אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
א.ל.מ מחסלת את רשת מוצרי החשמל ביג בוקס צילום: אוראל כהן

בלעדי לכלכליסט

א.ל.מ מחסלת את רשת מוצרי החשמל ביג בוקס

התחרות הקשה מובילה את א.ל.מ לסגור את שבעת סניפי ביג בוקס, שמתמחה במוצרי טכנולוגיה מתקדמים. ביג בוקס נרכשה ב־2012 מפישמן רשתות וניופאן

25.04.2018, 08:14 | אורנה יפת

קבוצת א.ל.מ מוחקת את רשת מוצרי החשמל והטכנולוגיה ביג בוקס ומסבה את שבעת סניפיה לסניפי רשת א.ל.מ. ל"כלכליסט" נודע כי המותג ביג בוקס ימשיך לפעול כנקודות מכירה בחלק מסניפי א.ל.מ.

ביג בוקס וא.ל.מ הן שתי רשתות נפרדות ששייכות ליבואנית מוצרי החשמל מיניליין (75%) שבבעלות קבוצת אלייד ואבי אשר, ולצביקה אהרונוביץ (25%). ביג בוקס מתמחה במוצרי חשמל מתקדמים וממוצבת גבוה יותר מא.ל.מ. ביג בוקס מנתה בשנה שעברה 14 חנויות אך במהלך השנה סגרה שבעה סניפים. כעת, כאמור, גם סניפים אלה ייסגרו ויוסבו לסניפי א.ל.מ.

קראו עוד בכלכליסט

לרשת א.ל.מ כיום 44 סניפים ברחבי הארץ. עוד נודע כי בקבוצה החליטו להפוך את חלק מהסניפים הגדולים של א.ל.מ לכאלה שיכללו בתוכם את נקודות המכירה של ביג בוקס. בנוסף, נבחנת האפשרות למתג אותם מחדש תחת השם א.ל.מ דיגיטל. טרם התקבלה החלטה ונושא זה נמצא בדיונים בקבוצה. בנקודות המכירה שיפעלו נקודות מכירה של ביג בוקס יימכרו מחשבים, טאבלטים, מכשירי סלולר, אביזרי סלולר, משחקי טלוויזיה ותוכנות מחשבים. בקבוצת א.ל.מ החליטו על המהלך לנוכח הביקוש הגובר

למוצרי סלולר ודיגיטל ולאור התחרות הקשה בענף החשמל שאינה מצדיקה תחזוק של שתי רשתות חשמל נפרדות.

סניף ביג בוקס בקניון איילון ברמת גן. מותג יוקרתי, צילום: אוראל כהן סניף ביג בוקס בקניון איילון ברמת גן. מותג יוקרתי | צילום: אוראל כהן סניף ביג בוקס בקניון איילון ברמת גן. מותג יוקרתי, צילום: אוראל כהן

בעבר היתה ביג בוקס שייכת לפישמן רשתות וליבואנית מוצרי החשמל ניופאן והופעלה על ידי בסט ביי, שהיתה אף היא רשת למוצרי חשמל ואלקטרוניקה. בשנת 2012, לאחר שצברה חובות של מיליוני שקלים,קיבלה בסט ביי את אישורו של הממונה על הגבלים עסקיים דאז, דיויד גילה, להתמזג עם מיניליין, יבואנית מותגי החשמל אלקטרולוקס וסמסונג. זמן קצר לאחר הרכישה החליטה מיניליין למחוק את רשת בסט ביי והמשיכה להפעיל את ביג בוקס כמותג יוקרתי יותר שמציע מוצרי חשמל מתקדמים טכנולוגית לצד רשת א.ל.מ שמתמקדת בשיווק מוצרי חשמל בקו לבן.

יבואניות מוצרי החשמל, שחלקן מחזיקות בבעלות גם על רשתות קמעונאות למוצרי חשמל, מצאו בתחום הסלולר מנוע צמיחה, בין היתר לאור המרווחים ההולכים ונשחקים בענף החשמל המסורתי. אלקטרה מוצרי צריכה, למשל, שרכשה בשנה האחרונה את מפעילת הסלולר גולן טלקום וכן את 23 חנויות Smartphone, משיקה בימים אלה תת־רשת מחסני חשמל דיגיטל, שתפעל בקונספט של חנות בתוך חנות בהשקעה של 10 מיליון שקל. גודל החנויות נע בין 20–70 מ"ר, ובאלקטרה מתכננים להטמיע את הקונספט של חנות בתוך חנות בכל אחד מסניפי רשת מחסני חשמל.

בתוך כך, אלקטרה מוצרי צריכה מתמודדת בחזית משפטית בתחום הסלולר לאחר שמערכת היחסים בינה לבין המותג וואווי הגיעה לבית המשפט. אלקטרה הגישה תביעה נגד וואווי על 80 מיליון שקל בטענה להפרת הסכם ההפצה, והיא צפויה לאבד את שיווק מותג הסלולר הסיני.

שיתוף בטוויטר שיתוף בוואטסאפ שיתוף בפייסבוק שיתוף במייל

תגיות