אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
ג'ף בזוס: לשירות אמזון פריים יש יותר מ-100 מיליון מנויים משלמים צילום: גטי אימג'ס

ג'ף בזוס: לשירות אמזון פריים יש יותר מ-100 מיליון מנויים משלמים

13 שנה אחרי השקת השירות, מנכ"ל ענקית הסחר המקוון חשף לראשונה את מספר המנויים המשלמים לשירות שמתחרה בנטפליקס ובהולו. לדבריו, בשנת 2017 החברה שילחה יותר מ-5 מיליארד פריטים לרחבי העולם

19.04.2018, 14:50 | שירות כלכליסט

אחרי שסירב במשך שנים לחשוף כמה אנשים משלמים עבור שירות אמזון פריים, מנכ"ל אמזון ג'ף בזוס חשף אתמול במכתבו השנתי לבעלי המניות שלמעלה מ-100 מיליון איש ברחבי העולם כבר מנויים למועדון החברים של אמזון.

קראו עוד בכלכליסט

שירות אמזון פריים כולל ספריית סדרות וסרטים (חלקם הפקות מקור ואחרים הם רכש), שמוצעת לחברי המועדון של אמזון שמעניק ללקוחותיו משלוח מהיר עד לדלת ביתם תוך יומיים, הנחות ומבצעים.

"13 שנה אחרי השקתו, עברנו את 100 מיליון המנויים המשלמים של Prime," כתב בזוס והוסיף כי "ב-2017 אמזון שילחה יותר מחמישה מיליארד פריטים לרחבי העולם, ויותר חברים חדשים הצטרפו לפריים מבכל שנה קודמת".

שירות אמזון פריים, צילום: שאטסטוק שירות אמזון פריים | צילום: שאטסטוק שירות אמזון פריים, צילום: שאטסטוק

בזוס הוסיף ששירותי משלוח באותו יום, וביום שלמחרת, מוצעים כעת לחברי פריים ב-8,000 ערים, וש-Prime Now, שירות שמעביר מוצרים ללקוחות תוך שעות אחדות - זמין כעת ב-50 ערים ב-9 מדינות.

ג ג'ף בזוס, מייסד ומנכ"ל אמזון | צילום: רויטרס ג

במכתבים קודמים לבעלי המניות, כתב בזוס שמטרתה של אמזון היא להפוך את פריים לשירות בעל ערך עד כדי כך שעבור הלקוחות יהיה זה "לא אחראי" לא לשלם עבורו את 99 הדולרים לשנה שהוא עולה בארה"ב, תמורת משלוח מובטח תוך יומיים והטבות נוספות.

חלק מהמאמץ של אמזון לבנות את בסיס הלקוחות של פריים היה להשקיע ב-Prime Video, שירות הסטרימינג שלה שמתחרה בין היתר בנטפליקס ו-Hulu. "פריים וידאו ממשיך להניע את ההרשמה וההישארות במועדון הפריים", כתב בזוס במכתבו. "בשנה שעברה הפכנו את פריים וידאו לאפילו יותר טוב עבור הלקוחות, כשהוספנו סרטי מקור זוכי פרסים כמו The Marvellous Mrs. Maisel, זוכה שני פרסי מבקרים ושני אריות זהב, ואת הסרט שהיה מועמד לאוסקר, The Big Sick".

בזוס גם אמר ששידורי הסטרימינג של ליגת הפוטבול האמריקאית ע"י אמזון בערבי חמישי צברו יותר מ-18 מיליון צופים ב-11 משחקים. דווח שאמזון שילמה 50 מיליון דולר כדי לשדר את משחקי ה-NFL, כלומר שזה עלה לה 2.78 דולר פר צופה. סקר שבוצע לאחרונה על ידי חברת Loop Capital Markets הראה ש-23% ממנויי פריים יבטלו את המנוי שלהם אם השירות לא יכלול שידורי סטרימינג.

תגיות