים גדולים נוספים בטוקיו ובלונדון. עד כה היא גייסה כ־50 מיליון דולר משורה של קרנות מובילות ובהן לייטספיד ואינוביישן אנדברס.

 

20. Lemonade: ביטוח להיפסטרים

למונייד, שמוכרת ביטוח רכוש בכמה קליקים, הצליחה לכבוש את צעירי ארה"ב. היעד הבא: ביטוחי חיים

Lemonade

 

מוצר: פלטפורמה למכירת ביטוח

הקמה: 2015

מייסדים:שי וינינגר ודניאל שרייבר

עובדים: 76 בתל אביב ובניו יורק

גיוסים: 180 מיליון דולר מסופטבנק, גוגל ונצ'רס ועוד

הסטארט־אפ הישראלי למונייד הצליח לעשות את מה שבתעשיית הביטוח הוותיקה מנסים לעשות ללא הצלחה כבר שנים - להפוך את רכישת הפוליסה לפעולה פשוטה, קצרה ולא מעיקה. זה ככל הנראה גם מה שהפך את למונייד למותג הביטוח המוביל בארה"ב בקרב משתמשים שרוכשים ביטוח בפעם הראשונה.

החברה, שנוסדה ב־2015, מוכרת ביטוח רכוש בשיטה המזכירה את הלוואות העמיתים, שבה המשתמשים עצמם ערבים לתוכנית הביטוח של חבריהם. למונייד פעילה כיום ב־11 מדינות בארה"ב ועתידה להתרחב ל־17 נוספות בחודשים הקרובים.

החברה סיימה את 2017 עם מכירות של יותר מ־100 אלף פוליסות, הרבה מעבר לתחזיות שלה עצמה. אבל נקודת הציון המשמעותית ביותר עבורה בשנה שעברה היתה סבב גיוס שלישי של 120 מיליון דולר, שאותו הוביל תאגיד הענק היפני סופטבנק. סבב זה יאפשר ללמונייד להתרחב לראשונה מחוץ לגבולות ארה"ב ולהתקרב להגשמת המטרה המוצהרת שלה: להיהפך למותג בינלאומי עם פעילות חובקת עולם. כדי להגשים את המטרה הזאת, החברה מתכוונת להתחיל למכור סוגי ביטוחים נוספים בעתיד הקרוב.

מימין: שי וינינגר ודניאל שרייבר, מייסדי Lemonade, צילום: BEN KELMER מימין: שי וינינגר ודניאל שרייבר, מייסדי Lemonade | צילום: BEN KELMER מימין: שי וינינגר ודניאל שרייבר, מייסדי Lemonade, צילום: BEN KELMER

למונייד מתגאה בכך שביצעה אוטומציה לחלק מתהליכי הביטוח. לדוגמה, 30% מהתביעות מטופלות באמצעות בינה מלאכותית בתוך פרק זמן שנמדד בדקות. זמן הטיפול החציוני בכלל התביעות עומד על פחות מיום.

החברה הפנתה 10% מהכנסותיה השנה לתרומות לקהילה. עם הפרויקטים שלהם תרמה נמנים אספקת מזון לקשישים מעוטי יכולת בניו יורק ובניית באר מים במלאווי.

  • 100,000 פוליסות
  • מכרה למונייד ב־2017
  • 30% מהפניות לחברה מטופלות בתוך דקות על ידי בינה מלאכותית
  • 11. מדינות בארה"ב שבהן החברה פעילה

 

21. Sisense: הבינה שמבינה כסף

טכנולוגיית הבינה העסקית של Sisense הפכה פשוטה יותר והגדילה משמעותית את ההכנסות

Sisense

 

מוצר: טכנולוגיית בינה עסקית

הקמה: 2004

מייסדים: גיא בויאנג'ו, אביעד הראל, עדי עזריה ואלדד פרקש

עובדים: 350 בישראל ובארה"ב

גיוסים: כ־100 מיליון דולר מבסמר, אופוס, ג'נסיס ו־D

עבור הסטארט־אפ הישראלי Sisense (סייסנס), שפיתח ומוכר תוכנת בינה עסקית, 2017 היתה שנה מצוינת: היא רשמה צמיחה משמעותית בהכנסות, הוסיפה יותר מ־100 עובדים למצבת כוח האדם שלה ופרצה אל תחום האינטרנט של הדברים, במהלך שנועד להפוך את התובנות שהתוכנה שלה מייצרת לנגישות ופשוטות יותר.

ברמת ההכנסות, סייסנס מדווחת כי הגיעה ב־2017 למכירות של עשרות מיליוני דולרים. לפי הערכות, קצב הצמיחה הגבוה של החברה יביא אותה כבר בשנים הקרובות להכנסות שנתיות של מאות מיליוני דולרים.

אמיר אורעד, מנכ"ל Sisense אמיר אורעד, מנכ"ל Sisense אמיר אורעד, מנכ"ל Sisense

גם במצבת כוח האדם של החברה נרשמה צמיחה משמעותית - מכ־240 עובדים בשנה שעברה ליותר מ־350 כיום. רוב הגיוס התרכז במרכז הפיתוח בישראל ובמחלקת השיווק והמכירות בארצות הברית. עם זאת, סייסנס פתחה השנה גם מרכז פעילות באריזונה, שם היא מצליחה לגייס עובדים בעלות נמוכה. גם בישראל היא התרחבה ושכרה באחרונה שלוש קומות במגדל משרדים ברמת גן. בסייסנס מתכוונים להגדיל את כוח האדם בעוד עשרות עובדים עד סוף 2018.

סייסנס, שנוסדה ב־2004, היא חברה ותיקה יחסית בנוף הסטארט־אפים הישראלי. במשך השנים החתימה לקוחות גדולים, ובהם בורסת נאסד"ק, סוכנות החלל האמריקאית נאס”א ו־eBay.

מאיר אורבך

22. Playbuzz: להמציא את התוכן מחדש

אחרי שהשאלונים שלה הוטמעו ברחבי הרשת, פלייבאז מסמנת יעד חדש: להתאים את התוכן באינטרנט לדור הסמארטפונים

Playbuzz

 

מוצר: פלטפורמה ליצירת תוכן

הקמה: 2013

מייסדים: שאול אולמרט ותום פחיס

עובדים: 180 בישראל, ארה"ב ואירופה

גיוסים: 66 מיליון דולר מויולה צמיחה, דיסני, כרמל ונצ'רס עודד ורדי, The Time ו-Firstime 

את Playbuzz (פלייבאז) הישראלית אתם אולי מכירים מחידונים ושאלונים מקוונים, כאלה שמוטמעים באתרים רבים ברחבי הרשת. אולם אלה, שהניבו לפלייבאז הכנסות כבר אחרי סבב הגיוס הראשון שלה, הם כבר לא כל מה שהיא עושה - והחברה מכוונת גבוה יותר מתמיד.

פלייבאז, שאותה ייסדו ב־2013 שאול אולמרט ותום פחיס, זיהתה הזדמנות בשינוי הכפול שעברו הרגלי צריכת התוכן בעידן החדש: מחומרים מודפסים למסך המחשב ולאחר מכן אל המסכים הקטנים של הטלפונים החכמים. בפלייבאז הבינו שרצפים ארוכים של טקסט ללא הפרעות כבר לא מתאימים להרגלי הקריאה של היום, במיוחד כאשר מבול של נוטיפיקציות מתחרות על תשומת הלב של המשתמשים.

שאול אולמרט, מייסד ומנכ"ל playbuzz, צילום: אוראל כהן שאול אולמרט, מייסד ומנכ"ל playbuzz | צילום: אוראל כהן שאול אולמרט, מייסד ומנכ"ל playbuzz, צילום: אוראל כהן

כדי להמשיך להרחיב את היצע הכלים שלה, פלייבאז הגדילה בשנה החולפת את היקפי המחקר והפיתוח עם מרכז קטן שפתחה באוקראינה. כעת היא בוחנת ברצינות גם רכישות, שנועדו לאפשר לה להטמיע יכולות וכלים חדשים במוצר המרכזי שלה.

כיום פלייבאז עובדת עם למעלה מ־16 אלף גופי תוכן, כמה אלפים מתוכם עיתונאיים, לצד יצרני תוכן קטנים יותר, כמו בלוגים. השימוש במוצר חינמי, והכנסות החברה מגיעות מחלוקת רווחים מפרסום.

 

23. Wibbitz: הוויקס של הווידאו

הפלטפורמה של החברה, שמאפשרת לייצר וידאו מקצועי בקלות, כבר כבשה גופי תקשורת מרכזיים כמו רויטרס ו־NBC. היעד הבא: תאגידי הענק

Wibbitz

 

מוצר: תוכנה להפקת סרטוני וידאו

הקמה: 2011

מייסדים: יותם כהן וזוהר דיין

עובדים: 100 בישראל, ניו יורק, פריז ולונדון

גיוסים: 31 מיליון דולר מהורייזן, BDMI של ברטלסמן, AP, weather channel לול ונצ'רס ו־TF1

חברת Wibbitz (ויביטס) הישראלית מנסה לעשות ליצירת וידאו את מה שוויקס הישראלית עשתה לאתרי האינטרנט. בעוד הפלטפורמה של ויקס מאפשרת למשתמשים בלי שום רקע טכנולוגי להקים אתר בקלות יחסית, ויביטס מציעה כלי שמאפשר להפוך טקסט ותמונות לסרט וידאו בלי שום ידע בעריכה.

באמצעות התוכנה של ויביטס ניתן לנתח טקסט וליצור סרטון וידאו של 40 שניות, שערוך ברמה מלאה ומוכן לשידור. את התהליך הזה, שבעבר לקח לפחות ארבע שעות ודרש ידע מקצועי, אפשר לעשות באמצעות התוכנה של ויביטס בתוך דקות, בלי שום רקע בעריכת וידאו.

מימין: זוהר דיין ויותם כהן, מייסדי Wibbitz מימין: זוהר דיין ויותם כהן, מייסדי Wibbitz מימין: זוהר דיין ויותם כהן, מייסדי Wibbitz

כיום, שבע שנים לאחר הקמתה, השימוש בויביטס הוא חלק אינטגרלי מעבודתן של כמה ממערכות העיתונים המובילות בעולם, כמו בלומברג, רויטרס, פורבס ו־NBC.

בחברה מדווחים כי ב־2017 רשמו עלייה של 500% בהכנסות והגיעו למכירות במיליוני דולרים. להערכת גורמים בחברה, הם צופים צמיחה דומה גם בשנה הקרובה.

עוד צופים בהנהלת החברה כי יגדילו את מספר העובדים מ־100 כיום לכ־150 עד סוף 2018, עם התמקדות בהמשך חיזוק מערך המכירות של החברה.

ברמה העסקית, בויביטס מכוונים לפרוץ לשוק התאגידי, בניסיון לפנות לחברות רבות בעולם שמייצרות תכני וידיאו באופן עצמאי. כבר כיום חלק גדול מהכנסות ויביטס לא מגיע מגופי תוכן, ובחברה מעריכים כי בסופו של דבר רוב ההכנסות שלה יגיעו מהתאגידים.

מטקסט לווידאו בכמה שניות כך עובדת הטכנולוגיה של Wibbitz

מנתחת טקסט ומאתרת מלים מרכזיות, בוחרת קטעי וידאו או תמונות לפי ההקשר בין המלים, עורכת את הכל לסרט מלא בתוך כמה שניות או דקות

24. Gett: לכבוש את מנהטן

 אפליקציית המוניות הישראלית כבר מזמן מובילה ברוסיה, אבל התקשתה עד כה להתרחב לשוק האמריקאי הרווחי. בשנה שעברה זה סוף סוף התחיל להשתנות

Gett

מוצר: אפליקציה להזמנת מוניות

הקמה: 2010

מייסדים: דייב (שחר) וייסר ורועי מור

עובדים: 1,800 בישראל, ארה"ב בריטניה ורוסיה

גיוסים: 640 מיליון דולר, מתוכם 300 מיליון דולר מפולקסווגן

אפליקציית הזמנת המוניות של חברת Gett (גט) כבר מזמן נהפכה לשירות מוביל בערים רבות ברחבי העולם. החברה עובדת עם כ־200 אלף נהגים ברוסיה, אנגליה וישראל, אולם היא התקשתה להשיג דריסת רגל בשוק החשוב והקשה של ניו יורק.

כל זה השתנה בעקבות השקעה של 300 מיליון דולר שגט קיבלה מחברת הרכב הגרמנית פולקסווגן. בחברה, שהתקשתה להתחרות בענקיות אובר וליפט, השתמשו בהזרקת המזומן כדי לרכוש בשנה שעברה את חברת ג'ונו. ג’ונו, שנוסדה על ידי ישראלים, נהפכה למותג הבלעדי של גט בניו יורק.

הצעד הזה השתלם וסלל את דרכה של גט לצמרת שוק ההסעות המשותפות הצפוף בניו יורק. כיום גט־ג'ונו נמצאת במקום השני, עם כ־30 אלף נהגים שעובדים בשבילה - מעל ליפט ומתחת לאובר הדומיננטית. ההתרחבות הזאת חשובה, שכן ההכנסות שמגיעות מרוסיה נמוכות, בשל עלויות נסיעה נמוכות.

שחר וייסר, מייסד ומנכ"ל  gett , צילום: אייל יצהר שחר וייסר, מייסד ומנכ"ל gett | צילום: אייל יצהר שחר וייסר, מייסד ומנכ"ל  gett , צילום: אייל יצהר

גט לא פתחה ב־2017 ערים נוספות אלא התמקדה בפיתוח ניו יורק ושווקים קיימים נוספים. ככל הנראה, בחברה מתכוונים להמשיך באסטרטגיה זו בתקופה הקרובה.

לצד ההתמקדות בחדירה לארה"ב באמצעות ג'ונו, בגט מתמקדים בקידום של שני שירותים נוספים, מלבד ההסעות: גט טוגדר, המציע תחבורה שיתופית מרובת נוסעים, ושירות משלוחים גט דליברי.

גט מעסיקה כיום כ־1,800 עובדים, לעומת כ־1,100 לפני כשנה. מתוכם, כ־400 עובדים בישראל ומפתחים עבור החברה יכולות בתחום הבינה המלאכותית. הכנסות החברה וכמות הנסיעות הכפילו את עצמן פי ארבעה בהשוואה לשנה שעברה. הכנסות החברה עומדות על מאות מיליוני דולרים, אולם לפי הערכות כ־85% מהן עובר לידי הנהגים.

  • 200,000 - נהגים
  • עובדים עם גט ברחבי העולם, לא כולל ניו יורק
  • 30,000 - נהגים
  • עובדים עם גט בניו יורק

25. Fiverr: חמש פלוס

בפייבר זיהו מראש את מגמת המעבר להעסקה במודל פרילאנס. כיום הם קוצרים את הפירות ומבצעים רכישות

 

Fiverr

 

מוצר: פלטפורמה לשכירת שירותי פרילנס

הקמה: 2010

מייסדים: מיכה קאופמן, שי וינינגר, גיא גמזו

עובדים: 350

גיוסים: 110 מיליון דולר מסקוור פג קפיטל, קומרה, בסמר, אקסל, CNTP, גיא גמזו ויונתן קולבר 

כש־Fiverr (פייבר) הוקמה ב־2010, היא הציעה פלטפורמה שחיברה בין עסקים קטנים ובינוניים לפרילנסרים שהציעו עבודות קטנות בעלות של 5 דולר בלבד. בשנה שעברה החברה השיקה שירות יוקרתי יותר, שדרכו ניתן להעסיק נותני שירות מובילים, בעלויות שנעות בין עשרות דולרים לכמה אלפים. נראה שבפייבר השכילו לזהות מראש את אחת המגמות הבולטות של שוק העבודה כיום: המעבר הכולל בשוק להעסקה במודל פרילאנס.

מיכה קאופמן, מנכ"ל fiverr, צילום: עומר הכהן מיכה קאופמן, מנכ"ל fiverr | צילום: עומר הכהן מיכה קאופמן, מנכ"ל fiverr, צילום: עומר הכהן

הזיהוי הזה עזר לפייבר לצמוח וגם אפשר לה לבצע שתי רכישות בשנה האחרונה: חברת Veed.Me הישראלית, שמציעה שירות דומה עם דגש על וידאו ואנימציה, וחברת And.Co מניו יורק, שפיתחה כלי ניהול עבודה לפרילנסרים.

הרכישות הללו משקפות את החזון של פייבר: להפוך לזירה המרכזית ברשת עבור פרילנסרים, הן באמצעות רכישת חברות קטנות שמתמחות בקטגוריה ספציפית של שירותים והן באמצעות רכישת חברות שמציעות כלים לפרילאנסרים עצמם.

תגיות