אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
הצרות של טסלה: בג'יי.פי מורגן ממליצים למכור מניותיה צילום: איי פי

הצרות של טסלה: בג'יי.פי מורגן ממליצים למכור מניותיה

במכתב למשקיעים כותב אנליסט בכיר כי הרכב החשמלי של החברה צפוי לסבול מתחרות מכיוון היצרניות הגרמניות; לדבריו, הלקוחות השלימו עם בעיות בגימור ובשירות שהחברה מעניקה, אך עתה ישתנו הדברים לרעתה

21.04.2018, 14:53 | תומר הדר

טסלה, שבמהלך החודשים האחרונים הצליחה להסתבך בשורה של תקריות הקשורות באיכות היצור והגימור, בשמועות על התעללות בעובדי פס היצור וגם בתאונה קטלנית אחת שנגרמה במצב נהיגה אוטונומי, זוכה לעוד "מתנה" - הפעם מג'יי.פי מורגן, שממליץ למשקיעים למכור את מניות יצרנית הרכב החשמלי. אתמול (ו') ננעלה המניה בירידה של 3.3% לרמה של 290.6 דולר.

קראו עוד בכלכליסט

במכתב ששיגר האנליסט הבכיר ריאן ברינקמן ללקוחות הוא ציין כי "עד כה נהנתה טסלה מתחרות מועטה אם בכלל בשוק רכבי היוקרה החשמליים". אולם עתה הוא סבור כי כלי רכב חשמליים שייוצרו בגרמניה ישנו את התמונה לרעתה. בדבריו התייחס ברינקמן לעובדה שמרצדס בנץ עתידה להציג כבר במהלך החודשים הקרובים מכונית חשמלית המיועדת לנסיעה של מעל 300 ק"מ ואילו אאודי נערכת גם היא להצגת רכב כביש שטח בעל טווח של מעל 400 ק"מ.

בדבריו, התייחס ברינקמן גם לבעיות איכות היצור עמן התמודדה טסלה לאחרונה וציין כי "אנו סבורים שהלקוחות הסכימו במידה מסוימת לוותר לטסלה בכל הנוגע לאיכות השירות ואיכות הגימור לנוכח היותה החלופה היחידה בשוק". לדבריו: "כאשר רכבי יוקרה חשמליים בעלי טווח ארוך במחיר דומה יגיעו לשוק כשהם מגובים במוניטין הבדוק של יצרני הרכב הגדולים, טסלה עלולה למצוא עצמה בבעיה".

ברינקמן אישר כי מחיר היעד של מניית טסלה עומד עדיין על 185 דולר - ירידה של 38% בהשוואה למחיר הסגירה של המניה שלשום.

ההמלצה שפורסמה מטעם ג'יי.פי מורגן מצטרפת לזו של מורגן סטנלי, ולפיה מניית טסלה צפויה ליפול השנה ב-32% בעקבות חוסר יכולתה לעמוד ביעדי הייצור של מודל 3 מתוצרתה.

 , צילום: Twitter / Elon Musk צילום: Twitter / Elon Musk  , צילום: Twitter / Elon Musk

תגיות

6 תגובות לכתיבת תגובה לכתיבת תגובה

6.
מי שלא רואה את התמונה במלואה בבעיה.
התחרות מוכיחה שמאסק הצליח. נכון, זה עסק וצריך כסף והמספרים קשים אבל פס ייצור ענק במגה מפעל של טסלה שנבנים שניים ואחד כמעט גמור. ועוד בעיות שחברות שנכנסות לזה עדיין לא מבינות או מודעות לבעיה. בנוסף, עדיין טסלה מנצחת במרחק וטעינה שלא נדבר על כמות באירופה של תחנות טעינה מהירה שכבר פרוסות שם ובעולם כולו אז תיהנו.
מעריץ  |  22.04.18
5.
טסלה היא אולי חברה חמודה שעשתה לעצמה PR ממש מוצלח... אבל בואו נסתכל על המספרים:
היום, שווי השוק של טסלה כ-49 מיליארד $ - גבוה יותר משווי השוק של פורד (כ-42.4 מיליארד $). טסלה מכרה ב-2017 כ-100,000 מכוניות בכל העולם. פורד מכרה בתקופה המקבילה יותר מ-5.5 מיליון מכוניות בעולם (כ-2.6 מיליון רק בארה"ב). עם מחזור של כ-12 מיליארד $, טסלה הפסידה ב-2017 כ-5 מיליארד (הפסידה!!!) פורד מכרה בכ-157 מיליארד $ ורשמה רווח של כ-20 מיליארד... עכשיו תגידו אתם, האם ט ס ל ה אמורה להיות שווה יותר מפורד או שמדובר בבועה ?
יורגן  |  22.04.18
2.
למספר 1- הבעיה היא שהיא מתומחרת כאילו היא מוכרת 250,000 בחודש,
נתון שלא נמצא אפילו נרחק באופק, ושקול לצמיחה של חברת טכנולוגיה ללא תחרות. אלא שכמו שמצויין במאמר השוק שבו טסלה שולטת כיום לחלוטין (=מכוניות יוקרה חשמליות) צפוי להפוך לתחרותי תוך חודשים ספורים, ועוד מצד יצרנים שעלולים להציע מוצר עדיף במחיר נמוך יותר...
מישהו  |  21.04.18
לכל התגובות