אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
"מערכת זיהוי הפנים של פייסבוק עשויה שלא לעמוד בכללי הגנת המידע באיחוד האירופי" צילום: The Telegraph

"מערכת זיהוי הפנים של פייסבוק עשויה שלא לעמוד בכללי הגנת המידע באיחוד האירופי"

הרשת החברתית הודיעה אתמול כי תחזיר את טכנולוגיית זיהוי הפנים לפלטפורמה שלה, לאחר שהפסיקה את השימוש בה ב-2012; הרגולטור באירלנד: "מחכים להבהרות בכמה נושאים"

19.04.2018, 18:29 | שירות כלכליסט

מערכת זיהוי הפנים של פייסבוק עשויה לא לעמוד בתקנות הגנת מידע נוקשות חדשות של האיחוד האירופי

רגולטור הגנת מידע באירלנד אמר ל-CNBC שהציג לפייסבוק מספר שאלות בנוגע להצגתה המחודשת של טכנולוגיית זיהוי פנים באירופה, לאחר שעל הרשת החברתית הופעל לחץ לחדול מהפעלתה ב-2012.

פייסבוק הודיעה אתמול על כמה צעדים שהיא נוקטת כדי לעמוד בחוקי הגנת המידע הנוקשים החדשים של האיחוד האירופי, המוכרים בתור "רגולציית הגנת המידע הכללית", או GDPR, אשר ייכנסו לתוקפם ב-25 במאי.

(ארכיון), צילום: The Telegraph (ארכיון) | צילום: The Telegraph (ארכיון), צילום: The Telegraph
הרשת החברתית הודיעה גם שהיא מתכוונת להחזיר את טכנולוגיית זיהוי הפנים לפלטפורמה שלה, לאחר שהפסיקה את השימוש בה ב-2012 בעקבות חששות מצד רגולטורים ותומכי הגנת הפרט. אז היתה זו רשות הגנת המידע האירית שחקרה את שקיפותה של פייסבוק בנוגע למידע ופרטיות משתמשים. אירלנד היא מקום מושבו של מטה פייסבוק האירופי.

דובר מטעם פייסבוק אמר: "תדרכנו את נציבות הגנת המידע האירית (DPC) בנוגע לעדכונים ב-GDPR, כולל איך אנחנו מציעים לבקש אישור מהמשתמשים להפעיל את זיהוי הפנים, עוד קודם לניסוי מוגבל שערכנו בתחילת השנה, וסיפקנו לה מידע באשר לפיקוח המשופר על שמירת הפרטיות ופרטים לגבי אופן פעולת השירות שלנו".

מטעם הרגולטור האירי נמסר כי "ה-DPC האירי, במשותף עם נציבויות מקבילות במדינות אחרות באיחוד, ממשיכים להעלות שאלות בנוגע לתכונית זיהוי הפנים הניסיונית של פייסבוק שפעילה בבריטניה, צרפת וגרמניה. ישנם כמה נושאים יוצאי דופן לגביהם אנחנו מחכים להבהרות נוספות מפייסבוק, במיוחד לגבי הטכנולוגיה המשמשת לזיהוי הפנים והאם פייסבוק צריכה לסרוק את כל הפנים (גם של אלה שלא הסכימו לכך) כדי להפעיל את הטכנולוגיה".

פייסבוק מצידה טוענת שהטכנולוגיה יכולה לשפר את השמירה על פרטיות המשתמשים על ידי זיהוי מצב בו אדם אחר משתמש בתמונה שלהם בתור תמונת הפרופיל שלו. הטכנולוגיה מסוגלת גם לזהות פרצופים ולהציע חברים שהמשתמשים עשויים לרצות לתייג בתמונות או סרטונים.

תגיות